فارسی
جمعه 31 فروردين 1403 - الجمعة 9 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0

استاد حسين انصاريان:نور حکمت مانع از تبعيت انسان از شيطان است

حجت‌الاسلام والمسلمين "حسين انصاريان" گفت: انساني که نور حکمت نداشته باشد، به شيطان و فرعون اقتدا مي‌کند، اما انساني که به فرموده قرآن داراي اين نور است، هرقدر عليه حق، تبليغ و سفسطه شود، در پيدا کردن مسير خود اشتباه نمي‌کند.  
 استاد انصاريان در يک برنامه تلويزيوني به مناسبت ماه مبارک رمضان ، اظهار داشت: به کمک نور حکمت، فکر و عقل انسان در عرض يابي‌ها خطا نمي کند و حق و باطل پيش او اشتباه نمي شود، به اين ترتيب، "فرعون" را حق نمي‌بيند و "موسي "را باطل، "معاويه "را حق نمي‌بيند و "اميرالمومنين " را ناحق ،"يزيد" را حق نمي‌بيند و حضرت امام حسين (ع ) را غير حق.
انصاريان، افزود: کسي که داراي نور حکمت است، هر چند خناس‌ها به صورت گروهي دور او حلقه بزنند، وي هيچگونه ترديدي به خود راه نخواهد داد.
اين پژوهشگر ديني، با اشاره به تعريفي از حکمت، ادامه داد: حکمت به معناي علم درست زندگي کردن و دانش پاک زندگي کردن است و آنهايي که از سوي خداوند، آراسته به چنين علمي بودند، سراسر زندگي شان براي خود و ديگران خير و منفعت و کرامت بود. انصاريان، با تاکيد بر اينکه نور حکمت بر دل برخي افراد تابيده ‌است، خاطر نشان کرد: انسان در نور حکمت، خدا و قيامت را لمس و درک مي کند و ادب بسيار اثرگذاري پيدا مي کند و داراي کرامت مي شود. وي، تصريح کرد: حضرت اميرالمومنين (ع ) فرمودند:" رحمت به آن انساني که حکمت را قبول کند و بپذيرد و سپس بعد از قبول کردن و پذيرفتن حکمت، آن را در زندگي خود اجرا کند." اين استاد اخلاق در بخش ديگري از سخنان خود، گفت: در اين روزگار، انواع صداهاي ريز و بلند به گوش مي‌رسد تا مردم را به اشتباه بيندازند. در هر روزگاري، از اين صداها بسيار است و تنها موج و تن آن عوض مي‌شود وگرنه اين صداها، همان صداي بوق و شيپور عمر سعد در کربلا است. انصاريان در ادامه، اظهار داشت : پيامبران 124 هزار نفر بودند، اما آنها يک صدا داشتند و صداي وحدت‌بخش آنها اين بود که خدا را عبادت کنيد و از حرام دوري کنيد و به دنبال تامين خير دنيا و آخرت انسان‌ها بودند.
وي، اضافه کرد: به عنوان مثال، امروز در همين روزگاري که داريم زندگي مي کنيم، چند نوع مکتب وجود دارد و چند صدا در اين عالم هست که همانند ايده‌آليسم ،کاپيتاليسم و کمونيسم و نمونه هاي ديگر به "ايسم" ختم مي‌شوند. انصاريان هدف از ايجاد اينگونه صداها را به اشتباه انداختن ملت‌هاي دين‌دار دانست و گفت: امروزه در کشور هندوستان، انواع صداها همانند مجسمه پرست ، گاوپرست ،بوداپرست و از اين قبيل، مي گويد حق با من است. حال ببينيد مردمي که مطالعه ندارند و از ايمان محکمي هم برخوردار نيستند، با شنيدن اين صداها چه تزلزلي در آنها ايجاد مي شود.
وي با اشاره به اينکه در هر روزگاري، در کنار هر صداي حق يک صداي ضد حق هم وجود دارد، اظهار داشت: در قضيه کربلا، حضرت امام حسين (ع ) به لشکريان يزيد فرمودند که شما چه گناهي از من سراغ داريد که آن گناه، شما را وادار کرده تا قتل مرا واجب بدانيد؟
استاد انصاريان، ادامه داد: امروزه توسط همين صداها، غيرت مردان و حميت جوانمردي جوانان در حال از بين رفتن است.
وي، افزود: 30 سال پيش حضرت امام خميني (ره ) و فرزندان خلف وي، حکومت اسلامي را در ايران تشکيل دادند تا بي ديني‌ها در کشور برطرف و ديندار واقعي حاکم شود، اما متاسفانه امروز ما با زبان خودمان مي گوييم که احکام الهي اختياري است و هر دختر و زني که خواست نيمه عريان و يا بي حجاب در جامعه ظاهر شود، نبايد مزاحم آنها بشويم، در اين صورت، پس زحمات انبياء الهي و تصريحات آيات قرآن کريم چه مي‌شود.


منبع : روابط عمومي و امور بين الملل مركز علمي تحقيقاتي دارالعرفان الشيعي
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
برگزاری آیین نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد ...
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در دهه سوم ...
بازدید امام جمعه شهر بمبئی هند از موسسه ...

بیشترین بازدید این مجموعه

استاد حسین انصاریان : بر خی از افراد جامعه نسبت به ...
استقبال علاقمندان از ترجمه قرآن کریم استاد حسین ...
سفر زیارتی استاد حسین انصاریان به عتبات عالیات + ...
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^