فارسی
پنجشنبه 30 فروردين 1403 - الخميس 8 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 11 مهر 1391 ساعت 8:55 بعد از ظهر

مسلمانان پاکستانی در شهر "پیشاور" شعارهای مرگ بر آمریکا سر دادند

مسلمانان پاکستانی در شهر

 

مسلمانان پاکستان روز دوشنبه در هفدهمین روز از آغاز راهپیمایی ها علیه انتشار فیلم موهن آمریکایی - صهیونیستی ضمن برگزاری تظاهرات گسترده ای در شهر "پیشاور" مرکز ایالت خیبرپختونخوا، شعارهای مرگ بر آمریکا سردادند. 

 

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ راهپیمایی مسلمانان پاکستان روز دوشنبه در هفدهمین روز از آغاز راهپیمایی ها علیه انتشار فیلم موهن آمریکایی - صهیونیستی به پیشنهاد و همت اعضای ارشد شورای دفاع از پاکستان متشکل از 40 گروه سیاسی مذهبی از مرکز اسلامی شهر پیشاور آغاز شد و در منطقه "جمرود" بعنوان بخشی از مناطق قبیله ای در شمال غربی پاکستان پایان یافت.

 

راهپیمایان در این مراسم پرشور با اعلام محکومیت انتشار فیلم موهن آمریکایی صهیونیستی و چاپ کاریکاتور در مجله فرانسوی علیه مقدسات اسلامی و پیامبر گرامی اسلام آنرا توطئه ای علیه اسلام و مسلمانان دانستند.

 

سخنرانان در این راهپیمایی ضمن تقیبح عمل شرم آور انتشار فیلم موهن آمریکایی از تمامی مسلمانان جهان خواستند تا با اتحاد و یکپارچگی اجازه ندهند تا عناصر هتاک و دست نشانده استکبار جهانی و صهیونیست ها به مقدسات اسلامی توهین کنند.

 

این شخصیت های مذهبی از سازمان های ملل متحد,همکارهای کشورهای اسلامی,حقوقی و بین المللی خواستند تا قوانینی علیه اهانت به مقدسات دینی و اسلامی برای جلوگیری از ادامه این توهین ها به اسلام و شان نورانی پیامبر تصویب کنند.

 

معترضان در این راهپیمایی با به آتش کشیدن پرچم های آمریکا , رژیم صهیونیستی و تصاویر و آدمکهای اوباما و نتانیاهو این افراد را عاملان اصلی جنایات علیه مسلمانان و توهین ها به مقدسات اسلامی دانستند.

 

راهپیمایان با شعارهای مذهبی از جمله "لبیک یا رسول الله و اشهد ان محمد رسول الله" از دولت پاکستان خواستند تا تمامی دفاتر سیاسی , کنسولگری ها و سفارت آمریکا را در این کشور تعطیل و کاردار و نمایندگان سیاسی واشنگتن را از کشور اخراج کند.

 

مولانا یوسف شاه و شبیر احمد خان از اعضای ایالتی خیبر در این شورا ، امروز در گفت وگو با رسانه های خبری گفتند: تظاهرات امروز شورای دفاع از پاکستان کاملا مسالمت آمیز برپا شد و اقدامات لازم برای فراهم شدن امنیت و جلوگیری از ایجاد هر نوع خشونت و درگیری از سوی مقامات محلی، امنیتی و مسوولان این شورا اتخاذ شد.

 

پیش از این اعضا و فعالان شورای دفاع از پاکستان پس از حمله مرگبار بالگردهای جنگی نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ﴿ناتو﴾ به پست مرزی سلاله پاکستان در شمال غرب این کشور در آذرماه گذشته که منجر به جان باختن دست کم 24 نظامی پاکستانی شد،به دفعات تظاهرات ضد آمریکایی و علیه نیروهای ناتو برپا کردند و مکرر خواستار مسدود ماندن دائمی جاده های کشورشان به روی خودروهای تدارکاتی نیروهای ناتو شدند.

 

از ماه دسامبر (آذرماه) سال گذشته تا ماه ژوئن (خرداد) سال جاری که مقامات دولتی و نظامی پاکستان با بازگشایی مجدد مسیرهای تردد خودروهای ناتو موافقت کردند، شورای دفاع از پاکستان تظاهرات و تجمعات مختلفی در شهرهای بزرگ این کشور از جمله اسلام آباد، پیشاور، لاهور، کراچی و کویته علیه این اقدام برگزار کرد و خشم و انزجار خود را نسبت به حضور نیروهای خارجی مستقر در افغانستان به ویژه سیاست های دخالت طلبانه آمریکا در پاکستان ابراز داشت.

 

مسلمانان پاکستانی امروز نیز در نقاط مختلف و شهرهای این کشور با برپایی تجمعات اعتراضی و راهپیمایی علیه حامیان تهیه و انتشار فیلم موهن آمریکایی صهیونیستی به شبکه های غربی بمنظور نمایش موهن هشدار دادند و افزودندکه سایت های منتشرکننده این تصاویر سریعا به توقف نمایش آن اقدام کنند درغیر این صورت مسبب عواقب و پیامدهای ناشی از ادامه انتشار آن خواهند بود.

 

روز گذشته نیز، مسلمانان پاکستان در شانزدهمین روز از آغاز راهپیمایی های ضد آمریکایی - صهیونیستی در اسلام آباد علیه انتشار فیلم موهن ساخته شده در آمریکا با برپایی تظاهرات گسترده این اقدام شرم آور را بشدت تقبیح کردند و آن را توطئه ای علیه جهان اسلام دانستند.

 

روز یکشنبه در شهر بندری کراچی نیز دهها هزار نفر از مسلمانان پاکستانی با برپایی راهپیمایی گسترده علیه انتشار فیلم موهن آمریکایی و چاپ کاریکاتوری علیه مقدسات اسلامی در یک مجله فرانسوی , خواهان مقابله جهان اسلام با توطئه ها و اهانت های غرب شدند.

 

مسلمانان در این راهپیمایی که از سوی گروه سیاسی اهل سنت و الجماعت پاکستان برنامه ریزی شده بود، از سازمان ملل متحد خواستند قانون ممنوعیت به مقدسات دینی و اسلامی را تصویب کند و با عاملان این گونه اقدامات که به بهانه آزادی بیان به مقدسات اسلامی اهانت می کنند,بشدت مقابله کند.


منبع : خبرگزاری اهلبیت علیه السلام ( ابنا)
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...

بیشترین بازدید این مجموعه

اتمام ساخت گنبد داخلی حرم امامان عسگریین (ع)
برگزاری مسابقات قرآن و حديث «محمد بن جلوی» در ...
حرم حضرت هود و صالح (ع) ساخته می شود
جشنواره شعر «الزهراء(س)» در عراق برگزار شد
افزایش ۷/۲ درصدی شمار مسلمانان اسپانیا طی یک سال
پنجمين دور گفت‌وگوی دينی ايران و كره جنوبی آغاز ...
گزارش تصویری/ مراسم دعای عرفه حسینیه هدایت تهران
گرانترين اثر قرآنی به فروش رفت
گزارش تصویری/ سخنرانی استاد انصاریان در مراسم ...
اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^