فارسی
جمعه 31 فروردين 1403 - الجمعة 9 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0

حيات دين با تأليف كتاب‏

 

راستى از جمله علل مهمى كه تاكنون باعث حفظ دين الهى از دستبرد حوادث زمان و قرون و حملات شياطين شده، نوشتن آثار الهى و اسلامى به وسيله عالمان ربانى است.

براى اين كه بدانيد در اين زمينه بزرگان شيعه متحمل چه زحماتى شدند بايد به كتاب هاى بى نظير «اعيان الشيعة»، «الذريعة الى تصانيف الشيعة» و «الغدير» و فهرست كتابخانه هاى آستان قدس، مجلس، ملك، وزيرى يزد مراجعه كنيد.

اگر نوشته هاى با عظمت اصول چهارصدگانه اصحاب بزرگوار ائمه و نوشته هاى شيخ متقدمين حضرت صدوق هم چون، «من لا يحضره الفقيه»، «الخصال»، «التوحيد»، «عيون اخبار الرضا»، «الاعتقادات»، «علل الشرايع»، «معانى الأخبار» و نوشته هاى ثقة المحدثين محمد بن يعقوب كلينى هم چون: «الكافى» و نوشته هاى مرجع كم نظير شيعه در سخت ترين عصر، مرحوم شيخ طوسى هم چون: «التهذيب»، «الاستبصار»، «الرجال»، «التبيان»، «الخلاف» و پانصد و سى جلد نوشته هاى علامه حلى و سيصد جلد نوشته هاى فيض كاشانى و چندين جلد نوشته هاى شيخ حر عاملى و از جمله «وسائل الشيعة» و هفتاد جلد نوشته هاى علامه مجلسى رحمه الله و از همه مهم تر «مرآة العقول» و «بحار الأنوار» و نوشته هايى هم چون «مستدرك الوسائل»، «جواهر الكلام»، «رياض»، «المسالك»، «الشرايع» و نوشته هاى شيخ انصارى و ساير فقها، مفسران، ادبا، شعرا، حكما و عرفاى شيعه نبود، امروز ما از دين خدا چه خبر داشتيم؟!

اينان بودند كه با زكات دست در مقام حفظ دين و حفظ امت از انواع شرور و فتن و محن برآمدند، ورنه تاكنون يهود و نصارى و يا ديگران كم ترين اثرى از دين خدا و فرهنگ انبيا و امامان عليهم السلام در صفحه زمين باقى نگذاشته بودند! و اگر اين همه مساجد و محافل و مدارس و حوزه ها و صندوق هاى قرض الحسنه و خيريه و ايتام كه با زكات مال و دست اهل جود و كرم بنا شده، نبود ملت اسلام با چه مشكلات و سختى هايى روبرو بودند؟

در هر صورت زكات دست، نوشتن حقايق و انجام اعمال نيك در طاعت خدا و جود و بخشش و عطا و حفظ آن از شرور و ايجاد ضربه و ضرر نسبت به مسلمانان است.

 

 


منبع : پایگاه عرفان
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

نفخه محرکه
عبرت آموز: مجموعه‏اي از نکته‏ها و داستانها
تفسیر حکیم (جلد6) قسمت دوم
سلامتى دين در عزلت‏
توبه ى دو برادر در آخرین ساعات عاشورا
استقبال علاقمندان از ترجمه قرآن کریم استاد حسین ...
سفر زیارتی استاد حسین انصاریان به عتبات عالیات + ...
اسلام و مالکیت
استاد حسین انصاریان : بر خی از افراد جامعه نسبت به ...
حکمت هاى عملى

بیشترین بازدید این مجموعه

چهل حدیث
امیرالمومنین علیه السلام و حالت انتظار
نفخه محرکه
حکمت هاى عملى
استاد حسین انصاریان : بر خی از افراد جامعه نسبت به ...
قوّه هاضمه
تفسیر حکیم (جلد6) قسمت دوم
عبرت آموز: مجموعه‏اي از نکته‏ها و داستانها
استقبال علاقمندان از ترجمه قرآن کریم استاد حسین ...
برنامه هیئت‏ها و مراسم مذهبی در مشهد، قم و تهران ...

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^