فارسی
جمعه 07 ارديبهشت 1403 - الجمعة 16 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 1
100% این مطلب را پسندیده اند

مردی که سيراب نشد

امام حسين(ع) فرمودند: خدايا! او را تشنه گردان. آن مرد، تيری به چانه‏ مبارک آن حضرت زد، امام حسين(ع) تير را بيرون کشيدند و هر دو دست خود را زير خون گرفتند و دست ايشان از خون پر شد، سپس فرمودند خدايا! من از آن چه نسبت به پسر پيغمبر(ص) تو مرتکب مي‏شوند به تو شکايت مي‏کنم.
مردی که سيراب نشد

قاسم بن اصبغ نباته مي گويد: يکي از کساني که در شهر کربلا حاضر بود، براي من نقل کرد: وقتي سپاه امام حسين(ع) مغلوب شد امام بر اسب سوار شده و به سوي فرات روانه شدند. مردي از طايفه بني ابان بن دارم به نام «زرعه» گفت: واي بر حالتان! ميان او و آب حايل شويد تا شيعيانش به او نپيوندند. او اين سخن را گفت و بر اسب خود سوار شد و تاخت و لشکر هم به دنبال او رفتند و ميان آن حضرت و آب مانع شدند. امام حسين(ع) فرمودند: خدايا! او را تشنه گردان. آن مرد، تيری به چانه مبارک آن حضرت زد، امام حسين(ع) تير را بيرون کشيدند و هر دو دست خود را زير خون گرفتند و دست ايشان از خون پر شد، سپس فرمودند خدايا! من از آن چه نسبت به پسر پيغمبر(ص) تو مرتکب مي شوند به تو شکايت مي کنم.

 

راوي مي گويد: زماني طول نکشيد که «زرعه» به تشنگی گرفتار شد و هر چه آب مي خورد سيراب نمي شد و کار به جايي رسيد که آب را برايش خنک مي کردند و شکر در آن مي ريختند و ظرف های شير و کوزه هاي آب حاضر مي کردند و شکر در آن مي ريختند و ظرف های شير و کوزه های آب حاضر مي کردند؛ اما به خدا قسم هم چنان مي گفت: وای بر شما! به من آب دهيد: تشنگی مرا کشت. بنابر نقلی: او به بلايی مبتلا شد که از سرما و گرمای زياد فرياد مي کشيد، پشتش از سرما مي لرزيد و در پشت سرش بخاري روشن بود و از روبه رو از شدت حرارت به او باد مي زدند و يخ بر شکمش مي چسباندند، به خدا قسم، در اندک زماني شکمش مثل شکم شتر ترکيد و از دنيا رفت. (تاريخ طبري، ج 5، ص 449.)


منبع : کرامات حسينيه و عباسيه ؛ موسي رمضاني‏پور نوبت چاپ: هفتم تاريخ چاپ: زمستان 1386 چاپ: محمد (ص) ناشر: صالحان صفحات 65 و 66
0
100% (نفر 1)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

خواب هند
جنايات بسر ابن ابى ارطاة از طرف معاويه
مرض خوره اندرونى در يزيد
نكوهش مردم كوفه در پيام امام حسين (ع )
کعب بن جابر ازدی
آل مروان
شهادت مردم مدينه در مورد يزيد
يزيد كافر و جنايتكار
خطرناک‌ترين دشمنان سيدالشهداء
دشمن امام حسین (ع) کیست ؟

بیشترین بازدید این مجموعه

مرض خوره اندرونى در يزيد
جنايات بسر ابن ابى ارطاة از طرف معاويه
خواب هند

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^