فارسی
سه شنبه 04 ارديبهشت 1403 - الثلاثاء 13 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 17 دى 1392 ساعت 11:07 بعد از ظهر

استاد حوزه علمیه قم: درهای رحمت الهی با درک قرآن و اهل بیت(ع) باز می‌شود

استاد حوزه علمیه قم:  درهای رحمت الهی با درک قرآن و اهل بیت(ع) باز می‌شود

 

خبرگزاری تسنیم: استاد حوزه علمیه قم گفت: درهای رحمت الهی با درک قرآن و اهل بیت(ع) باز می‌شود.

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، حجت‌الاسلام حسین انصاریان در مراسم عزاداری دهه پایانی ماه صفر که در حسینیه آیت الله هاشمی شاهرودی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: زمانی که رسول مکرم اسلام (ص) خطاب به بندگان خود فرمود شما دچار بیمار هستید، منظور ایشان از بیماری در بعضی از بندگان خود، بد فکری، بد اخلاقی، بد نیتی و انحرافات فکری است.

وی افزود: طبیب ما پروردگار عالم است و علاج بیماری‌های ما فقط در قرآن خداوند متعال و سنت پیامبر اسلام (ص) است.

استاد انصاریان با اشاره به عشق اولیاء الله نسبت به بندگان خود تصریح کرد: انبیاء خدا هیچ وقت در به روی مردم نمی‌بندند، انبیا آمده‌اند که طبیبان امراض ما باشند، آنها عاشق علاج کردن مردم هستند، همه انبیاء و کسانی که نامهایشان در قرآن آمده است به صراحت به مردم زمان خود اعلام کردند که ایها الناس ما هیچ پاداشی و یا اجر و مزدی از شما نمی‌خواهیم، اجر و پاداش ما فقط بر عهده خداوند متعال است.

استاد حوزه علمیه قم افزود: تنها پیامبری که خدا به او اصرار کرد تا از امت خود اجر و مزد طلب کند رسول مکرم اسلام (ص) بود، اجری را که پیغمبر اسلام (ص) تعیین کرد فقط مودت امت من با اهل بیت من است.

عشق به اهل بیت (ع) باید در بین تمامی مسلمانان نهادینه شود

وی عنوان کرد: سخنان متخصصان و همچنین تفاسیری که در کتب اهل سنت از جمله المنار درباره تفاوت بین محبت با مودت آمده این است که محبت یعنی دوست داشتن و نتیجه دیگری از آن استنباط نمی‌شود ولی مودت یعنی عشق به همراه اطاعت و عبادت کردن خدا و اولیاء خدا است و این را باید بدانیم که با امر و نهی کسی نه عاشق و نه متنفر می‌شود.

استاد انصاریان تاکید کرد: عشق امری قلبی است یعنی وقتی ما زیبایی‌ها را درک کنیم عاشق می‌شویم و اگر اخلاق و کردار و رفتار اهل بیت را بشناسیم به این نتیجه می‌رسیم که این افراد خوبی مطلق هستند و زیبایی پروردگار عالم از افق وجود این افراد طلوع دارد و کسی که عاشق می‌شود تابع اولیاء الله هم می‌شود.

بهترین تجارت، تجارت با خدا و اهل بیت (ع) است

استاد حوزه و دانشگاه گفت: تجارت از این بالاتر وجود ندارد که طرف مقابل ما خدا، پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع) باشند یعنی اگر عشق بر اهل بیت را بپذیریم تمامی نعمت‌ها به سمت خودمان باز می‌گردد.

درهای رحمت با درک قرآن و اهل بیت (ع) به روی ما باز می‌شود

وی افزود: ای کاش  یکایک مسلمانان، تمام و یا قسمتی از قرآن مجید را عمقی می‌فهمیدند، چون قرآن تمام درهای رحمت و فیوضات را به روی انسان‌ها باز می‌کند.

