فارسی
سه شنبه 04 ارديبهشت 1403 - الثلاثاء 13 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 23 خرداد 1392 ساعت 7:31 بعد از ظهر

حاج رضا انصاریان مداح پیشکسوت وخادم الرضا (ع)

 حاج رضا انصاریان مداح پیشکسوت وخادم الرضا (ع)

 

 حاج محمد رضا انصاریان مداح پیشکسوت و قرائت کننده نام آشنای زیارت خاصه حضرت امام رضا (ع) همزمان با تولد ولی نعمتش سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) به عرش اعلی پر کشید.

 

 به گزارش سینما خبر ، رضا انصاریان مداح برجسته اهل بیت (ع) که صلوات خاصه امام رضا (ع) به صدای حزین اودلهای عاشقان این امام همام را م را مهمان حریم دوست می کرد در سن 59 سالگی بر اثر سکته قلبی درگذشت و به دیار باقی شتافت.

 

رضا انصاریان که چندی پیش در گفتگویی صمیمانه درباره صلوات خاصه امام رضا (ع) که او توفیق خواندنش را پیدا کرده بود در خبرگزاری مهر حضور یافته بود به خبرنگار مهر در خصوص این صلوات گفت: این بالاترین افتخار است که توانستم صلوات را به محضر امام رضا تقدیم کنم، صلواتی که همه با آن انس پیدا کردند و امام رئوفشان را با آن می خوانند، انصاریان بدون حضرت رضا (ع) هیچ نیست، ایشان اراده فرمودند که صلوات را تقدیم حضرتشان کنیم انشالله که توفق شکر گذاری داشته باشم.

 

به گزارش مهر، این مداح برجسته کشور که توفیق خواندن زیارت امین الله، جامعه کبیره و حسین آرام جانم را هم داشته است با بیان اینکه وقتی نگاهت به طرف حضرت باشد این عنایت ها می شود اظهارکرد: باید قدر این نعمت ها را دانست.

 

این مداح برجسته کشور افزود: گریه و توسل خوب است اول خدمت سالار شهیدان ابا عبدالله باشد، روایتی هست که می گوید یکی خدمت امام رضا (ع) رفت و گفت که من شما را خیلی دوست دارم ولی محبتم با امام حسین(ع) یک جوری دیگری است، حضرت تبسمی کردند و پاسخ دادند که محبت ما هم با حسین (ع) یک جور دیگه ای هستیم.

 

او اظهارکرد: زادگاهم خوانسار است، 5 ساله بودم که با خانواده به قم مهاجرت کردیم تا سال 54 در محضر مبارک حضرت معصومه (ع) بودیم، بعد به خاطر یک سری مشکلات سیاسی که با رژیم طاغوتی آن زمان پیدا کردم، تصمیم به مهاجرت گرفتم.

 

انصاریان افزود: برای اسکان چند شهر را انتخاب کرده بودم، دل به استخاره دادم و مشهد نامی بود که قرعه به نامش افتاد، کسی که برایم فال گرفت گفت که اینجا که می خواهید بروید بیشتر از ده روز پذیرای شما خواهد بود واگر بمانید در سالهای اول زندگی سخت و دشواری را خواهید داشت ولی اگر تحمل کنید از نظر معنوی و مادی بهترین موقعیت را پیدا خواهید کرد.

 

این مداح برجسته کشور ادامه داد: همان طور هم شد، چند سال به سختی گذشت، ولی امید به علی ابن موسی الرضا به من و خانواده ام کمک کرد تا آن روزها را پشت سر بگذاریم و بالاخره روزی فرا رسید که درهای نور از جانب حضرتش باز شد و زندگی ما را متحول کرد.

 

مرثیه های ناتمام

 

او درباره مرثیه هایی که به آنها عشق می ورزید و تحت تاثیرشان اشک می ریخت اظهارکرد: مرثیه های حضرت زینب (س) و علی اصغر (ع) را هیچگاه به پایان نمی برم، آن قدر این ذکر مصیبت برایم سنگین است که همیشه آن را نیمه رها کرده و ذکر مداحی را ختم می کنم.

 

وی ادامه داد: نسبت به بی بی زینب کبری (س) حساسیت و ارادات خاصی دارم و  معمولا برای رفع گرفتاری هایم نیز دست توسل به دامن این حضرت می زنم  که اسوه صبر و مقاومت در کربلا هستند و معتقدم هیچ  ذکری نمی تواند عظمت مصیبت وارده بر این بانوی بزرگوار را بیان کند، آن همه شهید عزیزتر از جانش را به محضر پرودگار تقدیم می کند و وقتی جلوی اعداء می ایستد به جای ناله محکم می گوید که چیزی جز زیبایی ندیده است.

