فارسی
جمعه 10 فروردين 1403 - الجمعة 18 رمضان 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 20 آذر 1392 ساعت 10:34 بعد از ظهر

شهادت دلخراش جوان انقلابی آذربایجان + تصاویر

با شهادت یک جوان شیعه آذری که دومین مورد از قتل‌های سیاسی هفته های اخیر در جمهوری آذربایجان به شمار می رود، بار دیگر سناریوی تشدید فشارهای دولت باکو علیه شیعیان انقلابی قوت گرفته است. 

 

 شهادت دلخراش جوان انقلابی آذربایجان + تصاویر

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ با شهادت یک جوان شیعه آذری به نام «عاصم محمداف» طی هفته های اخیر که دومین مورد از قتل‌های سیاسی در جمهوری آذربایجان به شمار می رود، بار دیگر سناریوی تشدید فشارهای دولت باکو علیه شیعیان انقلابی قوت گرفته است.

«عاصم محمداف» دانشجوی 19 ساله سال دوم "دانشکده شرق شناسی" دانشگاه دولتی باکو، شنبه (16 نوامبر) حوالی ساعت 23 با قصد رفتن به کافی نت از منزل خارج شده و بعد از آن ناپدید شد.

بعد از گذشت چند روز و اعلام بی خبری رسانه‌ها از عاصم، صبح روز سه شنبه 26 نوامبر این خبر منتشر شد که: "جنازه عاصم محمداف در دریا پیدا شده است."!

عاصم محمداف از جوانان فعال جریان اسلامگرایی جمهوری آذربایجان و فعال رسانه ای و فیس بوکی بود.

وی اخیراً سخنرانی‌ها و بیانات امام خمینی(ره) در خصوص فضیلت و عظمت ماه محرم را برای سایت اسلام آذری به زبان آذری ترجمه و آماده کرده بود که در روزهای اول محرم سال جاری، در چندین نوبت در این سایت و برخی سایت های اسلامی دیگر بارگذاری شد.

وی با آشنایی کامل به زبان‌های روسی، آذری و  ترکی استامبولی، خبرنگار بخش روسی خبرگزاری قفقاز نیوز (Qafqaz News) و همچنین از فعالین حقوق بشر در جمهوری آذربایجان بود.

محمداف از اعضای نهضت نوپای مقاومت اسلامی جوانان جمهوری آذربایجان بوده و در تجمع اول آوریل سال جاری در  "نارداران" که بعد از بازداشت مجدد روحانی حاج طالع باقراف برگزار شده بود، سخنرانی کوبنده ای کرده و چندی روز بازداشت شد.

بعد از آزادی نیز، عاصم چندین بار در تجمعات اعتراضی در مقابل دادگاه «حاج طالع باقراف» حاضر شده و در آخرین نشست‌های دادگاه حاج طالع، جزء بازداشت شدگان و جریمه شدگان بود.

وی همچنین در کنفرانس  "امت واحده" که در تهران برگزار شد شرکت داشته و با نوشته های خود در فیس بوک و برخی سایت‌ها، از مواضع نهضت جهانی مقاومت حمایت کرده و شاید جزء اولین و معدود نفراتی در جمهوری آذربایجان بود که با بارگذاری تصاویر بشار اسد در فیس بوک، از حاکمیت سوریه دفاع می کرد.

شدیداً دیدگاه ضد صهیونیستی داشت و در سخنرانی های خود در تجمعات و نشست ها به آن اشاره می کرد.

«سردار حسن اف» از دوستان عاصم محمداف و از جمله فعالان فیس بوکی است که اینگونه نوشته است:

"به نظر شما، چرا جنازه عاصم محمداف از دریا پیدا شده است؟! او خودکشی نکرده، بلکه جرم عاصم این بود که با آن‌ها (ام.تی.ان = وزارت امنیت ملی آذربایجان)، به توافق نرسیده است. آنها با روش‌های مختلف می‌خواستند عاصم را بشکنند، به هر راهی متوسل شدند، همه چیز را مقابل چشمانش آوردند، وی را تهدید کردند؛ ولی عاصم تسلیم نشده و تن به خواسته آنان نداد. عاصم به خوبی می‌دانست که، اگر با آن ها به توافق نرسد، مرگ در انتظارش است".

لذا عاصم آخرین نوشته اش را در فیس بوک این قرار داد: "بگذارید نمازم را بخوانم، بعد سرم را ببرید".

حسن اف ادامه داد: "ای خواهران و برادران! عاصم را شهید کرده اند، از آنجایی که نتوانستند از وی توضیحات و گزارشاتی اخذ کرده و وی را به همکاری جلب نمایند، وی را محو کردند. اما راه عاصم ادامه خواهد داشت و این وطن، عاصم های زیادی دارد".

پس از کشف پیکر بی جان این جوان شیعه دادستانی شهر اعلام کرد که بر پیکر وی هیچ اثری از ضرب و شتم مشاهده نشده است و وی در دریا غرق شده است.

اما این دروغ دادستانی زمانی که بدن عاصم محمداف را غسل می‌دادند برملا شد، چرا که بر روی بدن وی آثار زیاد ضرب و شتم و شکنجه وجود داشت. نکته جالب اینجاست که این فعال آذری به خوبی به فن شنا آشنا بوده و مکان زندگی وی نیز در ساحل دریای خزر است.

با عنایت به موارد ذکر شده و شواهد و قرائن موجود، ادعاهای محفلی برخی از دوستان و نزدیکان عاصم، احتمال اینکه سناریوی ناپدید شدن، خودکشی و سپس پیدا شدن جنازه در دریا، از قبل طراحی شده بوده، قوت می یابد.

کارشناسان اسلام گرا معتقدند که یکی از مهمترین عوامل شهادت عاصم محمد اف؛ حمایت از اسلام گرایی و حرکت بیداری اسلامی در جمهوری آذربایجان بوده است.

 ...................


منبع : پایگاه عرفان
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...
مومنان نسبت به یکدیگر مهر و محبت دارند

بیشترین بازدید این مجموعه

آغاز مسابقات خوشنويسی اسلامی در برونئی
تشکیل سازمان متعلق به شیعیان در مصر
مصر ؛ جدال محبان اهل بیت(ع) با وهابیون؛ از ...
استاد انصاریان: سیدالشهدا وارث معنوی و کامل ...
مراسم سوگواری شهادت امام حسن عسکری(ع) در حرم رضوی ...
صدور روادید اربعین از ۲ مهر آغاز می‌شود/ هزینه ...
تغییرات تازه در مسجدالحرام و بازسازی چاه زمزم
استاد انصاریان در خوی: نارضایتی پدر و مادر موجب ...
 استاد انصاریان: امروز هم، عقل و روح زن را خاک ...
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^