فارسی
جمعه 31 فروردين 1403 - الجمعة 9 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 20 بهمن 1392 ساعت 9:44 بعد از ظهر

پیامی برای مدافعان سایبری کشور؛ آنان را آرام نگذارید وگرنه لحظه‌ای آرامتان نمی‌گذارند

پیامی برای مدافعان سایبری کشور؛ آنان را آرام نگذارید وگرنه لحظه‌ای آرامتان نمی‌گذارند

 

گروه فضای مجازی: در کلام امام خمینی(ره) با این پیام روبرو می‌شویم که «شرق و غرب با تمام برنامه در مقابل شما هستند... با بصیرت و چشمانی باز به دشمنان خیره شوید و یک لحظه از آنها و نقشه‌های آنان غافل نشوید و همواره برنامه‌های مقابله با آنها را در دستور کار خود داشته باشید.» پیامی که در این زمان، هشداری برای مدافعان سایبری کشور است.

انقلاب اسلامی به عنوان یکی از مهمترین و عظیم‌ترین رویدادهای قرن معاصر، دارای برکات و نتایج بسیار بزرگ و درخشانی در ایران و جهان بود. در عصری که می‌رفت عزت و شوکت اسلامی توسط استعمارگران و دشمنان اسلام پایمال شود و اخلاق و ارزش‌های اسلامی به بوته فراموشی سپرده شود، انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) به وقوع پیوست و فرهنگ و تمدن اصیل اسلامی را به ارمغان آورد و نور امیدی در دل میلیون‌ها مسلمان در گوشه و کنار دنیا زنده کرد و باعث تجدید حیات اسلام و زنده شدن مجدد و عظمت دیرینه ‌جهان اسلام شد.

 

انقلاب اسلامی ملت ایران علیه کفر و طاغوت بود

 

انقلابی که ویترین همدلی، یگانگی، وحدت کلمه و یکپارچگی ملت ایران را به جهانیان نشان داد. هنگامی که انقلاب اسلامی ایران در بهمن‌ماه سال ۵۷ متولد شد، در عین داشتن اهداف سیاسی و اجتماعی، نگاه خاصی به جهانی شدن اسلام داشت و این رویداد در بیداری مسلمانان جهان و ظهور باورهای دینی، نقش عمده‌ای ایفا کرد.

 

با وجود اینکه تلاش زورگویان جهان، به ویژه غرب، بر آن بوده و هست که همواره از انقلاب اسلامی ایران چهره‌ای ضد فرهنگی و متجاوز ترسیم کند، ولی رهبر فرزانه انقلاب بر ارزش‌های بکر و تازه‌ای که در روح انقلاب اسلامی موج می‌زند تکیه کرده و اصرار به آن دارند که این ویژگی‌ها و ارزش‌ها که در هیچ کجای دنیای غرب مشاهده نمی‌شود، در جهان منتشر شود.

 

انقلاب، سخن و پیام نو برای دنیا و بشریت است

 

انتقال و انتشار ارزش‌های انقلاب اسلامی در فرمایشات مقام معظم رهبری که در دیدار با اعضای شورای عالی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی آمده است به درستی ارزش انتقال مفهوم آن را روشن خواهد کرد. ایشان با اشاره به ویژگی‌های انقلاب اسلامی و ضرورت پیام‌رسانی و ابلاغ ارزش‌های انقلاب می‌فرمایند‌: «انقلاب، دو جهت داشت: یک جهت، مبارزه با استبداد داخلی و حکومت فاسد وابسته‌ای که مردم و کشور را بدبخت و بیچاره کرده بود؛ انقلاب می‌خواست کشور و ملت را نجات دهد؛ در دامن اسلام، مردم اداره شوند و حکومت، اسلامی باشد؛ جهت دیگر، وجهه  سخن و پیام نو برای دنیا و بشریت است؛ این چیزی است که دنیا را به خود جذب کرد؛ والا فلان متفکر اروپایی یا غربی یا آفریقایی یا آمریکای لاتین که امام و انقلاب و نظام اسلامی و حرکت مردم را ستایش می‌کند، او که داخل کشور ما نیست تا از حکومت، چیزی فهمیده باشد؛ پیام جهانی و انسانی اسلام است که او را به ستایش وادار می‌کند. جنبه دوم، بسیار مهم است؛ ما باید بتوانیم این را بیان کنیم.» (بیانات مقام معظم رهبری مورخ 17/11/80 در دیدار با اعضای شورای عالی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی)

