فارسی
جمعه 10 فروردين 1403 - الجمعة 18 رمضان 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 10 آذر 1392 ساعت 11:35 بعد از ظهر

سالروز تخریب حرم سامرا ؛ محکومیت تروریست و فریاد بیدارباش نمایندگان پارلمان عراق

سالروز تخریب حرم سامرا ؛ محکومیت تروریست و فریاد بیدارباش نمایندگان پارلمان عراق

 

رئیس کمیسیون "البیضاء" در اظهاراتی گفت: آنچه که در اینچنین روزی اتفاق افتاد یک عمل تروریستی و بزدلانه بود، کسانی که وحدت ملی عراق را هدف قرار داده بودند پس از اینکه با اجرای نقشه های مختلف از نیل به آن ناامید شدند نواختن بر تارهای فرقه گرایی را آغاز نمودند و در این جنایت حرمین امامین عسکریین(علیهما السلام) را تخریب نمودند،عوامل تروریست، احساسات مذهبی مردم را هدف قرار داده اند.

 

به گزارش «شیعه نیوز»، مسلمانان و شیعیان جهان ،23 محرم برابر با سالروز تخریب حرم سامرا را به یکدیگر تسلیت گفتند، در روز 23 ماه محرم الحرام 1427هـجری قمری- 2006 میلادی (سوم اسفند1384) ، دشمنان اهل بیت (علیهم السلام) در جنایتی آشکار حرمین امام هادی و امام حسن عسکری (علیهما السلام) را با دهها کیلوگرم مواد منفجره مورد حمله قرار داده و آن را تخریب کردند.

 

سیاستمداران و نمایندگان عراق، دیروز ضمن تسلیت این فاجعه خواستار محو فتنه های فرقه ای شدند ، فتنه هایی که عاملان آن می کوشند با انفجارهای تروریستی، مهاجرت های اجباری و هدف قرار دادن مردم بی گناه آتش ان را هر روز شعله ورتر کنند. 

 

قتیبه الجبوری رئیس کمیسیون "البیضاء" در اظهاراتی گفت: آنچه که در اینچنین روزی اتفاق افتاد یک عمل تروریستی و بزدلانه بود، کسانی که وحدت ملی عراق را هدف قرار داده بودند پس از اینکه با اجرای نقشه های مختلف از نیل به آن  ناامید شدند نواختن بر تارهای فرقه گرایی را آغاز نمودند و در این جنایت حرمین امامین عسکریین(علیهما السلام) را تخریب نمودند. 

 

در همین راستا، "فرات الشرع " نماینده فراکسیون "المواطن" نیز در سخنانی گفت: سالروز انفجار و تخریب حرم سامرا برای ملت عراق واقعا دردآور است ، وی سپس از مردم خواست موضعی صحیح اتخاذ کنند و افزود:مردم عراق باید بیدار باشند که چه می خواهند و چگونه برای رسیدن به آنها در مقابل طوفان ها بایستند. وی سپس از نیروهای امنیتی خواست سطح حرفه ای و نظامی خود را در مقابله با تروریست ارتقا دهد؛ و هم چنین از جریان های سیاسی خواست درگیری های جناحی را کنار بگذارند و به فکر ملت عراق و نابودی فتنه ها فرقه ای باشند، عوامل تروریست، احساسات مذهبی مردم را هدف قرار داده و برای رسیدن به مقصودش به اقداماتی از این قیبل دست می زند.

 

"حسین علوان اللامی" نماینده کمیسیون الاحرار نیز در اظهاراتی بیان داشت: ملت عراق به خوبی می دانند که تروریست وحدت ملی را نشانه رفته و برای رسیدن به هدفش مساجد و حرم های مقدس را منفجر می کند، اللامی خطاب به تمام گروه های سیاسی گفت: نقشه های تروریستی خیر و خوبی برای ملت عراق نمی خواهد، آنها دموکراسی که ملت عراق با دست های خود آفریده را از خلال جمع های تروریستی خود دنبال می کنند و عراق را به لبه پرتگاه کشانده اند.

 

شایان ذکر است که  در کنار حرمین امامین عسکریین (علیهما السلام)، سیده حکیمه دختر امام جواد (علیه اللسلام) و حضرت نرجس خاتون مادر گرامی امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) نیز به خاک سپرده شده اند.


منبع : شیعه نیوز
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...
مومنان نسبت به یکدیگر مهر و محبت دارند

بیشترین بازدید این مجموعه

قلم الكترونيك؛ ابتكار مخترع سوری برای تسهيل ...
وهابی سازی جنوب کشور به روش صهیونیستها
آغاز مسابقات خوشنويسی اسلامی در برونئی
برنامه مراسم احیا در شبهای قدر ماه مبارک رمضان 90( ...
مصر ؛ جدال محبان اهل بیت(ع) با وهابیون؛ از ...
تغییرات تازه در مسجدالحرام و بازسازی چاه زمزم
گزارش تصویری / مراسم دعای عرفه در حسینیه هدایت ...
استاد انصاریان در شهرستان خوی: علما تا جان در بدن ...
ذکر فضائل امیرالمومنین(ع) عبادت است
اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^