فارسی
پنجشنبه 06 ارديبهشت 1403 - الخميس 15 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
1
نفر 0
تاریخ انتشار : 24 شهريور 1388 ساعت 06:48 صبح

تحرک ضدشیعی :جدیدترین ابزار تبلیغاتی اهل سنت ایران

شبکه ماهواره‌ای الشارقه که به دولت امارات متحده عربی وابسته است، در جدیدترین اقدام ضدشیعی خود، یک ساعت از برنامه‌های صبح خود را به اهل سنت ایران اختصاص داده و به پخش برنامه و سخنرانی فارسی زبان می‌پردازد.به گزارش شیعه آنلاین، شبکه ماهواره‌ای الشارقه که می‌توانیم آن را منبر جدید اهل سنت ایران بدانیم، در طول ماه مبارک رمضان هر روز صبح از ساعت شش تا هفت به وقت محلی تهران، سخنرانی برخی چهره های دینی اهل سنت ایران را پخش می‌کند.
این چهره‌های دینی اهل سنت ایران در این برنامه سخنرانی هایی در مورد امور دینی همچون تاریخ اسلام، سیرت پیامبر(ص)، احکام اسلامی، قرآن و غیره ایراد می‌کنند. برای نمونه دو سخنران صبح امروز این شبکه تلویزیونی، "عبدالمجید ظهرانی" و "عبدالقادر ترشابی" بودند.در وهله اول به نظر می‌رسد که این شبکه تلویزیونی برنامه‌های خود را برای ایرانیان سنی مذهب که مقیم امارات متحده عربی هستند پخش می‌کند اما با توجه به ماهواره‌ای بودن این شبکه، نه تنها ایرانیانی که در دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس و یا مناطق جنوبی و مرزی کشورمان اقامت دارند را پوشش می‌دهد، بلکه بر تمام ایرانیان یا بهتر است بگوییم همه فارسی زبانان جهان مسلط می‌شود.
گفتنی است امارات متحده عربی تنها کشور عربی نیست که برای تبلیغ مذهب اهل سنت در ایران تلاش می‌کند بلکه کم توجهی مسئولان جمهوری اسلامی ایران نسبت به تحرکات وهابیون در سال های گذشته، زمینه ساز آن گردیده تا این فرقه انحرافی مرکز فعالیت‌های تبلیغی خود را از شهرهای سنی نشین به مناطق شیعه نشین تغییر دهد. در همین راستا برخی پایگاه‌های خبری روز گذشته اعلام کردند که سران وهابیت که از سال‌ها پیش عمده توجهات خود را به شهرهای جنوبی کشور با محوریت اهل تسنن معطوف کرده بودند، این بار با هجوم به مناطق شیعه نشین مانند ایلام و خرمشهر و با هزینه کرد میلیاردی در صدد جذب مردم فقیر و شیعیان مقیم این شهرها هستند.مبلغین وهابی با پول‌های دریافتی از عربستان و آمریکا طرح وام آسان دادن به شیعیان کم بضاعت را در دستور کار خود قرار داده اند و بر همین اساس، بدون دریافت ضمانت های سفت و سخت بانکی و در کمترین زمان ممکن وام خرید خودرو به اهالی خرمشهر و ایلام می دهند به طوری که از ابتدای سال تاکنون نزدیک به صد مورد از این خودروهای اقساطی که با سرمایه شخصی وهابیون خریده و تحویل می شود در خرمهشر توزیع شده است. همچنین، در موعد بازپرداخت وام نیز در صورت نداشتن اقساط معوقه، سرمایه داران وهابی به وام گیرندگان اعلام می کنند که خانواده شماواجب تر است و ابتدا خرج های ضروری خود را جدا نمائید و در صورتی که مبلغی باقی ماند با آن اقساط خود را پرداخت نمائید!
این تحرکات که با سکوت کامل مسئولان مواجه شده در ماه های اخیر موجب آن گردیده تا استفاده کنندگان از تسهیلات وهابیت به مبلغی بی جیره و مواجب برای سلفیون تبدیل شوند.

 


منبع : شيعه آنلاين
1
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...

بیشترین بازدید این مجموعه

کشتار بی رحمانه مسلمانان توسط دولت چین !
پیام آیت الله العظمی حاج شیخ لطف الله صافی به ...
تدريس علوم اسلامی در مدارس مقطع راهنمايی جمهوری ...
آغاز کار اولین نمایشگاه عفاف و حجاب
استاد حسين انصاريان در حرم رضوي: اصرار بر گناه ...
نمايشگاه عكس‏هاي امام خميني (ره) در فرانسه ...
سخنرانی های حضرت استاد انصاریان در ایام فاطمیه ...
برگزاری دوره قرآنی «الامام المرتضی(ع)» ویژه ...
گزارش تصویری 2/ رجب 1438 حرم مطهر حضرت معصومه (س) - ...
گزارش تصویری؛ آیین ورود کاروان نمادین حضرت فاطمه ...

 
نظرات کاربر

بارانی
برادر چه اشکالی دارد . اگه شما حق هستید چرا از سخنرانی ها دیگران می ترسید به شما چه ربطی داره در امورات دینی و سیاسی همه کشورها دخالت می کنید . اینکه سخنرانی می کنند به شما چه ارتباطی داره برای اهل سنت سخنرانی میکنند . حالا اگر شیعه ای عقیده خودش رو تغیر بدهد طبیعی هست و برعکس به هر دین وائینی به هیچ کسی ربطی ندارد در صدر اسلام اختیار کردن هر دینی اجباری نبوده . همه در کنار هم بودند .
پاسخ
0     0
25 فروردين 1395 ساعت 5:17 بعد از ظهر
پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^