فارسی
جمعه 10 فروردين 1403 - الجمعة 18 رمضان 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 16 آبان 1392 ساعت 10:52 بعد از ظهر

جوان اهل تسنن به یاد شهدای کربلا 72 کیلومتر دوید


دانشجوی موسسه آموزش عالی ایرانمهر قروه، 72 کیلومتر مسیر رفت و برگشت از قروه تا دهگلان را به یاد 72 شهید دشت کربلا با دو استقامت طی کرد. 

 

 جوان اهل تسنن به یاد شهدای کربلا 72 کیلومتر دوید

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ عاشورا را به یاد می‌آوری و حسین را... و به خود و سیاه‌پوشان حسین(ع) می‌گویی، به خود ببال که عاشق و شیفته‌ حسینی و عشق به حسین (ع) خیمه‌ همیشه افراشته در جان توست.

خیمه‌ای به وسعت همه‌ هستی، خیمه‌ای به بلندای همه‌ آسمان‌ها و کهکشان‌ها، با خوانی گسترده از عطش که تشنگی بشریت را پایان خواهد داد، هرگز مباد بی این عشق زندگی کنیم و بی این محبت بمیریم.

عشق به حسین بن علی(ع) پیر و جوان و کودک نمی‌شناسد، فرقی نمی‌کند تحصیل کرده باشی یا بی‌سواد، دارا باشی یا ندار، محرم که می‌رسد، نه وقتی که تو به محرم می‌رسی، همه فکر و ذکرت می‌شود ادای ارادت به فرزند رسول خدا...

در قاب نگاهت زنجیرها رو به آسمان می‌رود و بر پشت حسینیان که نه بر چشم یزیدیان فرود می‌آید.

اینجا فرقی ندارد که پیرو کدام مذهبی، شافعی‌های کردستان دلسوخته خاندان نبوت هستند و در گذر محرم هیئت‌های عزاداری اهل سنت قروه دوشادوش هیئت‌های عزاداری شیعه برای حسین فاطمه سوگواری می‌کنند.

خیمه عزای حسینی که برپا می‌شود هر کس به طریقی می‌خواهد در مجلس عزای مولای بی‌سر کربلا، سهمی داشته باشد یکی نوحه می‌خواند، آن دیگری طبل و سنج آماده می‌کند، دیگری کفش عزاداران را جفت می‌کند، آن دیگری...

و شاهو رحیمی دانشجوی ترم یک کارشناسی یکی از رشته‌های تحصیلی موسسه آموزش عالی ایرانمهر قروه دارد به راهی فکر می‌کند تا زیبنده استقامت 72 لاله به خون نشسته کربلا باشد.

اهل و ساکن دهگلان است، از روزها قبل از محرم زمانی که مسیر دهگلان تا قروه را طی می‌کرد در فکر بود که امسال چه کاری می‌تواند انجام دهد تا طریقت حسینی را آن گونه که باید بشناسد.
 
یک روز در طول مسیر متوجه نکته‌ای شد که می‌توانست ارادت خود را به کاروان کربلا با جان و دل ابراز کند، شاهو تصمیمش را گرفت مسیر رفت و برگشتش از دانشگاه تا خانه و بالعکس 72 کیلومتر بود، یعنی هر کیلومتر از این مسیر را می‌توانست به یاد یک شهید مظلوم کربلا بپیماید.

در دومین روز از محرم شاهو پیراهن مشکی خود را به تن کرد، پیراهنی که رویش نوشته بود 72 کیلومتر استقامت به یاد 72 شهید کربلا...

کیلومتر اول را با نام نامی مولا اباعبدالله الحسین(ع) آغاز کرد و راه شناس همیشه تاریخ را راهنمای مسیر خود قرار داد چون می‌دانست، این راهنمایی است که همه آزادگان جهان راه خود را با یک اشاره انگشت او می‌یابند.
 
انگشتی که ساربان آن را با قساوت تمام با انگشتری خاتم به یغما برد اکنون با یک اشاره گره‌ها از کار خلق وا می‌کند و چراغی پرنور برای هدایت شده است.

و در این مسیر شاهم به دنبال سرمشق‌هاست و به دنبال کسی است ‌که هرگز تمام نشود، کهنه نگردد بلکه تری و تازگی و حقیقی بودنش هر روز روشن‌تر از دیروز نمایان شود و کربلا بهترین نمونه برای همیشه‌ انسان و همه‌ انسان‌هاست و حسین برترین اسوه و سرمشق.

چرا که او خود فرمود: «من برای شما بهترین سرمشق و نمونه‌ام» و مگر نه این‌که حسین(ع) آیینه‌‌ تمام‌نمای پیامبر است و پیامبر بالاترین اسوه‌ حسنه؟!

نمی‌دانم کیلومتر چندش را به نام نامی باب‌الحوایج کربلا، سرباز کوچک آقا امام حسین(ع) طی کرد، اما مطمئنم آنگاه که تشنه‌تر از تمام مسیر بود، دست نوازش آن طفل 6 ماهه بود که توانست ادامه مسیر را برایش هموار کند، هرچند این مسیر ناهمواری نداشت؛ چون امام صادق(ع) می‌فرماید: «هر کس خدا برایش خیر بخواهد محبت حسین و شوق زیارت او را در دلش می‌گذارد».

وقتی به شاهو گفتند که رئیس دانشگاه ایرانمهر تسهیلات ویژه‌ای را برای ادامه تحصیل وی در نظر گرفته است، با لبخند گفت: من برای تسهیلات این کار را انجام ندادم، حتی اگر کوچک‌ترین جبرانی هم در کار نبود من باز این راه را می‌رفتم، چون به امام حسین(ع) ارادت دارم.

و ارادت یک جوان تسنن چه زیبا معنا می‌یابد با استقامت در مسیری 72 کیلومتری به یاد 72 شهید کربلا.


منبع : خبر گزاری اهلبیت (ابنا)
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...
مومنان نسبت به یکدیگر مهر و محبت دارند

بیشترین بازدید این مجموعه

خاخام‌هاي صهيونيست:‌منطقه‌‌ الاقصي وقف ...
تخريب چهره پيامبر(ص) به سبك وهابيت
برگزاری مراسم «هفتاد و دو ميليون صلوات بر ...
گزارش تصویری / مراسم عزاداری عاشورای حسینی در ...
عکس خبری/ پیاده روی زائرین اربعین حسینی در جنوب ...
مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان دهه اول محرم در ...
گزارش تصویری/ سخنرانی استاد انصاریان در حسینیه ...
استاد انصاریان: چشمهٔ خاک شیعیان گریهٔ بر حسین(ع) ...
واجبات و محرمات ریشه در عشق خدا به بندگان دارد
اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^