 

انتشار مفهوم انقلاب، انتقال ارزش‌های معنوی و الهی آن است

 

پیام جهانی انقلاب که رهبر معظم انقلاب نیز به آن اشاره داشتند به‌حدی پراهمیت است که مفهوم امام راحل(ره) نیز از صدور انقلاب اسلامی به آن اشاره دارد و در واقع انتقال ارزش‌های معنوی و الهی آن و رساندن این رسالت به گوش جهانیان از طریق استفاده از امکانات و ابزارهای پیام‌رسانی بود. حال باید این پیام با استفاده از راهکارهای موجود همچون، دعوت و تبیین مفاهیم و معارف اسلامی در جهان، معرفی و تبیین فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی، فراهم آوردن زمینه‌های مناسب برای گفت‌و‌‌گوی تمدن‌ها و فرهنگ‌ها، تقویت وحدت امت اسلامی، احیای فرهنگ اهل بیت‌(ع) و ترویج و گسترش زبان و ادبیات فارسی به کمک ابزار رسانه‌های جمعی و فضای مجازی منتشر شود.

 

چگونه پیام انسان‌ساز را به گوش مسلمانان و جهانیان برسانیم؟

 

اما باید بدانیم که چطور و چگونه این پیام انسان‌ساز را به گوش مسلمانان و جهانیان برسانیم؟ چگونه از فضای مجازی در این جهت استفاده کنیم؟ چه تدبیری باید اندیشیده شود تا ارزش‌های انقلاب را به صورت مطلوب و منطقی به دنیا ابلاغ کنیم و مخاطبان و مشتاقان انقلاب را از حملات فکری و فرهنگی دشمنان با وجود شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ای گسترده و نرم‌‌افزارها و ابزارهای پیشرفته کوچک همراه، آزاد کنیم؟

 

پاسخ در انتشار صحیح مفهوم انقلاب اسلامی از طریق فضای مجازی به جهانیان است. فضای مجازی با قابلیت‌های فراوان و تأثیرگذاری که از خود تاکنون نشان داده است به راحتی دست ما را در انتشار مفهوم انقلاب به جهانیان باز گذاشته است. نمایش وحدت، یکپارچگی و حفظ اسلام و پاسداری از دین، مذهب و ولایت ازجمله مواردی است که باید با روشن‌فکری و نگرش ریزبینانه، به نحو احست در فضای مجازی منتشر و هدایت شود.

 

انقلاب اسلامی ایران بر پایه، مایه‌های فکری و فرهنگی شکل گرفت

 

نمایش و انتشار صحیح مفهوم انقلاب اسلامی بی‌شک در حفظ و پایداری انقلاب اسلامی تأثیرگذار خواهد بود؛ چرا که انقلاب اسلامی ایران بر پایه، داشته‌های فکری و فرهنگی شکل گرفت و رشد یافت. به جهت احساس رسالت انقلابی و وظیفه شرعی و انسانی که برای خود می‌دانیم، باید در جهت نشر و ترویج اندیشه‌های انقلاب و امام راحل(ره)، فعالیت کنیم و این مفهوم یعنی انتشار انقلاب، انتشار افکار و اندیشه‌هایی که انقلاب اسلامی براساس آنها و برای آنها صورت گرفته است و در نهایت رسیدن به استقلال و آزادی با تکیه بر اسلام است به گوش جهانیان برسانیم.

