فارسی
جمعه 10 فروردين 1403 - الجمعة 18 رمضان 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 5 بهمن 1391 ساعت 9:09 بعد از ظهر

گزارشى رسمى از نفوذ إسلام در اروپا.

 نقش پررنگ مسلمانان و برپایی باشکوه‌ترین نمادهای اسلامی در قلب فرانسه

یک اندیشکده آمریکایی در گزارشی با اشاره به نفوذ مسلمانان در اروپا، بر ارتقا جایگاه اسلام و مسلمانان، ساخته شدن مساجد به عنوان نمادهای اسلامی و رواج ذبح اسلامی در فرانسه صحه گذاشت.
 

نقش پررنگ مسلمانان و برپایی باشکوه‌ترین نمادهای اسلامی در قلب فرانسه

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ اندیشکده «گیت‌استون» طی گزارشی به قلم «سورن کرن» به‌بررسی «ارتقا جایگاه دین مبین اسلام در فرانسه» پرداخته و در آغاز می‌نویسد: مسلمانان مهاجر و حامیانشان ترکیبی از پیگردهای قضایی و حتی اقدامات جهادی گرفته تا بحث‌های آرام را درباره رشد اسلام در این کشور بکار می‌گیرند.

بر اساس این گزارش، نظر سنجی‌های صورت گرفته نشان می‌دهند که 6.5 میلیون مسلمان در فرانسه زندگی می‌کنند که بزرگترین جمعیت مسلمان را در بین اعضای اتحادیه اروپا شامل می‌شود .

موضوع مهاجرت مسلمانان در سال 2012 به عنوان نقطه نگرانی درجه اول این کشور بود و به نظر می‌رسد که فرانسوی‌ها به طور فزاینده‌ای درباره ایجاد یک جامعه مسلمان موازی با خود نگران هستند.

دولت جدید فرانسه تسلیم خواسته به حق مسلمانان شد

تلاش‌های دولت در امسال برای مقابله با اسلامی شدن فرانسه متوقف شد و از آن می‌توان به عنوان گامی به جلو و دو گام به عقب یاد کرد. در این میان برخی دلایل از جمله عوامل دخیل در رشد اسلام در فرانسه و در سال 2012 بودند.

برای مسلمانان مهاجر به فرانسه از ماه ژانویه اخذ درجه شهروندی مشکل‌تر شد. قوانین جدید شهروندی از 1 ژانویه 2012 اجرایی شد و هم اکنون نیاز است تا داوطلبان در زمینه تاریخ و فرهنگ فرانسه و نیز مهارت‌های زبانی شایستگی خود را همانند یک بومی این کشور نشان دهند . همچنین داوطلبان کسب شهروندی فرانسه باید متعهد به آرمان‌های این کشور نیز باشند.

هرساله صد هزار مهاجر مسلمان تقاضای اقامت در فرانسه را دارند و الزامات جدید شهروندی بخشی از تلاش بزرگتر در ترویج یکپارچگی مسلمانان را به جامعه فرانسه دارد.

سرمایه‌گذاری قطر در ارتقا جایگاه اسلام در فرانسه در کنار کار شکنی عربستان

در این میان امیرنشین قطر در فوریه از عزم خود در سرمایه‌گذاری 50 میلیون یورویی درحومه شهرهای فرانسه که محل سکونت بیش از یک میلیون مسلمان ناراضی مهاجر است خبر داد.

این کشور اعلام کرد که سرمایه‌گذاری‌هایش در ایجاد بنگاه‌های تجاری کوچک در بین مسلمانان محروم فرانسه بوده است. اما عربستان سعودی محافظه کار وهابی مسلک با انتقاد از تصمیم قطر گفت که هدف واقعی این کشور رواج عقاید مذهبی خود در بین مسلمانان فرانسه و دیگر نقاط اروپا است.

مدتی کوتاه قبل از اعلام قطر در زمینه سرمایه‌گذاری در فرانسه ،«شیخ حمد بن آل‌خلیفه»، امیر این کشور که غرب‌گرا می‌باشد و در عین حال خواهان جهاد علیه غیر مسلمان است از رشد بنیادگرایی مسلمانان در فرانسه انتقاد کرده بود.

سرمایه‌گذاری‌های قطر در حومه شهرهای فرانسه که بیش از یک میلیون مسلمان اغلب بیکار اهل آفریقای شمالی و خاورمیانه در آن‌جا ساکن بودند صورت گرفت.

این مکان‌ها از سوی وعاظ مسلمان کشورهای مراکش و ترکیه در ایجاد جامعه اسلامی تحت شریعت اسلامی قرار گرفته است. یک شبکه تلویزیونی مستند فرانسوی اخیرا برملا کرد که هم اکنون کشتارگاه‌هایی بر اساس قوانین اسلامی مشغول تهیه گوشت اسلامی هستند.

