فارسی
شنبه 01 ارديبهشت 1403 - السبت 10 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
1
نفر 0
تاریخ انتشار : 27 خرداد 1392 ساعت 8:39 بعد از ظهر

در تشييعي باشکوه و پس از اقامه نماز توسط حضرت آيت ا... وحيد خراساني صاحب نواي آسماني صلوات خاصه در جوار رضوي آرام گرفت

در تشييعي باشکوه و پس از اقامه نماز توسط حضرت آيت ا... وحيد خراساني  صاحب نواي آسماني صلوات خاصه در جوار رضوي آرام گرفت

 

پيام تسليت علما و شخصيت هاي فرهنگي و سياسي

پيکر مداح باصفاي اهل بيت(ع) و صاحب نواي آسماني و ماندگار صلوات خاصه حضرت علي بن موسي الرضا(ع) حاج رضا انصاريان، پنج شنبه با تشييع باشکوه مردم و با اقامه نماز ميت توسط مرجع عاليقدر حضرت آيت ا... العظمي وحيد خراساني در حرم مطهر رضوي به خاک سپرده شد.به گزارش خراسان، مراسم تشييع از حدود ساعت ۹ با مداحي و مرثيه خواني مداحان در مهديه آغاز و پيام تسليت حضرت آيت ا... صافي گلپايگاني، به مناسبت درگذشت اين مداح اهل بيت عصمت و طهارت (ع) قرائت شد. پيکر حاج رضا انصاريان پس از تشييع روي دست ارادتمندان به اين خادم اهل بيت(ع)، در جوار مولايش امام رضا(ع) در صحن آزادي حرم مطهر آرام گرفت.هم چنين در اين مراسم که علاوه بر جمع زيادي از ارادتمندان به اين خادم و مداح اهل بيت(ع)، مسئولان استاني ، مداحان و شاعران و واعظ مشهور حجت الاسلام و المسلمين شيخ حسين انصاريان نيز حضور داشت و مرجع عاليقدر حضرت آيت ا... العظمي وحيد خراساني نيز بر پيکر حاج رضا انصاريان نماز ميت را اقامه کردند.

 

آيت ا... صافي گلپايگاني: الحق از مواليان دلسوخته اميرالمومنين(ع) بود

آيت ا... شيخ لطف ا... صافي گلپايگاني از مراجع عظام تقليد در پيام شان که در اين مراسم قرائت شد آورده اند: جناب مستطاب آقاي حاج محمد تقي انصاريان زيد عزه؛ درگذشت خادم بااخلاص و مادح و شاعر اهل بيت عليهم السلام مرحوم مغفور جناب آقاي حاج آقا رضا انصاريان موجب تأسف و تأثر فراوان اين جانب گرديد.آن مرحوم که سال هاست افتخار خدمتگزاري به آستان ملک پاسبان حضرت علي بن موسي الرضا عليه آلاف التحية و الثناء را داشت و در درگاه قبله احرار و سلطان آزادگان حضرت سيد الشهدا عليه الصلاة و السلام عرض ادب و اخلاص مي نمود و در امر تعظيم شعائر ديني و ترويج و نشر معارف ولايي همت والا داشت و الحق از مواليان دلسوخته حضرت مولي المواليد اميرالمومنين عليه الصلاة و السلام بود.

 

اين جانب مصيبت تأثربار فقدان اين نوکر بااخلاص اهل بيت(ع) را به جامعه محترم مداحان اهل بيت عليهم السلام و خاندان مکرم انصاريان و فاميل هاي وابسته، اخوان محترم به ويژه مادر مومنه، صالحه و داغدار ايشان تسليت گفته و از خداوند متعال مزيد غفران و رحمت الهي براي آن مرحوم و صبر جميل و اجر جزيل براي بازماندگان محترم مسئلت دارم.

 

رئيس مجلس: او سهم فراواني در اظهار ارادت مومنان به خاندان عصمت داشت

علي اردشير لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي نيز در پيامي که ايسنا آن را گزارش کرده آورده است: «درگذشت جناب آقاي حاج رضا انصاريان خادم بارگاه امام هشتم و صاحب نغمه دلنشين و ماندگار صلوات خاصه امام رضا(ع) موجب تأسف و تأثر شد.آن مرحوم در تمام طول عمر خويش در خدمت اهل بيت(ع) و سال ها نيز در جوار حرم مطهر حضرت ثامن الحجج(ع) به خدمت زائران و عاشقان امام هشتم اهتمام ورزيدند که با نواهاي معنوي خويش در قرائت روضه ها، زيارت نامه ها، ادعيه و هم چنين مرثيه سرايي در رثاي ائمه(ع) سهم فراواني در اظهار ارادت و شيفتگي همه مومنان به خاندان عصمت و طهارت داشتند.اين جانب از سوي خود و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي اين مصيبت را به همه مردم شريف ايران و به ويژه خادمان مجموعه آستان قدس رضوي و خانواده محترم حاج رضا انصاريان تسليت مي گويم و براي روح بلند ايشان رحمت و مغفرت و براي بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسئلت مي کنم.»

 

وزير ارشاد: يادش چونان صدايش جاودان باد

دکتر سيد محمد  حسيني وزير ارشاد هم در پيام تسليتي به مناسبت درگذشت اين خادم رضوي نوشت: بنا بر گزارش فارس، «اگرچه حنجره از کار مي افتد، صدا باقي است/دل مستان اگر تنگ است از ياد رخ ساقي است/همه کس را توفيق ماندگاري در خاطر ملت نيست و اين شرافت بي علت نيست! صداي حاج رضا انصاريان سوز غربت مولايمان را به آتش سينه مبدل مي کرد و انديشه حضور در بارگاهش را به تکليف ذهن محول مي کرد.يادش چونان صدايش جاودان باد و جايگاهش در روضه رضوان پاجوش طوباي عنايت مولايش باد.»


منبع : خراسان رضوي
1
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...

بیشترین بازدید این مجموعه

راه‌اندازی شبکه ماهواره‌ای اهل‌بیت(ع) در قم
وضعیت وخیم اقتصادی مسلمانان ایغور چین
شهادت مظلومانه شيعيان در مرز پاكستان
قدردانی مسلمانان فرانسه از رسانه ملی
بچه‌‌دار شدن يک پیر زن و پیر مرد به برکت ماه محرم
مراسم احیای شب‌های قدر استاد حسین انصاریان ...
در آستانه جلسه دادگاه عالی آمریکا صورت گرفت؛ ...
استاد انصاریان:قیام عاشورا مصداق عینی امر به ...
گزارش تصویری/ سخنرانی استاد انصاریان در شب عید ...
استاد انصاریان پاسخ می‌دهد: راه رسیدن به خیر ...

 
نظرات کاربر

مهدی
خدایش بیامرزاد.
پاسخ
0     0
29 خرداد 1392 ساعت 08:58 صبح
پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^