فارسی
جمعه 31 فروردين 1403 - الجمعة 9 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0

علم حيوانات

 

بنابر نظر دانشمندان، حيوانات عالم هنوز از بشر جلوتر هستند. انسان نتوانسته به دقت زنبور، خانه سازي کند. کدام انساني را سراغ داريد که براي خانه‌سازي و توليد عسل و توليد نان و براي مطابقت لانه با هندسه و رياضي، چهار صد و شصت علم را به کار بگيرد. اين علوم در كدام بخش مغز زنبور است؛ مگر مغزش چقدر وزن دارد؟ چه کسي را سراغ داريد که به تنهايي متخصص چهارصد و شصت علم باشد.

يک طوفان سونامي در اندونزي آمد و محکم‌ترين ساختمان‌هاي بتون آرمۀ سي طبقه را کم تر از يک دقيقه نابود کرد. ساختمان‌هايي که سيمان و ماسه‌هايي كه محاسبه شده، در آن به کار رفته بود. اما مورچه‌ها به گونه‌اي لانه مي‌سازند که سخت‌ترين باران‌هاي موسمي مي‌بارد و تبديل به سيل مي‌شود. تا كنون بيست ميليون سال از عمر مورچه گذشته است؛ اتفاق نيفتاده که سيل به لانۀ مورچه که زير زمين است، راه پيدا کند.

آنها در علوم شيمي، رياضي، هندسه، گياه‌شناسي، داروشناسي و تربيت اولاد و بهداشت، خيلي از ما جلوتر هستند. احترامي که مورچه ها به مردگانشان مي‌گذارند، هيچ موجود زنده ای نمي‌گذارد. يک مورچه که مي‌ميرد، يک ساعت بعد مورچه مرده را در محل نمي‌بينيد. او در طبقۀ سوم لانه در يک قبر بسيار تميز، دفن مي‌شود.

مورچه گندم و جو و دانه‌هاي نباتي را درون لانه مي‌برد و آن مادة رشددهنده را از آن‌ها مي‌گيرد و کنسرو مي‌کند. گوشت و دانه‌ها را تا يک سال سالم در لانه نگه مي‌دارد. در دامداري هنوز بشر مثل مورچه نشده است.

مورچه، با دهانش به اندازه‌اي دارو به پينه دوز وارد مي‌کند که بميرد؛ بعد گوشتش را کنسرو مي‌کند و از اول فروردين تا آخر مهر، در بسته‌بندي نگه مي‌دارد و بسيار سالم و بهداشتي است.

 

اين علم به ما ارزش نمي‌دهد. بنابراين ما هيچ حيوان جاهلي نداريم، ولي پروردگار دربارۀ انسان‌ها مي‌فرمايد: اکثر آنها جاهل مانده‌اند و تمام حيوانات عالم، داراي دانش هستند.


منبع : پایگاه عرفان
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

اهميت ارتباط عقل اول و دوم‏
تهران هیئت محبان‌الزهرا دههٔ اوّل جمادی‌الاوّل ...
مقربین چه کسانی هستند؟
علامت چهارم: عزت و شجاعت در برابر دشمنان خدا
اندیشه در مرگ
توبه جوان گناهکار
تقدير خدا بر روزى موجودات
نفس انسان، سکویی برای پرواز یا سقوط او
تفاوت نظر و رؤيت
تهران مسجد هدایت بازار دهه سوم محرم 94 سخنرانی ...

بیشترین بازدید این مجموعه

ريشه‏هاى فساد دانه عمل‏
اهميت ارتباط عقل اول و دوم‏
درخواست همسر از خدا روش بزرگان است‏
تفاوت نظر و رؤيت
قدرت مردان خدا
در تحقق برنامه نكاح سخت‏گيرى نكنيد
اخلاق فردى و اجتماعى در قرآن
آیه‌ای عجیب درباره شیطان
تهران مسجد هدایت بازار دهه سوم محرم 94 سخنرانی ...
تهران هیئت محبان‌الزهرا دههٔ اوّل جمادی‌الاوّل ...

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^