افشای این مسئله از سوی شبکه 2 تلویزیون فرانسه در 16 فوریه حکایت از تهیه گوشت‌های حلالی می‌داد که در حال ورود به فروشگاه‌های زنجیره‌ای فرانسه بوده و غیر مسلمانان نیز به‌طور ناخواسته آن‌را مصرف می‌کردند. این گوشت حلال بر اساس شریعت اسلامی تهیه می‌شود.

رواج گوشت حلال و اسلامی در فرانسه

در این مستند مشخص شد که گوشت حلال بسیار بیشتر از نیاز 6.5 میلیون نفر مسلمانی که در فرانسه زندگی می‌کنند تهیه می‌شود. همچنین مشخص شد که 30٪ از کل گوشت‌های تهیه شده در فرانسه حلال هستند درحالی‌که مسلمانان 7٪ جمعیت کل کشور را شکل می‌دهند. برای دوری از هزینه‌های جداسازی گوشت کشتارگاه‌های فرانسوی باقی مانده گوشت‌های حلال را به عنوان غیرحلال عرضه می‌کنند.

عملیات جهادی و انتقامی علیه صهیونیست‌ها در فرانسه

همچنین «محمد مراح» مسلمان 23 ساله فرانسوی در ماه مارس در اقدامی جهادی در 11 مارس سه سرباز فرانسوی، سه یهودی و یک خاخام را به هلاکت رسانید. وی در منزل خود و در مبارزه با پلیس فرانسه در تاریخ 22 مارس به قتل رسید.

پلیس فرانسه بعدا اعلام کرد که این فرد که اصالتا الجزایری بوده و به دلیل حضور نیروهای فرانسوی در افغانستان و نیز کشته شدن برادران و خواهران دینی‌اش در فلسطین به‌دست اسرائیل دست به چنین اقدامی دست زده بود.

عقب‌نشینی فیفا در قبال حجاب اسلامی بانوان مسلمان

«فیفا» در سال 2007 بازیگران زن را از پوشیدن روسری منع و اعلام کرد که این باعث ناامنی در مسابقات می‌شود اما فیفا در 3 مارس پذیرفت که زنان مسلمان در رقابت‌های رسمی می‌توانند با روسری در میدان حاضر شوند. «علی بن حسین»، نایب رسیس فیفا با تلاش‌های خود تغییر این قانون را باعث شد و قانون جدید از 2 جولای به‌اجرا گذاشته شد.

در همین رابطه «یرمو ویک»، دبیرکل فیفا گفت که حسین با موفقیت فیفا را مجاب کرد تا مسئله حجاب اسلامی در فوتبال بانوان را از دید فرهنگی تا نشانه مذهبی نگاه کند و این باعث مشارکت زنان مسلمان در مسابقات فوتبال شد.

البته این قانون خیلی از اروپایی‌ها را از جمله گروه‌های فمینیستی که می‌گویند حجاب بانوان نشانه‌ای از سلطه مردان است عصبانی کرد. در تاریخ 19 مارس «عثما غنیفی»، مدیر گروه دست راستی «نی‌پوتز» در گفتگو با روزنامه «لپاریزین» گفت که تغییر این قانون به نفع زنان مسلمان نتیجه نفوذ کشورهای ثروتمند خاورمیانه چون قطر در فیفا است.

نقش پر رنگ مسلمانان در شکست سارکوزی و انتخاب اولاند

مسلمانان فرانسه در ماه مه تعیین کننده نتیجه انتخابات ریاست جمهوری این کشور شدند و باعث شد تا «فرانسوا اولاند» در 6 مه بعد از سال 1955 به عنوان اولین رییس جمهور سوسیالیست این کشور باشد و این به‌خاطر رای زیاد مسلمانان فرانسوی به او بود.

براساس یک بررسی که در روزنامه «فیگارو» نیز منتشر شد 93٪ مسلمانان فرانسه به اولاند و تنها هفت درصد مسلمان به «نیکلای سارکوزی»، رییس جمهور وقت رای دادند.

از دو میلیون شرکت کننده مسلمان فرانسوی در انتخابات 1.7 میلیون نفر به اولاند رای دادند. این رقم نشان از نقش تعیین کننده مسلمانان در انتخاب ریاست جمهوری فرانسه و رسیدن اولاند به کاخ الیزه می‌دهد.

