فارسی
جمعه 31 فروردين 1403 - الجمعة 9 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0

مقاومت بيشتر زن در برابر بيمارى‏ها

 

چيز ديگرى كه سبب مى شود تلفات جنس مرد از تلفات جنس زن بيشتر باشد موضوعى است كه اخيراً در پرتو پيشرفت علوم كشف شده است و آن اين كه مقاومت مرد در برابر بيمارى ها از مقاومت زن كمتر است و در نتيجه تلفات مرد به واسطه بيمارى ها از تلفات زن بيشتر است.

روزنامه اطلاعات در دى ماه 1335 نوشت:

اداره آمار فرانسه اطلاع مى دهد كه با اين كه در فرانسه عدد مولود پسر از دختر بيشتر است و به ازاى هر صد دختر صد و پنج پسر متولد مى شود، معذلك عدد زنان يك ميليون و هفصد و شصت و پنج هزار نفر از مردان بيشتر است و آنان علت اين تفاوت را مقاومت جنس زن در مقابل بيمارى ذكر كرده اند.

در مجله سخن سال ششم شماره يازدهم مقاله اى تحت عنوان «زن در سياست و اجتماع» از مجله ماهانه و مصور يونسكو به وسيله دكتر زهرا خانلرى ترجمه شد، در آن مقاله از اشلى مونتاگو نقل شد كه:

طبيعت زن از نظر علمى بر طبيعت مرد تفوق دارد. كروموزوم X مربوط به جنس ماده از كرموزوم Y مربوط به جنس نر قوى تر است، لهذا عمر زن از عمر مرد درازتر است، حد متوسط عمر زن از مرد بيشتر است، زن عموماً از مرد سالم تر است، مقاومتش در برابر بسيارى از امراض از مرد بيشتر است، اغلب زودتر معالجه مى شود.

در برابر يك زن الكن پنج مرد الكن يافت مى شود، در برابر يك زن كوررنگ شانزده مرد كوررنگ يافت مى شود، استعداد نزف الدم تقريباً منحصر به جنس مرد است، زن در برابر حوادث بيش از مرد قوه مقاومت دارد، همه جا در جريان جنگ اخير محقق شده است كه در اوضاع مشابه زن بهتر از مرد توانسته است مشقت محاصره (زندان) اردوگاه زندانيان را تحمل كند .... تقريباً در همه كشورها تعداد انتحار در مردها سه برابر زنهاست.

قدرت بيشتر مقاومت زن در برابر بيمارى سبب مى شود كه فرضاً روزى مرد قدرت پيدا كند و انتقام خود را از جنس زن بگيرد و پاى او را به كارهاى سخت و خطرناك كه منجر به مرگ و مير مى شود بكشد، مخصوصاً او را به ميدان جنگ برده تن ظريف او را هدف توپ و مسلسل و بمب قرار داده مزه اين كارها را به او بچشاند، باز هم به واسطه مقاومت بيشتر زن در مقابل بيمارى توازن عدد جنس زن و جنس مرد محفوظ نخواهد ماند.

اينها همه راجع به مقدمه اول، يعنى فزونى نسبى عدد زنان آماده ازدواج بر عدد مردان آماده ازدواج، پس معلوم شد واقعاً چنين حقيقتى وجود دارد و معلوم شد علت آن چيست و آن علت يا علت ها از اول تاريخ بشر تا اين ساعت وجود داشته و دارد.

 

 

 


منبع : پایگاه عرفان
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

عذاب كافران‏
مهمترین هدف
حساب عمل اندک انسان
حسادت به مال دیگران
توجه به دستورات بهداشت فردی و اجتماعی
مجالس اهل‌بیت(ع)
علت صبر خدا بر گناهکاران
دعوت به بدی
آثار چشيدن مزه عشق‏
عاشقانه با خدا

بیشترین بازدید این مجموعه

بهشت و جهنم
حقيقت ايمان
رباب همسر حضرت حسين‏
عذاب كافران‏
قضاوت قاطع قرآن كريم‏
بصائر
دعوت به بدی
ابی عبدالله قبله‌نمای کامل
حساب عمل اندک انسان
مجالس اهل‌بیت(ع)

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^