فارسی
چهارشنبه 05 ارديبهشت 1403 - الاربعاء 14 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0

درنگى در غريبى اسلام‏

 

به خدا، امروز بايد براى اسلام خون گريه كرد. مصعب بن عمير  جوانى هجده ساله بود كه از مكه به مدينه آمد و كارى كرد كه مدينه آماد پذيرش پيغمبر صلى الله عليه وآله شد؛ چون مصعب عاشق حق بود، و اين عشق برايش مَركب بود، و نفرت از باطل داشت و اين نفرت برايش مَركب بود.

امروزه به راستى چقدر مقررات خدا به گوش ما مسلمانان خورده؛ مايى كه جمعيت مان يك نفر و دو نفر نيست؛ بلكه جمعيتى يك ميلياردى داريم؟

اين جمعيت مسلمان، اگر عشق به هم خطوط حق داشت، و يا نفرت از هم خطوط ناحق داشت، هم اكنون جاى جاى جهان شهرهاى نمون انبيا بود؛ براى اين كه در اين جمعيت چند ميلياردى كره زمين، در مقابل جمعيت مذهبى، جمعيت لامذهبان خيلى كم است؛ يعنى اگر كسانى كه ادعاى ظاهرى نسبت به مسلمانى خود دارند، عشق به حق داشتند، چرخ حق خيلى سريع به گردش مى افتاد و گردش چرخ باطل خيلى سريع در مقابل قواى عاشقان حق، كُند مى شد؛ چون ديگر زمينه اى براى حركتش نمى ماند، و وقتى هم كه زمينه و توانايى براى حركت در محور نماند، و انرژى اى از اين مسير، به باطل نرسد، باطل وگناه ضعيف شده و حق، قوى مى گردد. اين معناى مُسلّمى است كه در آن ترديدى هم وجود ندارد.

پروردگار بزرگ عالم در آيات زيادى از قرآن مجيد، يا بگوييم در تمام آيات قرآن مجيد، از ساخته هاى خود تعبير به حق كرده است، و براى اين كه ما خود را ترجمان حق بدانيم، در قرآن مجيد، خداوند متعال آمده و به نُه مورد اعلام محبت نموده است و گفته: من اين نه مورد را دوست دارم؛ الان دوست دارم و قبلًا هم دوست داشتم و تا روز قيامت هم دوست دارم، و اين نُه مورد هم در روز قيامت ميزان من است و تا آن وقت هم محبت من نسبت به اين نُه مورد ادامه دارد، و در بعد آن هم ادامه خواهد داشت. من در قيامت مردم را هم با اين نُه مورد مى سنجم. ميزان روز قيامت، ترازوى دسته دارِ شاهين دارِ سنگ كيلودار نيست. ترازوى روز قيامت، اين نُه برنامه است. هر انسانى بر پروردگار وارد شود، و مطابق با اين نُه برنامه عمل كرده باشد، حتماً اهل نجات است، و در دنياى ملت اسلام، اگر اين نه برنامه مورد محبت خدا جريان پيدا كند، دنياى ملت اسلام دنيايى مى شود، مانند: بهشت، و در تمام زوايا دنيايى مى شود كه داراى سلامت دنيايى است و خالى از خوف و ناامنى، و در اين برنامه ها، خداوند، خيلى هم نسبت به برنام محبت پافشارى دارد و اين كه انسان ها بايد اين محبت را حتماً در جاى صحيح مصرف كنند.


منبع : پایگاه عرفان
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

روزى نفس، قلب و روح‏
رشد و نمو كشت زارع‏
حسابرسى سريع متقين در قيامت‏
حلال و حرام مالی - جلسه بیست و چهارم (متن کامل ...
حكايتى از تأثير دعاهاى صحيفه سجاديه‏
بهشت و رضوان الهى؛ دو حسنه آخرتى‏
عرشيان فرش نشين، و عاشقان با معرفت‏
مناجات يوسف عليه السلام بعد از پادشاهى‏
حلال و حرام مالی ـ جلسه ششم - (متن کامل + عناوین)
تفاوت قرائت با تلاوت در قرآن

بیشترین بازدید این مجموعه

معرفت در اسلام - جلسه دوم
معرفت در اسلام - جلسه پنجم
بهشت و رضوان الهى؛ دو حسنه آخرتى‏
سختى دل كندن از عادت نفس‏
ادامه حكايت عبيدالله بن حرّ جعفى‏
آخرين لحظات عمر مؤمن‏
عرشيان فرش نشين، و عاشقان با معرفت‏
با خدا باش، پادشاه باش‏
نُه‌برنامۀ‌حيات‌اسلامى در قرآن(4)
سومین سود بلاها

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^