 

انصاریان افزود: مداح باید اخلاص داشته باشد، استادم مولوی همیشه می گفت کسی که در خلوت خودبرای اهل بیت (ع) بسوزد، موقع مداحی هم سخنش تاثیر گذار می شود، در این عرصه منی وجود  ندارد، هر چه هست ارادت به ساحت ائمه اطهار (ع) است و آن چه مداح در این مسیر بدست می آورد همه مرهون نگاه پرلطف این بزرگواران است و خدا نکند که یک لحظه این نگاه برگردد.

 

وی ادامه داد: این جوان ها که می خواهند مخلص، با صفا و پرشور مداحی کرده و بر سر سینه بزنند و گاهی هم بالا و پایین بپرند، باید قبل از این که وارد این وادی شوند علمش را پیدا کنند و از مطابقت شعر نیز با آیات، روایات، مقاتل و کتب تاریخی معتبراطمینان پیدا کنند.

 

این مداح پیشکسوت یادآور شد: مداح باید نماز اول وقتش ترک نشود، نکند اذان را بگویند و او مشغول گپ زدن باشد، اهل بیت امام حسین (ع) برای احیای امر دین و نماز در کربلا تازیانه خوردند، مصیبت ها از سر گذراندند، چه در ظهر عاشورا و چه در تمام اوقات نماز اول وقت را نمی گویم، نماز شب و نافله اشان هم قضا نشد، اگر  کسی مداح این خانواده است باید در این زمینه الگوی دیگران باشد.

 

وی ادامه داد: اگر جوان ها می خواهند تا پیر شدند مداح باقی بمانند باید عالم باشند، یکی از کسانی که در این زمینه می تواند الگو باشد حاج آقای اکبرزاده پیر غلام اهل بیت (ع) و شاعر و پیشکسوت آیینی است که نزدیک به هشتاد سال عمر دارند و فقط  65 سال از عمرشان را در کسوت مداحی بوده اند، ایشان علم و عمل را به واقع در کنار هم گرد آورده و از چهرهای مورد احترام  همگان هستند.

 

صلوات خاصه امام رضا(ع) "اَللّـهُمَّ صَلِّ عَلى عَلِیِّ بْنِ مُوسَى الرِّضا الْمُرْتَضَى الاِمامِ التَّقِیِّ النَّقِیِّ وَحُجَّتِکَ عَلى مَنْ فَوْقَ الاَرْضِ وَمَنْ تَحْتَ الثَّرى، الصِّدّیقِ الشَّهیدِ، صَلاةً کَثیرَةً تامَّةً زاکِیَةً مُتَواصِلَةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَةً، کَاَفْضَلِ ما صَلَّیْتَ عَلى اَحَد مِنْ اَوْلِیائِک" که این مداح پیشکسوت با صدای مخملی خود تقدیم به ساحت قدس رضوی کرده است مورد توجه و علاقه عاشقان اهل بیت واقع شده و زمزمه شیفتگان ان حضرت است.

 

گفتنی است، انصاریان که سالهای متمادی خادم بارگاه آقا امام رضا (ع) و مدیحه سرای آن حضرت بوده است، فردا ساعت 9  صبح از مهدیه مشهد به سمت حرم مطهر تشییع شده و در جوار ساحت قدسی رضوی آرام می گیرد.

 

مراسم عزاداری این مداح پیشکسوت  پنجشنبه  بعد از ظهر و صبح و عصر روز جمعه نیز در مهدیه مشهد برپا می شود.

مدیریت ومحققین وکارکنان موسسه دارالمعارف شیعی این مصیبت جانگداز رابه حضرت استاد حسین انصاریان وبرادرارجمندشان آقای حاج محمد تقی انصاریان وبازماندگان تسلیت میگویند


منبع : سینما خبر
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...

بیشترین بازدید این مجموعه

انتقال ضريح جديد قتلگاه امام حسين(ع) به کربلا
درخواست یک مرکز شیعی در کویت برای مبارزه با تفرقه
گزارش تصویری/ عزاداری منظم جوانان در محل "خیمه ...
حاج رضا انصاریان که بود؟+عکس
استاد انصاریان: پیشوا قرار دادن هر کسی به جز ...
با ترجمه استاد انصاریان؛ قرآن ۳۶۵ صفحه‌ای برای ...
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان در گفتگو با فارس: ...
به مناسبت سالروز ولادت شیخ الائمه (ع)؛ بیش از 60 ...
مراسم دعای عرفه با نوای استاد انصاریان
کتاب «خصال» با ترجمه استاد انصاریان به چاپ رسید

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^