فارسی
شنبه 01 ارديبهشت 1403 - السبت 10 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 20 آذر 1391 ساعت 08:44 صبح

پيام آيت الله العظمى صافى در پنجاهمين سالگرد تأسيس مركز اسلامي هامبورگ

آیت الله العظمى صافی گلپایگانی در پيام خود به مناسبت پنجاهمين سالگرد تأسيس مركز اسلامي هامبورگ اظهار داشتند: مراكزي مثل مركز اسلامي هامبورگ مسئوليت بزرگي را به عهده دارند و بايد بيزاري اسلام و يك ميليارد و نيم مسلمان از فرقه گمراه وهابیت را به دنياي غرب برساند
به گزارش «شیعه نیوز»، متن پیام این مرجع تقلید بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم


«قُلْ يا أَيّهَا النَّاسُ إِنِّي رَسُولُ اللّهِ إِلَيكُمْ جَمِيعاً»‌ اعراف، آيه 158.

رسالت وحياني حضرت رسول الله محمد بن عبدالله (صلّي‌الله عليه و آله)، رسالت به سوي جهانيان و جميع مردم، و فراگير همه ازمنه و امكنه است.

صداي اسلام و نداي دل‌نواز توحيد قرآن از همان قرن نخست به دنيا مي‌رسيد و گسترش مي‌يافت تا در حال حاضر كه كشور و شهر و منطقه‌اي نيست كه صداي اذان اسلام به آنجا نرسد و روز به روز بر رونق اسلام و گروندگان به اين دين حنيف افزوده نشود.

در همه كشورها تعداد مساجد و مراكز تبليغ اين دعوت آسماني بيشتر مي‌گردد و به ويژه در كشور آلمان، استقبال فطري مردم از آن نيز چشم‌گير است.

روحيه ملّت آلمان، روحيه پذيرش حق است و اگر چنان كه سزاوار است امتيازات توحيدي و انساني و مباني عالي اخلاقي اسلام به آنها عرضه شود مورد استقبال همه مخصوصاً دانشگاهيان قرار مي‌گيرد.

كرامت انسان، مساوات انسان، توحيد اسلام و عدالت اسلام مطالبي است كه مورد قبول فطرت بشر است. گوته شاعر بزرگ آلماني در تعريف اسلام مي‌گويد: اگر اسلام اين مكتب است هر انسان ملتزم به فطرت، مسلمان است.

زعيم بزرگ عالم اسلام استاد اعظم ما مرحوم آيت الله آقاي بروجردي اعلي‌الله مقامه بر همين اساس مي‌فرمودند: بايد اسلام را به غرب ببريم يعني اگر اسلام واقعي را به دنيا معرفي كنيم اكثريت مردم بالطبع از آن استقبال مي‌كنند.

اكنون حدود پنجاه سال است كه مركز اسلامي هامبورگ و مسجد آن كه به امر آن بزرگوار تأسيس گرديد در آلمان نورافشاني مي‌كند و برنامه‌هاي پاك و انسان‌ساز اسلام در آنجا تبليغ مي‌شود و بحمدالله توفيقات بزرگي براي اين مركز در اين مدّت فراهم شده است.

اين مركز از مراكز بزرگي است كه دعوت اسلام را به توحيد، به برادري، به برابري، به مهر و محبت و به صلح و رحمت و عدالت تبليغ مي‌نمايد و مكتب اهل بيت عليهم‌السلام (قرآن و عترت) را به مشتاقان مي‌آموزد.

در شرايطي كه متأسفانه گروهي نادان و جاهل، اين دين سِلم و صلح را وارونه نشان مي‌دهند و با رفتار خود و عمليات انتحاري جنايت‌آميز آن را خشونت‌منش معرفي مي‌كنند، مراكزي مثل مركز اسلامي هامبورگ مسئوليت بزرگي را به عهده دارند و بايد بيزاري اسلام و يك ميليارد و نيم مسلمان از اين فرقه گمراه را به دنياي غرب برسانند.

در اين شرايط، نقش اين مركز و مراكز مشابه ديگر بسيار مفيد است. از القاب قرآني پيغمبر اسلام( صلّي‌الله عليه و آله) رحمة للعالمين است يعني پيمبر رحمت و مهر و محبت براي جهانيان و براي همه بشر.

اينجانب پنجاهمين سال تأسيس اين مركز نوراني را تبريك عرض مي‌كنم و به همه مسلمانان آلمان و مسئولان محترم اين مركز، اداء ادب و احترام مي‌نمايم و براي تمام ابناء بشر از اهل هر مملكت و كشور از خداوند متعال خير و سعادت و آسايش و صلح و سازش و تفاهم مسألت مي‌نمايم.

لطف الله صافي

0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...

بیشترین بازدید این مجموعه

فتوای عجیب دیگر از مفتی های وهابي:قربانیان ...
راه‌اندازی شبکه ماهواره‌ای اهل‌بیت(ع) در قم
برگزاری همايش بين‌المللی «قرآن و حقايق علمی» در ...
پذیرش حجاب زنان مسلمان در جامعه سوئد
مراسم احیای شب‌های قدر استاد حسین انصاریان ...
هتك حرمت قبور اسلامی در فرانسه
گزارش تصویری/ مراسم گرامی‏داشت روز جهانی قدس در ...
استاد انصاریان: مذمت دنیا در قرآن به دلیل خیانت ...
استاد حسین انصاریان: براساس آیات الهی دین مایه ...
 استاد انصاریان: اهل‌بیت(ع) دعاگوی همه شیعیان/ ...

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^