فارسی
شنبه 01 ارديبهشت 1403 - السبت 10 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 22 مهر 1391 ساعت 08:19 صبح

استاد انصاریان: شهرداران دست رحمت پروردگار هستند

استاد انصاریان:  شهرداران دست رحمت پروردگار هستند

 

قدس آنلاین: مدیر عامل مرکز علمی تحقیقاتی دارالعرفان شیعی گفت: شهرداران به صورت اختیاری دست رحمت پروردگار برای تحقق هدف خداوند هستند.

 

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از قم، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، روز پنجشنبه در همایش تجلی خدمت گردهمایی خادمین کریمه اهل بیت(ع) در مدیریت شهری کلانشهر قم که در سالن مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، با تاکید بر مقام و جایگاه انسان تصریح کرد: خداوند قبل از خلقت انسان عنوان خلیفه را برای انسان اعلام کرد، خردمند کسی را به جانشینی انتخاب می کند که در حد جانشین بودن کار او را انجام دهد.

وی کرامت را از دیگر ویژگی ها و عناوین انسان دانست و افزود: کرامت نقطه تلاقی ارزشهاست و تنها در بخشش خلاصه و محدود نمی شود.

استاد انصاریان با تاکید بر ارزش علم انسان عنوان کرد: خداوند موجودی خلق کرد تا باب علوم معنوی را به روی او باز کند تا آگاه به تمام رشته ها و معلومات شود.

مدیر عامل مرکز علمی تحقیقاتی دارالعرفان شیعی افزود: انسان مرکز تجلی خلافت، هدایت، کرامت و معرفت است و خداوند از میان میلیاردها کهکشان و کرات آسمانی کره زمین را به عنوان خانه انسان انتخاب کرد که نشان دهنده نگاه خاص خداوند به زمین است.

وی ادامه داد: خداوند خانه خود را در زمین و کل زمین را مسجد قرار داد و انسان را بر روی این زمین قرار داد.

استاد انصاریان آبادانی زمین را از رسالت های انسان دانست و تصریح کرد: انبیاء الهی راههای آبی، زمینی، سدسازی، طب، صنعت خیاطی، ساختن خانه های محکم را پایه گذاری کردند که وجودشان منشاء این تمدن عظیم جهانی شد.

استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: پیامبر خدا با کشتی سازی بر آبادی زمین کمک کرد و پیامبری دیگر بین دو کوه سدی فلزی ایجاد کرد، حضرت آدم نیز شکل دهی به فلز را به انسان یاد داد.

وی افزود: حضرت سلیمان فلسطین را آباد و جاده ها و راهها و خانه هایی بنا کرد و سفر هوایی را اولین بار در مغز بشر ریخت که نه تنها از راه دریا و صحرا که می توان در هوا نیز جاده درست کرد.

استاد انصاریان با اشاره به اینکه امیرالمومنین بر آباد کردن کشور نظر داشت، ابراز داشت: حضرت علی(ع) اخذ مالیات از مردم را برای جبران کمبود بودجه تعیین کرد تا جامعه و مردم نیز در آبادانی جامعه شریک باشند.

مدیر عامل مرکز علمی تحقیقاتی دارالعرفان شیعی با اشاره به اینکه خداوند اراده کرد و جانشین انتخاب کرد تا کار حکیمانه و عقلی را انجام دهد، گفت: ابراهیم و همسر جوان و فرزند یکماهه اش در منطقه شام زندگی می کنند اما خداوند می خواهد خشک ترین و گرم ترین ناحیه را به یک شهر آباد دائم و ماندگار کند، خداوند به حضرت ابراهیم دستور می دهد که همسر و فرزندش را در این منطقه تنها بگذارد که با پیدایش آب آبادانی این سرزمین رقم خورد.

وی تاکید کرد: شهرداران و شهرداری ها با آباد کردن شهرها، با زیباسازی شهرها، با خدمات دادن به شهرها هدف پروردگار عالم را پیاده می کنند و غیرحقوق مادی که برج به برج می گیرند روز قیامت نیز مورد عنایت پروردگار هستند.

استاد انصاریان ادامه داد: من سه شب احیا اصرار به دعا برای شهرداران و کارکنان شهرداری ها بویژه آنان که بهداشت شهر را تامین می کنند، دارم.

این خطیب توانا در پایان گفت: شهرداران به صورت اختیاری دست رحمت پروردگار برای تحقق هدف خداوند هستند.


منبع : قدس آنلاین
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...

بیشترین بازدید این مجموعه

محاکمه يک شاعر توهين کننده به اسلام
فتوای عجیب دیگر از مفتی های وهابي:قربانیان ...
برگزاری همايش بين‌المللی «قرآن و حقايق علمی» در ...
پذیرش حجاب زنان مسلمان در جامعه سوئد
مراسم احیای شب‌های قدر استاد حسین انصاریان ...
افزایش هشت عدد درب اضافی به مسجد النبی و باز بودن ...
هتك حرمت قبور اسلامی در فرانسه
گزارش تصویری/ سخنرانی استاد انصاریان در شب عید ...
استاد انصاریان: مذمت دنیا در قرآن به دلیل خیانت ...
 استاد انصاریان: اهل‌بیت(ع) دعاگوی همه شیعیان/ ...

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^