فارسی
شنبه 01 ارديبهشت 1403 - السبت 10 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0

اراده حق بر تحقق خلق‏

قدرت نامحدود و دانش بى نهايت او هر گاه بخواهد با كلمه كن فعلى چيزى را به وجود بياورد بدون مهلت و توقف به وجود مى آورد، حدوث حادث در دستگاه قدرت او نياز به زمان و واسطه و ابزار ندارد، چون اراده فعلى اش حتى بدون اين كه امر قولى در كار باشد حدوث شيئ و عنصر و موجودى را بخواهد بدون فاصله حادث مى گردد وَ كانَ ذلِكَ عَلَى اللَّهِ يَسِيراً  و اين كار و ديگر كارها براى خدا بسيار آسان است.

نظرى هم با كمك دانشمندان و تلسكوپ ها به عالم بالا بيندازيد و پس از درك برخى از واقعيات كه شما را بسيار بسيار متعجب و شگفت زده مى كند در عين حال بدانيد كه آنچه را به هر صورت و با نظم خاص حضرت حق قرار داده براى او كارى آسان و سهل است.

«هر چه چشمان مسلح نيرومندتر گردد بر شماره ستارگان كشف شده افزون تر مى شود، شماره ستارگان كشف شده سرسام آور است.

مى گويند كهكشان ما به طور تخمين از دويست ميليون ستاره تشكيل شده است، فاصله متوسط هر يك از ستاره هاى آن در حدود چهار سال نورى است!!

سرعت سير نور در هر ثانيه سيصدهزار كيلومتر است، عرض كهكشان ما در حدود دويست هزار سال نورى است و به طور تقريب سى هزار منظومه شمسى در آن وجود دارد.

منظومه شمسى ما با سيارات و اقمارش، با دم و دستگاهش، با چاكران و پيروانش در يك مدار بزرگى مى چرخد، و يك دور كامل آن در مدت دويست تا سيصدميليون سال صورت مى گيرد، دستگاه عظيم كهكشان ما كه توده اى است از ميليون ها ستاره به دور نقطه مركزى كهكشان با سرعت عجيبى مى چرخد.

مطالعات دوربينهاى نجومى نشان داده كه كهكشان هاى بسيارى وجود دارد كه هر كدام مشتمل بر ميليون ها ستاره است، فاصله هر يك از اين كهكشان ها با ديگرى از يك تا دو ميليون سال نورى است. سحابى؛ را در گذشته ابرهاى مشتعلى مى دانستند، ولى هرشل با تلسكوپ خود اثبات كرد كه بيشتر آنها مجموعه اى از ستارگان است، تا كنون چند ميليون سحابى كشف شده است، سحابى عظيم آندرومدا داراى هزاران ميليون ستاره است و يك هزار سال نورى از ما فاصله دارد، عرض آن 45000 سال نورى است، سحابى ماژلان ميليون ها ستاره دارد، نور برخى از ستارگانش پانصد هزار برابر از خورشيد ما بيشتر است، سحابى ماژلان در فاصله ده هزار سال نورى از ما قرار دارد.

 

 


منبع : پایگاه عرفان
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

الگوی امام زمان(عج)
عذاب كافران‏
مهمترین هدف
حساب عمل اندک انسان
حسادت به مال دیگران
توجه به دستورات بهداشت فردی و اجتماعی
مجالس اهل‌بیت(ع)
علت صبر خدا بر گناهکاران
دعوت به بدی
آثار چشيدن مزه عشق‏

بیشترین بازدید این مجموعه

رحمانیت پروردگار
ويژگى‏هاى يهود در همه دورها
رباب همسر حضرت حسين‏
عذاب كافران‏
دعوت به بدی
رحمت و محبت
خانه تکانی و دل تکانی
عاشقانه با خدا
در راه خدا باش!
مزد روزه داری!؟

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^