فارسی
شنبه 06 آذر 1400 - السبت 22 ربيع الثاني 1443
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
543
0
نفر 0
0% این مطلب را پسندیده اند

خودشناسى مقدمه عقيده به توحيد و معاد

 

 در برخى از اين سه هزار آيه ، ريشه شناخت كلى توحيد و معاد را خودشناسى مى داند . مثلاً كسى كه منكر معاد و زنده شدن مردگان است، صريحاً علت انكار او را فراموشى نسبت به خويش مى داند و مى فرمايد : چرا منكر قيامت و زنده شدن مردگان هستند ؟ چون در فضاى خود فراموشى به سر مى برند . به خود آگاه نيستند و توجه ندارند :

 » وَ ضَرَبَ لَنَا مَثَلاً وَ نَسِىَ خَلْقَهُ «

  نسيان آفرينش خود . تمام توجهش به اكنون است ، ولى به گذشته توجه ندارد . چه گذشته اى كه به رحم مادر و نطفه كه در حقيقت آن ماده اوليه اش بوده مى رسد و چه گذشته دورتر . نسبت به گذشته دورتر فكر و انديشه كند ، كه قبلاً نبود ، حال به وجود آمده است و نبودن يعنى چه .


منبع : پایگاه عرفان
543
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

رمز موفقيت ابن ‏سينا
خاطره بزرگواران پارسا
تفاوت فرشتگان با انسان
انواع قلب در نظر پيامبر
معرفت در اسلام - جلسه سیزدهم
متن سخنرانی استاد انصاریان در مورد قرآن
حكايت سويد و اميرالمؤمنين (علیه السلام)
ديوث و معناى آن
چند روايت عجيب در مورد پدر و مادر
پند فردوسی در باب حقیقت رستگاری

بیشترین بازدید این مجموعه

موضوعات اخلاقی - جلسه هشتم -حسین عليه السلام کیست؟
جدايى بين خوبان و بدان در آخرت‏
عذر بيهوده اهل گناه‏
چهره ملكوتى يوسف عليه السلام-جلسه پانزدھم (متن کامل ...
ديوث و معناى آن
تشبيه انسان به زمين‏
روزه سپر و امانِ روزه‏دار
رمز موفقيت ابن ‏سينا
سفارش پنجم: انجام وظيفۀ الهى
ارزش شیعه در کلام اهل‌بیت(علیهم‌السلام)

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز

گزارش خطا