فارسی
جمعه 10 فروردين 1403 - الجمعة 18 رمضان 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 25 اسفند 1391 ساعت 02:34 صبح

اعلام ویژه برنامه‌های قرآنی نوروز 92 در حرم مطهر رضوی

اعلام ویژه برنامه‌های قرآنی نوروز 92 در حرم مطهر رضوی

 

 

 

رئیس اداره علوم قرآن و حدیث آستان قدس رضوی گفت: در آستانه فرا رسیدن سال جدید، ویژه برنامه‌های قرآنی نوروز 92،در بارگاه منور رضوی انجام می شود. 

 

 

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ  رئیس اداره علوم قرآن و حدیث آستان قدس رضوی اظهار کرد: برنامه‌های قرآنی حرم مطهر رضوی در ایام نوروز در دو بخش ترویجی و آموزشی از 25 اسفندماه جاری تا 15 فرودین 92 در اماکن متبرکه حرم مطهر تدارک دیده شده است.

 

وی تاکید کرد: با اشاره به برگزاری هشت عنوان مسابقه قرآنی ویژه ایام نوروز در حرم مطهر رضوی، مسابقات قرآنی و حدیثی شکوه هشتم فرقان، آفتاب طوس، فرشتگان آسمانی، انیس‌النفوس، در حریم دوست، زلال وحی و چهلچراغ فاطمی عناوین مسابقات تدارک دیده ویژه این ایام است.

 

رئیس اداره علوم قرآن و حدیث آستان قدس رضوی خاطر نشان کرد: هدف از برگزاری این مسابقات قرآنی آموزش و آشنایی بیشتر زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی با سوره‌های قرآن و مفاهیم آن و احادیث و روایات معصومین(ع) است.

 

برگزاری 55 جلسه ترتیل و محفل انس با قرآن در جوار عترت

 

رئیس اداره علوم قرآن و حدیث آستان قدس رضوی افزود: با اشاره به مصادف بودن ایام نوروز و دهه فاطمیه 55 جلسه ترتیل و محفل انس با قرآن در جوار عترت و در رواق‌های دارالحجه و امام خمینی(ره)، مسجد جامع گوهرشاد و دارالقرآن‌الکریم حرم مطهر رضوی برپا می‌شود.

 

وی تصریح کرد: قرآن و عترت دو میراث گران قدر رسول‌الله(ص) هستند که به عنوان نماد و سرلوحه تمامی فعالیت‌های تبلیغی ـ دینی شیعه به ویژه آستان مقدس حضرت رضا(ع) شناخته می‌شوند.

 

وی خاطرنشان کرد: با اشاره به ضرورت برگزاری محافل و مجالس قرآنی در حریم ملکوتی حضرت رضا(ع) انس با قرآن از نگاه به آیات تا شنیدن، تدبر و تعمق در آیات نورانی قرآن مجید دارای آثار و برکات روحی و معنوی فراوان است، از این رو گسترش هنر قرائت، با توجه به جایگاه بی‌نظیر آن در بین هنرهای اسلامی و جذابیت بسیار آن در بین آحاد مردم به ویژه نوجوانان و جوانان، شروع خوبی برای مأنوس کردن این قشر با ترجمه و مفاهیم آیات شریفه است.

 

برگزاری 316 کارگاه و نشست آموزش قرآنی

 

رئیس اداره علوم قرآن و حدیث آستان قدس رضوی تاکید کرد: 316 کارگاه و نشست آموزش قرآن ویژه ایام نوروز در بارگاه منور رضوی برگزار می شود.

 

 توجه توأمان به کلام وحی و معارف ائمه هدی(ع) در ارتباط تبلیغی با زائران بارگاه منور رضوی، موجب شده است تا آموزش‌های قرآنی ویژه نوروز که جمعیت کثیری از عاشقان و مشتاقان اهل بیت(ع) به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شوند، برنامه‌ریزی شود.

 

لسانی گفت: کارگاه‌های تفسیر و حدیث، حفظ قرآن، قرائت، مشاوره و تصحیح قرآن، تدبر در قرآن، آموزش روان‌خوانی و تجوید نماز، و نشست‌های آموزشی تفسیر و حدیث عناوین برنامه‌های آموزشی قرآن حرم مطهر است.

 

 برای حضور زائران و تأمین نیازهای معنوی و دغدغه‌‌های آنان در زمان محدود زیارت برنامه ریزی برای طراحی و اجرای کارگاه‌های آموزشی- قرآنی ویژه ایام نوروز که جمعیت کثیری از زائران در حرم مطهر رضوی حضوردارند، شده است.

 

رئیس اداره علوم قران و حدیث آستان قدس رضوی گفت: در ایام نوروز همه روزه به جز جمعه‌ها کارگاه‌های هنری صبح‌ها از ساعت 8 الی 13:30 و عصرها از ساعت 16 الی 20 در دارالقرآن الکریم صحن جمهوری اسلامی پیش‌بینی شده است.

 

 استفاده از ظرفیت‌های هنر در قالب کارگاه‌های خوشنویسی، نقاشی، تذهیب و معرق و سوق‌دادن هنرمندان به سمت خلق آثار هنری با منشأ قرآنی از جمله اهداف تشکیل کارگاه‌های هنری در حرم مطهر رضوی است.

 


منبع : خبرگزاری اهلبیت علیه السلام ( ابنا)
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب


بیشترین بازدید این مجموعه

تخريب چهره پيامبر(ص) به سبك وهابيت
طرح استقرار روحانیون در مدارس
آغاز مسابقات خوشنويسی اسلامی در برونئی
متن سخنرانی استاد انصاریان در مورد امام علی (ع)
مصر ؛ جدال محبان اهل بیت(ع) با وهابیون؛ از ...
صدور روادید اربعین از ۲ مهر آغاز می‌شود/ هزینه ...
استاد انصاریان در شهرستان خوی: علما تا جان در بدن ...
استاد انصاریان در خوی: نارضایتی پدر و مادر موجب ...
 استاد انصاریان: امروز هم، عقل و روح زن را خاک ...
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^