اولاند مدیون مسلمانان است

در ادامه این گزارش آمده است: اولاند نیز طی تبلیغات انتخاباتی‌اش از عفو 400000 هزار مهاجر غیرقانونی مسلمانی که در این کشور بودند خبر داده بود. وی همچنین متعهد به تغییر قوانین انتخاباتی فرانسه به‌صورتی شد که مسلمانان ساکن این کشور بدون داشتن حق شهروندی اجازه شرکت در انتخابات سال 2014 را داشته باشند. این اقدامات در صورت اجرا حزب سوسیال را قادر خواهد ساخت تا قدرت سیاسی خود را از بعد داخلی و منطقه‌ای تقویت کند.

در این صورت با حمایت مسلمانان از حزب چپ‌گرای سوسیالیست پیروزی برای محافظه‌کاران در انتخابات آینده ریاست جمهوری فرانسه دشوار خواهد شد.

ساخت مساجد جامع در قلب اروپا و پیروزی دیگر مسلمانان

یک دادگاه فرانسوی در ماه ژوئن مجوز ساخت یک مسجد بسیار معظم را در شهر مارسی در جنوب این کشور که بزرگترین جامعه مسلمانان در آن‌جا سکونت دارند، صادر کرد.

این حکم که در اکتبر سال 2011 تصمیم یک دادگاه بدوی در لغو مجوز ساخت این مسجد را تغییر داد در حقیقت پیروزی بزرگی برای مسلمانان و نشانه‌ای از رشد بزرگترین و قوی‌ترین نماد اسلامی در فرانسه بود.

سخت این مسجد جامع 22 میلیون یورویی مناره 25 متری و صحنی برای گنجایش 7000 هزار نفر دارد و در شمال مارسی و کنار بندر قدیمی سنت لوییس که در آن بیکاران و فقرای زیادی سکنی داشتند آغاز شد.

این پروژه در نوامبر سال 2009 شروع شد و مقامات شهر گفتند که مسجد جدید به جامعه مسلمانان موجب ارائه شکل بهتری از اسلام خواهد شد. اولین سنگ بنای 8300 متر مربعی این پروژه در مه سال 2010 گذاشته شد که در آن و در جریان مراسمی رهبران جامعه مسلمان و سیاست‌مداران محلی و البته بسیاری از دیپلمات‌های کشورهای مسلمان در آن شرکت کردند.

ساخت و ساز کامل این مسجد جامع که شامل مدرسه قرآنی و کتابخانه اسلامی و نیز یک قهوه‌خانه و رستوران بود قرار بود در فوریه سال 2012 تکمیل شود اما این پروژه با مخالفت برخی تجار و ساکنان محلی مواجه شد. مخالفان این پروژه مدعی شدند که این مسجد مطابقتی با فضای اقتصادی و اجتماعی محل ندارد اما حکم دادگاه تجدید نظر در 19 ژوئن از ادامه ساخت و ساز آزادانه این مسجد حکایت داشت.

دولت سوسیالیست فرانسه در جولای بدهی‌های سیاسی خود را به جامعه مسلمانان با افتتاح رسمی مسجد جامع پاریس به عنوان اولین گام به‌سوی پیشبرد تدریجی اسلام آغاز کرد.

این مسجد 2000 متر مربعی واقع در شمال پاریس و در اطراف منطقه « سرگئی پونتیوز» نه تنها از نظر ابعاد وسیع بود بلکه از لحاظ دید و نمادین بودنش نیز گسترده بود و مناره‌هایش با وجود کوتاهی باز هم از تمامی کلیساهای منطقه بلند‌تر بودند و تصور می‌شود که نمادی جدید از اسلام در فرانسه باشند.

«مانوئل والس»، وزیر کشور فرانسه که از جانب رییس جمهور در مراسم افتتاح این مسجد در 9 جولای سخنرانی کرد از سیاست ساخت مساجد دیگر در فرانسه خبر داد و گفت:«ساخت مساجد در فرانسه نشان از جا گرفتن بیشتر اسلام در این کشور دارد.»

...............
پایان پیام/ 218


0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...
مومنان نسبت به یکدیگر مهر و محبت دارند

بیشترین بازدید این مجموعه

تخريب چهره پيامبر(ص) به سبك وهابيت
طرح استقرار روحانیون در مدارس
برگزاری مراسم «هفتاد و دو ميليون صلوات بر ...
متن سخنرانی استاد انصاریان در مورد امام علی (ع)
گزارش تصویری / مراسم عزاداری عاشورای حسینی در ...
نماز جمعه / زينبيه دمشق - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
گزارش تصویری/ حال و هوای حرم مطهر رضوی در روز ...
مراسم سوگواری شهادت امام حسن عسکری(ع) در حرم رضوی ...
استاد انصاریان: چشمهٔ خاک شیعیان گریهٔ بر حسین(ع) ...
اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^