 

ما باید مفاهیم و معارف اسلامی و آنچه را که متعلق به ماست، بیان کنیم

 

حتی رهبر معظم انقلاب نیز با تأکید بر رعایت موقعیت‌ها و استفاده از ابزار و شیوه‌های ابلاغ پیام به دیگر کشورها تصریح می‌کنند که «امروز در دنیا برای اثرگذاری کارها، پی در پی تئوری‌های فکری ساخته و پرداخته و القاء می‌شود. برای اینکه ذهن‌ها که مخاطب و آماج این حمله فکری و معنوی هستند خاضع و قانع و تسلیم شوند، تا آنها بتوانند با امکان مادی و ثروتی که در اختیار دارند، به مقاصد خود برسند. ماییم و تفکر و معارف اسلامی، ماییم و پیام انقلاب اسلامی؛ ما باید بتوانیم اینها را درست به دنیا برسانیم … ما باید بتوانیم مفاهیم و معارف اسلامی و آنچه را که متعلق به ماست، بیان کنیم؛ البته باید با لحن و بیان روشنفکرانه و کاملاً مترقی و با استفاده از واژگان متناسب با هر دوره و زمان باشد. (بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مورخ 17/11/80)

 

ابلاغ پیام انقلاب اسلامی در کلام رهبری با اوضاع کنونی جهان و پیشرفت ابزار‌های گسترده شبکه‌های اجتماعی و مجازی بی‌شک باید بخش عظیمی از آن به کمک فضای مجازی صورت گیر‌د. رسیدگی به این موضوع امری است که باید روز به روز به آن اهمیت داده شود و در جهت آن فعالیت کرد که اگر کاستی و ضعفی در این کار از خود نشان دهیم، دشمنان اسلام از هر ابزاری برای براندازی حکومت‌های اسلامی استفاده می‌کنند و افکار جهان را علیه مفاهیم ناب اسلام و انقلاب اسلامی بر‌می‌انگیزند.

 

امام خمینی(ره): آنان را آرام نگذارید وگرنه لحظه‌ای آرامتان نمی‌گذارند

 

این موضوع در سخنان امام راحل نیز دیده می‌شود. رهبر کبیر انقلاب، امام خمینی(ره) در رابطه با دفاع از اسلام در برابر شرق و غرب فرموده‌اند: «اولاً متوجه باشید شرق و غرب با تمام برنامه در مقابل شما هستند و به اساسی‌ترین سرمایه شما هم نظر دارد و آن هدایت اسلامی‌تان است، ثانیاً همیشه با بصیرت و چشمانی باز به دشمنان خیره شوید و یک لحظه از آنها و نقشه‌های آنان غافل نشوید و همواره برنامه‌های مقابله با آنها را در دستور کار خود داشته باشید و (آنان را آرام نگذارید) وگرنه لحظه‌ای آرامتان نمی‌گذارند.»

 

در نهایت باید گفت آنچه‌که از کلام امام خامنه‌ای باید به آن رسید انتشار صحیح مفهوم انقلاب اسلامی است که رهبر فرزانه نیز به آن اشاره داشتند. این وظیفه‌ بزرگی است که هرکس در جایگاه خود باید آن را انجام داده و از آن پاسداری کند. لازمه این امر نیز انتشار صحیح مفاهیم انقلاب در پیش‌برد اهداف اسلامی است که بیش‌ از هر‌چیز‌ به تلاش، همدلی، اخلاص، خودباوری، رشد فکری، علم ‌و تجربه مدیریتی‌ در این راه نیاز داریم، تا بعد از آن بتوانیم آن رسالتی را که بر دوش داریم به درستی به صاحب اصلی آن برسانیم.


منبع : خبر گزاری قرآن (ایکنا)
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...

بیشترین بازدید این مجموعه

شهادت مظلومانه شيعيان در مرز پاكستان
ارتباط با امام زمان(ع) و ارواح مؤمنین
کشف آثاری متعلق به حضرت یحیی(علیه السلام) در ...
برگزاری مراسم دعای عرفه توسط حضرت استاد انصاریان ...
عزای حضرت سیدالشهداء در فرانکفورت آلمان + تصاویر
برگزاری اولین همایش بین‌المللی گردشگری اسلامی ...
گزارش تصویری/ سخنرانی استاد انصاریان در حسینیه ...
گزارش تصویری/ سخنرانی استاد انصاریان در حسینیه ...
از فتوای قتل شاه تا آزادی متحیرانه همراه با استاد ...
عکس خبری؛ تصاویری از گنبد حرم امام علی(ع)

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^