فارسی
سه شنبه 29 اسفند 1402 - الثلاثاء 8 رمضان 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
1
نفر 1
100% این مطلب را پسندیده اند

نتيجه شوم مستى‏

 

زمانى كه مؤمنان از مظالم و سخت گيريهاى سردمداران شرك در مكه در كمال مضيقه قرار گرفتند، به فرمان پيامبر به حبشه مهاجرت نمودند، قريش براى هلاك كردن آنان، يا برگرداندنشان عمروعاص و عمارة بن وليد را با هداياى فراوانى نزد نجاشى پادشاه حبشه فرستادند.

عمرو با عماره به كشتى نشسته به سوى حبشه رهسپار شدند.

عماره مردى خوش اندام و زيبا بود، عمروعاص در اين سفر همسر خود را همراه داشت، در چند روز سفر هر دو از شرابى كه آورده بودند ميخوردند، عماره در حال مستى به همسر عمرو ميل پيدا كرد، در حقيقت مستى و شهوت دست به دست هم داده عنان اختيار از كفش ربودند به همسر عمرو گفت مرا ببوس! عمرو نيز با كمال بيغيرتى كه از آثار مشروب خوارى است به همسر خود دستور داد عمار ببوسد زن هم با بيشرمى كه از آثار جاهليت است بياورى!

اى عماره همسر سلطان كسى نيست كه فريب مانند تو فريبكار دغل را بخورد، اگر در برنامهاى كه تعريف ميكنى صادقى، از او درخواست كن از عطرى كه ويژه خود نجاشى است به تو بدهد، زيرا من عطر او را ميشناسم چون در دست تو ببينم گفتارت را باور خواهم كرد.

عمر در ديدار بعدى مقدارى از عطر نجاشى را از همسر او گرفته با خود نزد عمروعاص آورد.

عمرو گفت: اينك من گفته تو را تصديق ميكنم و حرفت را اكنون باور مينمايم و به راستگوئى ات در اين زمينه ايمان ميآورم، آنگاه عماره را به اين رفت و آمد در اندرون شاه و مصاحبت با همسر او تشويق كرد، تا در اولين فرصت خود را به سلطان حبشه رسانيد و نمونه عطر را با بيان داستان رابطه عماره با همسر سلطان در اختيار نجاشى گذاشت.

نجاشى پس از كشف حقيقت به خاطر مهمان بودن عماره از كشتن او گذشت، ولى فرمان داد عدهاى از ساحران و جادوگران دربار براى او كيفر بينديشند، كه زجرش از كشتن سنگينتر باشد.

ساحران به اجازه نجاشى با ابزار و وسائل مخصوص در آلت عماره جيوه وارد كردند، او پس از اين عمل وضع روانياش درهم ريخت و سر به بيابان گذاشت و با حيوانات وحشى انس گرفت، قريش براى يافتنش در محلى پنهان شدند، روزى با دستهاى از حيوانات وحشى براى آب خوردن آمد، از مخفى گاه بيرون شده و او را دستگير كردند ولى او بر اثر شدت اضطراب و ناله در كنار آنان جان داد.

 

 

 


منبع : پایگاه عرفان
1
100% (نفر 1)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

اثرگذارى مهرورزى بر گناه‏كاران
جلوه‏هايى از مهرورزى اولياى الهى
نشانه‏هاى اولياى الهى
آثار محبّت به حضرت اميرالمؤمنين
مهرورزى باعث نجات از مرگ
اصول فضايل اخلاقى
پرخورى در روايات
لطيفه ى روايى
مقام عصمت حضرت علی اکبر(ع)
دومين سفر به شام‏

بیشترین بازدید این مجموعه

آغاز و انجام قرآن ، نمودار محبّت
آثار محبّت به حضرت اميرالمؤمنين
نشانه‏هاى اولياى الهى
جلوه‏هايى از مهرورزى اولياى الهى
مهرورزى باعث نجات از مرگ
ماجراى پول نفت!
سکوت در کلام امام رضا (ع)
روز مباهله
مقام عصمت حضرت علی اکبر(ع)
خدا برات جبران می کنه!؟

 
نظرات کاربر

مهدی تیموری
با سلام خدمت راوی محترم داستان من از حاشیه پرهیز میکنم و مستقیم میرم سر اصل مطلب: 1- کاش داستانت را خودت یک بار مرور می کردی که پر است از سکته و بریده بریده بودن 2- این داستان را اگر برای مرغ روی پلو تعریف کنی حتما به خنده خواهد آمد زیرا اولا ساحران با چه علمی جیوه وارد آلت عماره کردند دوما وارد کجای آلتش کردند سوما تاثیر این جیوه چیست که روان او را به هم ریخت 3- حرمت مشروب به خاطر مسایل دیگر است نه بیغیرتی آوردن آن اگر بی غیرتی بیاورد چرا کشورهای دیگر از مسلمانها با غیرت تر هستن چون غیرت فقط در مورد مسایل جنسی نیست در همه زمینه ها انسانهای سخت کوش تری هستن و با غیرت تر 4- می شود اسم حیواناتی را بیاورین که با انسانها اخت می شوند و زندگی میکنند ممنون میشوم
پاسخ
1     1
10 مرداد 1392 ساعت 07:38 صبح
پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^