فارسی
جمعه 10 فروردين 1403 - الجمعة 18 رمضان 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0

كيفر فورى حرمت شكنان

خداوند، گويا چنين مقرّر فرمود كه اهانت كنندگان به آن حضرت و حرمت شكنان يا خود، ناگزير به تجليل و احترام او گردند و بر همدستان خود لعن و نفرين كنند و از شقاوت خود بيزارى جويند يا شرايطى پيش آورد كه بلافاصله ، طعم تلخ حرمت شكنى خويش را بچشند تا همواره بر صولت و عظمت و وقار او افزوده شود. براى نمونه :
1 - از جمله كسانى كه حرمت آن حضرت را شكست ، يكى آن عنصر پليدى بود كه روز عاشورا در اوج بى شرمى و گمراهى به او بشارت آتش داد كه بلافاصله به اراده خدا اسب او لغزيد و او در حالى كه واژگون شد، پايش در ركاب به دام افتاد و در غوغاى جنگ ، اسبش او را به اين سو و آن سو كشيد تا به گودال آتش ‍ پرتاب شد و اينگونه دردم كيفر حرمت شكنى اش را دريافت كرد.
2 - ديگرى ، جنايتكارى بود كه در روز عاشورا حرمت آن حضرت را انكار كرد و براى فريب ساده دلان فرياد كشيد كه : (اى حسين ! تو را چه به پيامبر؟)و شگفت آور است كه همان وقت به سرنوشت نفرت انگيزى دچار شد و در حالى كه براى رفع مشكل خود به كنارى رفته بود، مارى او را گزيد و همچنان به كثافت خود غلطيد تا به آتش دوزخ افكنده شد.
3 - و ديگرى تيره بختى بود كه فرياد كشيد(هان ! يا حسين ! به اين آب زلال و گوارا نظاره كن ، از آن نخواهى نوشيد تا تشنه بميرى.) اين اهانت بر او گران آمد و او را اين گونه نفرين كرد: (بار خدايا! او را در حال تشنگى نابود ساز.) كه در دم ، حالت دردناكى به او دست داد كه از شدّت عطش مى سوخت و پيوسته آب مى طلبيد تا آنجايى كه آنقدر آب نوشيد كه شكمش پاره شد و باز هم با همان عطش به دوزخ وارد شد.



منبع : ويژگيهاى امام حسين عليه السلام
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

قیس بن اَشْعث
عبدالرحمن بن ابی سبره جُعفی
دشمن امام حسین (ع) کیست ؟
گنجينه ها و ثروتهاى بادآورده در زمان خلفا
ابن زياد و امام زين العابدين عليه السلام
يزيد و سوزاندن خانه كعبه
مردی که سيراب نشد
نصايح معاويه به يزيد
آل ابی سفیان
يزيد از خدمات ابن زياد تقدير مى كند

بیشترین بازدید این مجموعه

قیس بن اَشْعث
عمر سعد و گندم عراق

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^