استاد انصاریان بیان کرد: حُر، نمونه‌ای از این افراد است که به گنجینه بی نظیر قرآن و اهل بیت(ع) دست یافت و از آن بهره برد، چون در این منابع جود، کرم و سخاوت بی‌نهایت است.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: ما اگر دنبال کننده واقعی اهل بیت (ع) باشیم و در برای عشق به آنها تشنه باشیم، پیامبر اسلام (ص) در این زمینه وعده داده‌اند که اگر کسی تشنه قرآن و اهل بیت(ع) من باشید شخصا او را از این چشمه‌های جوشان معرفت سیراب می‌کنم و ساقی تشنه لبان عشق به قرآن و اولیاء الله می‌شوم.

وی افزود: چشمه آب حیات و غذای قلب و روح و نفس ما دست این افراد است، اگر از این دریای بیکران نعمت می‌خواهیم راه باز است ولی اگر از این نعمات چیزی نمی‌خواهیم که توشه راهمان کنیم و از امراض رهایی یابیم، باید در ساحل این دریا نظاره گر مرگ تدریجی خود باشیم.

استاد انصاریان اظهار کرد: در کنار قرآن و اهل بیت (ع) دری بسته نیست و تمامی راه‌های رسیده به سعادت توسط قرآن و اولیاء خدا باز است.

خواسته‌های ناچیز از کریمان عالم سبب رنجش آنها می‌شود

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه تمامی ما گدایان کوی اهل بیت (ع) هستیم، تصریح کرد: گدای کوی اهل بیت(ع) باید عاقل، زرنگ و فهمیده باشد، کسی که پا به آستان مقدس علی بن موسی الرضا (ع) می‌نهد، باید از خدای خود طلب اکمل دین، اکمل اخلاق و دنیا و آخرت آباد کند و طلب این کند در آخرت در کنار اولیاء خدا قرار بگیرد، نه اینکه فقط خواسته‌های خود را به مسائل دنیوی و ناچیز محدود کند.

وی گفت: کلید تمامی درهای سعادت و خوشبختی دست انبیاء خدا است.

امت اسلامی باید خود معالجه کننده خود باشد

استاد انصاریان خطاب به امت اسلامی داخل و خارج کشور تاکید کرد: ای امت اسلامی، تا می‌توانید خودتان معاینه کننده خود باشید، بین خود و خدای خود و عقل، روح و قلب خودتان قاضی شوید و با خود خلوت کنید، به خود بنگرید تا ببینید بیمار هستید یا خیر اگر بیماری‌هایی نظیر ریا، طمع، حسد، جهل و سنگدلی داشتید نگذارید بیماری در وجودتان بماند و با وجود این بیماری‌ها در و فکر و قلبتان از دنیا بروید، زیرا در عالم برزخ و قیامت دچار سختی‌ها و مشکلات فراوان می‌شوید.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: بدبینی و بد زبانی یکی  از بیماری‌های زشت شیطانی است.

وی خطاب به جوانان حاضر در جمع تاکید کرد: شما جوانان که با گریه بر اهل بیت (ع) بزرگ شده‌اید، این مطالبی که در منبر ها و محافل یاد می‌گیرید به هیچ عنوان در خود حبس نکنید و با محبت و زبان نرم و هنرمندی و عاطفه به دیگران انتقال دهید، که با این کار خود برای جبهه قرآن در برابر ماهواره‌ها و عناصر متهاجم غربی نیرو سازی می‌کنید.

 


منبع : خبرگزاری تسنیم
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...

بیشترین بازدید این مجموعه

تشدید فعالیت شیطان پرستان در شیراز
استقبال غیرمسلمانان از خدمات مالی اسلامی
درخواست سازمان دیده بان حقوق بشر شیعه از الازهر: ...
استاد انصاریان:مشکلات اقتصادی نباید انسان را از ...
طراح اروپایی منا: کشته شدن حجاج در منا یک جنایت ...
استاد انصاریان: شیعیان چه جایگاهی در نزد ائمه(ع) ...
انتشار کتاب جدید استاد انصاریان با عنوان «عبودیت ...
امام جمعه تهران از غرفه نشر دارالعرفان بازدید کرد
ارتباط ائمه(ع) پس از شهادت با شیعیان قطع نمی‌شود
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^