فارسی
پنجشنبه 06 ارديبهشت 1403 - الخميس 15 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0

پيام جهاد

پيام جهاد



وَ جاهِدُوا فِى اللّهِ حَقَّ جِهادِهِ
در راه خدا آنگونه كه شايسته اوست ، جهاد كنيد.
جهاد بر دو قسم است : جهاد اكبر و جهاد اصغر.
پيروزمند در هر دو ميدان ، به راستى پيروز و قهرمان است و كشته ميدان جهاد اصغر، شهيد، ولى كشته ميدان جهاد اكبر بر خاك افتاده اى شكست خورده و مطرود و مردارى متعفّن خواهد بود.
تو كه نه ، در راه حقّ به شرف شهادت نايل آمده ، نه دشمن را از پا در آورده اى و نه در ميدان پيكار با هواى دل مدال افتخار و قهرمانى گرفته اى تا پاداش آنها را دريافت دارى ؛ امّا ممكن است در پرتو نور وجود حسين عليه السلام با يك تحوّل عميق درونى و عملى ، به پاداش همه اينها دست يابى ؛ بدين صورت :
1 - هنگامى كه به راستى بااخلاص و عرفان ، شهادت به همراه حسين را آرزو نمايى و صادقانه رو به آستان مقدّس او آورى كه : (اى خداوندگار شهادت ! كاش من در روز جاودانه عاشورايت به همراهت بودم .) با اين حال و هواى ملكوتى به پاداشى همانند شهادت با او خواهى رسيد.
2- و نيز هنگامى كه شاهكار بزرگ شهيدان راه عدالت و آزادى را در روز حماسه ساز عاشورا به راستى دوست بدارى و بر فداكارى آنان خشنود و به شركت در پيكار قهرمانانه به همراه آنان مشتاق باشى ، باز هم پاداشى چون پاداش آنان خواهى داشت . همانگونه كه جابر در برابر قبر مطهّرش گفت : (گواهى مى دهم كه ما در نبرد قهرمانانه اى كه شما در آن گام نهاديد، با شما شركت داشتيم .)
3 - و نيز هنگامى كه شب عاشورا، حسين عليه السلام را با عرفان و اخلاص زيارت كنى و در كنار مرقد پاكش تا بامداد، شب زنده دارى و عبادت خداى او كنى ، چنانى كه گويا با پيكرى به خون آغشته خدايت را ملاقات نمودى و به پاداشى همانند پاداش ‍ كسى دست خواهى يافت كه به همراه پيشواى شهيدان به شهادت رسيده است .
4 - اينگونه ارادت عارفانه و خالصانه بر حسين عليه السلام از نظر پاداش ، سرآمدِ جهاد در راه خداست ، چرا كه در ميدان جهاد، گاه براى مجاهد در راه حقّ شهادت ارزانى مى گردد و گاه نمى گردد، امّا در آستان پرفيض حسين عليه السلام هم پاداش جهاد خواهد بود و هم پاداش شهادت در راه خدا و هم پاداش به خون آغشته شدن در راه او.
5 و سرآمد همه پاداشها، اين است كه به خون غلطيدن در راه حقّ براى هر شهيدى تنها يكبار ميسّر است و طبيعى است كه پاداش ‍ آن هم يكبار خواهد بود، امّا در آستان حسين عليه السلام مى توان در پرتو ايمان و اخلاص و هدف بلند، بارها و بارها به اين پاداشپرشكوه دست يافت .


منبع : ويژگيهاى امام حسين عليه السلام
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

فضیلتهای زیارت امام حسین(ع)
اين همه تاكيد، چرا؟
زندگي نامه حسين بن علي (شهيد کربلا)؛ فرهنگ عاشورا
چگونگی انتقام شهدای کربلا
پیشینه عاشورا و مسئله روزه یهود
آفتاب در میدان
آنان که جا ماندند !
نوحه و گریه جن بر امام حسین(ع)
امام لباسي را مي‌طلبد كه كسي بدان رغبت نكند
در اربعین چه گذشت؟

بیشترین بازدید این مجموعه

فضیلتهای زیارت امام حسین(ع)
زندگي نامه حسين بن علي (شهيد کربلا)؛ فرهنگ عاشورا
امام لباسي را مي‌طلبد كه كسي بدان رغبت نكند
در اربعین چه گذشت؟
چگونگی انتقام شهدای کربلا
نوحه و گریه جن بر امام حسین(ع)
آفتاب در میدان
پیشینه عاشورا و مسئله روزه یهود
سفر عراق و نامه بنی هاشم
اين همه تاكيد، چرا؟

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^