فارسی
پنجشنبه 09 فروردين 1403 - الخميس 17 رمضان 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 2 مهر 1392 ساعت 00:00 صبح

مدیر موسسه فرهنگی دارالعرفان الشیعی خبر داد : پاسخ به 300 هزار سؤال دینی در پایگاه اطلاع‌رسانی عرفان

مدیر موسسه فرهنگی دارالعرفان الشیعی خبر داد : پاسخ به 300 هزار سؤال دینی در پایگاه اطلاع‌رسانی عرفان

 

مدیر موسسه فرهنگی دارالعرفان الشیعی از پاسخگویی به 300 هزار سوال دینی در قالب 110 هزار ایمیل از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی عرفان خبر داد.

 

حجت‌الاسلام محمد‌جواد صابریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به تاسیس موسسه دارالعرفان الشیعی از سال 80 اظهار کرد: این موسسه در زمینه نشر آثار حضرت استاد انصاریان فعالیت می‌کند و متولی نشر آثار مکتوب، صوتی و تصویری ایشان است.

 

وی خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از 14 هزار ساعت سخنرانی استاد انصاریان جمع‌آوری شده که شامل بیش از 600 موضوع غیر تکراری است.

 

مدیر موسسه فرهنگی دارالعرفان الشیعی با اشاره به راه‌اندازی پایگاه‌های اطلاع‌رسانی گفت: پایگاه اطلاع‌رسانی www.erfan.ir یکی از این پایگاه‌ها بوده که با 14 زبان در بیشترین زمان‌ها بیشترین بازدید را در بین پایگاه‌های اسلامی دارد.

 

وی ادامه داد: پاسخگویی به شبهات دینی و اعتقادی در اولویت فعالیت‌های این پایگاه قرار دارد و تاکنون نزدیک به 300 هزار سئوال در قالب 110 هزار ایمیل از طریق این پایگاه‌ مطرح شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: پایگاه اسلام شیعه دارای موضوعات و رویکردهای دینی بوده و پایگاه تخصصی امام سجاد(ع) از مطالب جامع در زمینه این امام بزرگوار برخوردار است.

 

صابریان عنوان داشت: پژوهش، تحقیق و چاپ حدود 125 جلد از آثار استاد انصاریان و نیز اجرای مناظرات علمی، برگزاری نشست‌ها و همایش‌های تخصصی در سطح بین‌المللی از جمله فعالیت‌های این موسسه است که علاوه بر این فعالیت‌ها تاکنون 125 جلد از آثار استاد انصاریان احیا شده است.

 

وی احیای میراث اسلامی را از دیگر فعالیت‌های موسسه ذکر کرد و افزود: در این بخش آثار علما که از نظرها پنهان مانده احیا می‌شوند و در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرند که از این میان، آثار مرحوم آیت‌الله حاج میرزاخلیل کمره‌ای و مرحوم آیتی احیا شده‌اند.

 

صابریان عنوان داشت: حاج میرزاخلیل کمره‌ای یکی از عالمانی بود که کتاب عنصر شجاعت وی یکی از نفیس‌ترین کتب درباره حضرت سیدالشهدا(ع) و اصحاب وی است که در قالب هشت جلد کتاب چاپ شد و کتاب دیگر ملکه اسلام شرح خطبه فاطمه زهرا(س) در قالب دو جلد در حال چاپ است.

 

وی از تاسیس کتابخانه تخصصی امام سجاد(ع) در آینده خبر داد و افزود: تاکنون 200 جلد کتاب جمع‌آوری شده و تصور می‌کنیم برای تکمیل کتابخانه بیش از هزار جلد کتاب درباره امام سجاد(ع) باید گردآوری شود.

 

مدیر موسسه فرهنگی دارالعرفان الشیعی خاطرنشان کرد: تاکنون این موسسه در زمینه تاسیس و فعال‌سازی کتابخانه صدرا در قم، کتابخانه هدایت در تهران و کتابخانه تخصصی دیجیتالی در فضای مجازی فعالیت کرده است.

 

وی تاسیس بانک اطلاعات علوم و معارف شیعی و ایجاد اینترانت نرم‌افزارهای علوم اسلامی در موسسه را از فعالیت‌های دیگر موسسه دارالعرفان الشیعی ذکر کرد.

 

صابریان با اشاره به فعالیت‌های جاری موسسه دارالمعارف شیعی گفت: تنظیم کتاب عرفان اهل بیت(ع) مبتنی بر آثار عرفانی از منظر اهل بیت(ع) از دیگر فعالیت‌های جاری موسسه است.

 

وی موسسه اسلامی هدایت تهران را یکی از موسسات وابسته به دارالعرفان ذکر کرد و افزود: این موسسه محافل مذهبی و قرآنی را با حضور استادان برجسته، ممتازان و قرآن‌پژوهان برگزار می‌کند و آموزش علوم قرآنی و دینی در قالب کلاس‌ها و نشست‌های تخصصی از جمله فعالیت‌های موسسه اسلامی هدایت تهران است.


منبع : پایگاه عرفان
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...
مومنان نسبت به یکدیگر مهر و محبت دارند

بیشترین بازدید این مجموعه

فعالیت شبکه ماهواره‌ای کربلا
يورش هوايي نظامیان يمن به شيعيان با حمايت ...
تخريب چهره پيامبر(ص) به سبك وهابيت
طرح استقرار روحانیون در مدارس
متن سخنرانی استاد انصاریان در مورد امام علی (ع)
استاد انصاریان: عبادت پیوسته و خالصانه ...
استاد انصاریان: نقطه "باء" بسم الله؛ نقطه ...
استاد انصاریان در خوی: نارضایتی پدر و مادر موجب ...
پیام استاد انصاریان به مناسبت هفته کتاب و ...
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^