فارسی
جمعه 10 فروردين 1403 - الجمعة 18 رمضان 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0

فساد منافق‏

آرى اين روش زشت منافقان است كه چون به حكومت رسند، و كارگردان شوند، و مهار حيات ملت را به دست گيرند، بر اثر هواپرستى، و زراندوزى، و ارضاء شهوات و خواسته هاى نامشروع خويش با همه عوامل حكومتشان دچار ظلم و ستم كارى ميشوند، و براى اين كه جامعه به بيدارى نرسد تا دمار از روزگارشان برآورد، ميكوشند ملت را نسبت به حقايق جاهل كنند، و با نابودن كردن فرهنگ اخلاقى و انسانى مردم را از ارزشها تهى سازند، و جامعهاى مصرفى، معتاد، تنبل، خوش گذران، غافل، جاهل بار آورند تا اين حاكمان عزيز بيجهت بدون مزاحم به ثروت اندوزى و ارضاء شهوات مشغول گردند، اينان با ظلمشان و فسادشان باعث مهاجرت كشاورزان و نسل فعال به شهرها و حاشيه شهرها ميشوند كه از طرفى زراعت به نابودى كشانده ميشود، و از جهت ديگر با روى آوردن نسل به شهرها و دورشدنشان از خانوادهها، و پيداكردن ميدان آزادى عمل، زمينه خروجشان از اعتدال و استقامت و دين دارى فراهم ميگردد، و به هلاكت كه به معناى نابودى و از دست رفتن مايههاى ظهور منافع از شخص يا از شيئ است ميافتند وَ يُهْلِكَ الْحَرْثَ وَ النَّسْلَ

منافقان كه از ارزشها ميان تهى هستند، و جز جسم و بدن كه بر محور شكم و شهوت، ميچرخد چيزى ندارند گاهى براى حفظ حكومتشان، و اين كه انقلابى در جامعه پيش نيايد به قدرتهاى استعمارى تكيه ميزنيد و استعمارگران هم براى اين كه چند روزى اينان در حكومت بمانند خواستههاى خود را جهت بازاريابى براى اجناسشان و براى غارت ثروتهاى ملّى ملت به آنان تحميل ميكنند و از اين طريق هم زمينه نابودى زراعت و هلاكت نسل به دست وطن فروشان و خائنان به جامعه فراهم ميشود.

داستان حكومتهاى پس از پيامبر كه بر خلاف خواسته خدا و پيامبر به ويژه بار اولش در سقيفه با رأى چند نفر از مخالفان اميرمؤمنان صورت گرفت و تاكنون ادامه يافته مصداق وَ إِذا تَوَلَّى سَعى فِي الْأَرْضِ لِيُفْسِدَ فِيها ست.

مگر نه اين است كه اكثر ملتهاى اسلامى پس از پيامبر خصوصاً اين زمان كه اين سطور نوشته ميشود از نظر مواد غذائى با داشتن معادن و ثروتهاى هنگفت نفتى گداى ديگران بودند و هستند، و نسلشان از اسلام حقيقى و فرهنگ ناب خدائى تهى شد، و مشتى حرام زاده صهيونيست در قلب جغرافياى اسلام بر اكثر مسلمين تسلط يافتند و زراعت و نسل منطقه را رو به هلاكت ميبرند و بيش از يك ميلياد سنى مذهب نميتواند به آنان بگويد بالاى چشمتان ابروست و اگر انقلاب اسلامى ايران نبود تا كمر استعمار را بشكند نيز گروهى اندك از شيعيان ناب اهل بيت كه تابع اسلام خالص نبوى و فرهنگ پاك علوى است و به عنوان حزب الله در لبنان زندگى ميكنند با تكيه بر ايمانشان پشت اسرائيل را نشكسته بودند به شكستناپذيرى آن ارتش خونخوار و كثيف خاتمه نداده بودند، معلوم نبود آينده ملت اسلام و حتى شيعه چه ميشد، اين است آثار مثبت حاكميت صحيح و آن است آثار منفى حكومت منافقان.

