فارسی
جمعه 07 ارديبهشت 1403 - الجمعة 16 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0

آیت الله العظمى ه مکارم شیرازی: واقعه کربلا از وقایع استثنایی و شگفت آور تاریخ بشریت است

 

آيت الله ناصر مکارم شيرازي

آیت الله مکارم شیرازی: 
واقعه کربلا از وقایع استثنایی و شگفت آور تاریخ بشریت استخبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پیامی به کنگره اخلاق و معنویت در حماسه حسینی تاکید کرد: صحنه کربلا جولانگاه رویارویی تمام ارزش های الهی در برابر تمام ارزش های غلط جاهلی بود، در این صحنه سرنوشت اسلام اصیل و ناب رقم خورد واز اسلام بدلی و تقلبی متمایز گردید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله مکارم شیرازی پیامی به کنگره اخلاق و معنویت در حماسه حسینی، صادر کرد که متن کامل آن به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در آغاز درودهای خالصانه خویش را نثار حاضران بزرگوار می کنم که در این مجلس با شکوه که مزین به نام سیدالشهدا است شرکت دارند.

بی شک واقعه کربلا از وقایع استثنایی و شگفت آور تاریخ بشر است. اگر دشمنان امام حسین(ع) می دانستند که واقعه کربلا این چنین در تاریخ جاودانه می ماند و در تمام مراحل آن طنین انداز و حیات بخش می شود هرگز به این فاجعه هولناک اما پربرکت دست نمی زدند.

پر واضح است که صحنه کربلا جولانگاه رویارویی تمام ارزش های الهی در برابر تمام ارزش های غلط جاهلی بود، در این صحنه سرنوشت اسلام اصیل و ناب رقم خورد و از اسلام بدلی و تقلبی متمایز گردید، خون سیدالشهدا و یارانش افزون بر متمایز کردن دو نوع اسلام از یکدیگر، به اسلام اصیل و ناب، حیات تازه و طراوت و شادابی فزاینده بخشید به گونه ای که به برکت این خون های پاک جاذبه اسلام و رونق آن در تاریخ پایدار ماند و برای اهل بصیرت و معرفت مایه بیداری و حرکت گردید.

امروزه جریان های وهابی وتفکیری وارثان اسلام بدلی هستند که حاکمان بنی امیه و اتباع آنان ساختند و پرداختند، از این رو صحنه رویارویی بین ارزش های اصیل اسلامی که حسین بن علی(ع) منادی آن بود وارزش های جاهلی که لباس اسلام را به تن کرده و بنی امیه منادی آن بودند همچنان جریان دارد.

همایش ملی حماسه حسینی که به همت موسسه دارالمعارف شیعی و با اشراف خطیب بزرگوار حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ حسین انصاریان که خود از مراوجان فرهنگ حسین است تا یک بار دیگر این معارف والا و پرشکوه به بازار دانشوری و فضیلت آورده شود و چشم های جویای حقیقت به سوی آن راه یابد و دلهای عاشق ارزش های والای خدایی از جویبار این حماسه سیراب شوند و زاد معاش و معاد خود را از آن برگیرند و خلاصه این همایش با عنوان اخلاق و معنویت در حماسه حسینی بر پا می شود که نیاز اساسی و بنیادین روزگار ماست.

فرصت را غنیمت شمرده احیای آثار عاشورا پژوه ارجمند حجت الاسلام والمسلمین دکتر ابراهیم آیتی بوسیله دست اندرکاران این همایش را ارج نهاده و امیدوارم بدین وسیله آثار ایشان مورد توجه قرار گیرد.

توفیقات روز افزون برگزارکنندگان این همایش و فرهیختگانی که برای باور کردن علمی آن دامن همت به کمر بسته اند را از بارگاه خداوند متعال خواستاریم.

 

0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

متن سخنرانی حضرت استاد انصاریان در همایش نقش ...
ركوع، توحيد اسما و صفات‏
ارزش اهل بصیرت
ساخت صحن بزرگ امام جواد(ع) در کاظمین
استاد حسین انصاریان : صادقان در همۀ برنامۀ زندگی، ...
طلب علم
مال حلال در قرآن و روايات
مراسم کلنگ زنی دارالعرفان به روایت تصویر
براى خدا بین مردم باش
مجاهده ، رنج كشيدن ، گرسنگى

بیشترین بازدید این مجموعه

انتشار مجموعه یکصد جلدی سیری در معارف اسلامی
ارزش اهل بصیرت
عجب نماز شبى
متن سخنرانی حضرت استاد انصاریان در همایش نقش ...
عارفانه: مجموعه داستانهاي عرفان اسلامي اثراستاد ...
اندیشه در اسلام
ساخت صحن بزرگ امام جواد(ع) در کاظمین
دعا علت گشايش‏
معرفت يا اصل همه فضايل‏
رابطه انديشه و مشورت‏

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^