اما فساد معنوى منافقان به اين است كه چون اسلام ناب محمدى را مانع از تحقق خواستههاى خويش ميبينند چون به حكومت رسند، گام به گام و به تدريج به تحريف حقايق و معانى معارف و به ويژه تغيير احكام اقدام ميكنند، تا اسلامى ظاهر و ميان تهى بماند، اسلامى كه اسلامى مرده و بيروح است، و زمينهاى براى روياروئى با فاسدان و استعمارگران در آن نيست، و پس از اين جنايت عظيم فرهنگهاى ابليسى و وارداتى را جايگزين دين واقعى كه عهده دار تربيت نفوس و رشد عقول است مينمايند، و مردمى را تبديل مردمى حس گرا، شهوت ران، حرام خور، معصيت كار ميكنند تا جائى كه جامعه بر اثر گناهان كبيره و آلودگيهاى اخلاقى و عملى از رحمت خدا محروم، و آماده عذاب دنيوى كه پديد آمدن انواع بلاهائى آسمانى و زمينى است شود و با سرازير شدن سيل بلاها زراعت نابود، و نسل به چاه هلاكت در افتد!!

در حديث بسيار مهمى كه كتابهاى حديث و تفسير از حضرت صادق روايت كردهاند آمده:

«ان الحرث فى هذا الموضع الدين والنسل الناس»

منظور از حرث در اين آيه شريفه دين و از نسل همه مردم اند.

دين حقيقى سرزمينى است كه نهال وجود انسان در آن سرزمين به رشد روحى و عقلى و فطرى و اخلاقى و عملى ميرسد، و نهايتاً بندهاى خالص و مخلص براى خدا ميشود، و به شجره طيبهاى كه اصلش ثابت، و تنه و شاخ و برگش گسترده در آسمان معنويت است تبديل ميگردد.

زمانى كه حاكمان فاسد سفره دين را جمع كنند، بدون ترديد همه جامعه در معرض هلاكت معنوى قرار ميگيرند و بناى انسانيت ويران ميشود، و حالات آدميان به حالات حيوانى و سبعى و شيطانى بر ميگردد، و ستم و ظلم همگانى ميشود، و حقوق ضعيفان پايمال، و ميدان تاخت و تاز ستم گران بازتر ميگردد و زمينه نزول بلاها و نابودى حرث و نسل فراهم ميآيد.

در هر صورت بدترين نوع فساد نابود ساختن كشاورزى و هلاك كردن نسل به هر صورتى كه محقق شود ميباشد، و اين دو كار زشت شديدترين خيانت به يك ملت است كه برنامه ريزان آن به شدت مورد خشم خدايند وَ اللَّهُ لا يُحِبُّ الْفَسادَ.

از مفهوم آيه شريفه استفاده ميشود كه از مسئوليتهاى حكومت دينى و شايسته تقويت كشاورزى و نجات ملت از مصرف گرائى، و اصلاح و تربيت نفوس انسانى است.

آيه شريفه هشدار ميدهد كه ملت اسلامى نبايد فريب هر مدعى اصلاحات را بخورد، كه گرگ در لباس ميش بسيار است.

اى بسا ابليس آدم رو كه هست

پس به هر دستى نبايد داد دست جاگر ملتهاى اسلامى زمينهساز امور اصلاحى شوند و حكومت بر جامعه را به دست صالحان شجاع، و دينداران خالص و مديران مدبر بدهند، به همه مشكلات خاتمه داده ميشود.

 

 

 


منبع : پایگاه عرفان
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

وادار كردن مردم به حرام نمودن حلال و حلال كردن ...
سعد بن معاذ و گرفتارى در برزخ‏
ریسمان ولایت علی بن ابی طالب(ع)
در راه خدا باش!
هبوط
نسل آدم و حوا
در ستايش حق تعالى و معناى الحمدللّه
توبهٔ واقعی
نام و لقب و كنيه زين العابدين
مؤمن تسليم خواسته ى خداست

بیشترین بازدید این مجموعه

مؤمن تسليم خواسته ى خداست
نام و لقب و كنيه زين العابدين
در ستايش حق تعالى و معناى الحمدللّه
هبوط
نسل آدم و حوا
توبهٔ واقعی
دعا برای دختر دار شدن
خودنگهداری
امام زمان(عج) مشتاق دیدار شما
خوشبختی دنیا و آخرت

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^