فارسی
شنبه 01 ارديبهشت 1403 - السبت 10 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 8 اسفند 1390 ساعت 8:09 بعد از ظهر

ادامه اعتراضات گسترده علیه اقدام اهانت بار اشغالگران امریکایی

ادامه اعتراضات گسترده علیه اقدام اهانت بار اشغالگران امریکایی

 

دامنه خشم و اعتراضات مردمی به اقدام اهانت بار نظامیان اشغالگر آمریکایی نسبت به قران کریم هر روز ابعاد جدیدتری به خود می گیرد .پیام عذر خواهی رسمی "بارک اوباما" رئیس جمهور آمریکا هم نتوانست افغان‌های خشمگین را که خواهان خروج نظامیان آمریکایی از کشورشان بودند ، آرام کنند.به نظر می‌رسد مردم افغانستان زمانی ارام خواهند گرفت که عاملان این حادثه به صورت علنی محاکمه شوند.

 

 

به گزارش خبرگزاری اهل بیت (ع) ـ ابنا ـ دامنه خشم و اعتراضات مردمی به اقدام اهانت بار نظامیان اشغالگر آمریکایی نسبت به قران کریم هر روز ابعاد جدیدتری به خود می گیرد .

پیام عذر خواهی رسمی "بارک اوباما" رئیس جمهور آمریکا هم نتوانست افغان‌های خشمگین را که خواهان خروج نظامیان آمریکایی از کشورشان بودند ، آرام کنند.

به نظر می‌رسد مردم افغانستان زمانی ارام خواهند گرفت که عاملان این حادثه به صورت علنی محاکمه شوند.

گسترش اعتراضات ضد آمریکایی در افغانستان

رسانه های افغانستان از به خشونت کشده شدن تظاهرات ضد آمریکایی و درگیری پلیس و معترضین و شهادت 9 نفر و زخمی شدن 28 نفر دیگر در روز گذشته خبر دادند.

وزارت کشور افغانستان در بیانیه ای اعلام کرد که روز گذشته در جریان تظاهرات ضد آمریکایی در اعتراض به هتک حرمت کتاب مقدس قرآن دستکم 9 نفر از جمله یک پلیس کشته و 28 فرد دیگر از جمله 12 پلیس زخمی شدند.

در این بیانیه آمده که روز گذشته تظاهرات ضد آمریکایی در 13 ولایت افغانستان از جمله کابل برگزار شد.

با وجود عذرخواهی رئیس جمهوری آمریکا و دیگر مقامات کاخ سفید به خاطر اقدام بی شرمانه نظامیان کشورش در سوزاندن قرآن کریم در افغانستان و جریحه دار کردن احساسات مسلمانان، افغانی ها همچنان در سراسر این کشور تظاهرات می کنند.

مردم ولایت لغمان، کابل، پروان، ننگرهار، کنر، بدخشان و لوگار با سر دادن شعارهای "مرگ بر آمریکا" خواستار خروج نظامیان خارجی از این کشور و مجازات عاملان توهین به مقدسات اسلامی شدند.

همچنین معترضان از تلاش برای اشغال پایگاه بگرام که به گفته یک مقام دولتی افغان، نظامیان آمریکایی در این پایگاه نظامی اقدام به سوزاندن حدود 70 کتاب متعلق به زندانیان از جمله کتاب مقدس قرآن کرده اند، خبر دادند.

فریاد "الله اکبر" و "مرگ بر آمریکا" در شهرهای مختلف افغانستان

 به دنبال سوزاندن قرآن کریم توسط نظامیان آمریکایی در پایگاه "بگرام"، مردم افغانستان در چند ولایت‌ این کشور دست به تظاهرات زدند و شعار "مرگ بر آمریکا" و "الله اکبر" در سراسر افغانستان طنین انداز شد.

روز گذشته تظاهرات مردم افغانستان در حالی وارد چهارمین روز خود شد که مردم این کشور در ولایت‌های کابل، هرات، "ننگرهار"، "بغلان"، "خوست"، "کنر"، "زابل"، "غزنی"، "پکتیکا"، "پکتیا"، "لوگر"، و "کندز" با سردادن شعار "مرگ بر آمریکا" خشم و انزجار خود را از این اقدام نظامیان آمریکایی اعلام کردند.

این در حالی است که افغان‌ها تا کنون در این تظاهرات بیش از ده‌ها کشته و زخمی داد‌ه‌اند، اما دست از تظاهرات بر نداشته‌اند.

تظاهرات در هرات 57 کشته و زخمی بر جای گذاشت

روز گذشته برای چهارمین روز متوالی، مردم هرات دست به تظاهرات گسترده زدند که در نتیجه آن نزدیک به 57 تن کشته و زخمی شدند.

"محی الدین نوری" سخنگوی والی هرات  با حضور در یک کنفرانس خبری، اظهار داشت: در تظاهراتی که در مناطق "ادرسکن"، "شیندند"، بندر تجارتی "تورغندی" و شهر هرات انجام شد، هفت تن کشته و نزدیک به 50 تن دیگر  زخمی شدند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد، درگیری میان تظاهرات کنندگان و پلیس زمانی آغاز شد که پلیس از ورود تظاهرات کنندگان به کنسولگری آمریکا در این شهر جلوگیری کرد.

تظاهرات در ولایت بغلان

 تظاهرات در شهر "پلخمری" مرکز ولایت بغلان که در ابتدا مسالمت‌آمیز بود با حمله به مرکز تیم بازسازی ولایتی نظامیان مجارستان به خشونت کشیده شد و چهار کشته و زخمی بر جای گذاشت.

مأموران امنیتی به سوی تظاهرات کنندگانی که قصد ورود به مقر نظامیان خارجی را داشتند، تیر اندازی کردند که بر اثر آن 2 تن کشته و نزدیک به پنج تن دیگر زخمی شدند.

"زمان‌الدین حسینی" فرمانده امنیت ولایت بغلان در جمع خبرنگاران، گفت: بر اثر پرتاپ سنگ و چوپ از سوی تظاهرات کنندگان 3 پلیس افغان و 3 نظامی ارتش ملی زخمی شدند.

بر اساس این گزارش‌ها شمار زخمی شدگان در این ولایت به 11 تن رسیده است، این در حالی است که در منطقه "نهرین" این ولایت نیز تظاهرات انجام شد.

تظاهرات در ننگرهار

تظاهرات در منطقه "خوگیانی" ولایت ننگرهار به خشونت کشیده شد و در نتیجه آن چهار تن کشته و زخمی شدند.

"محمد حسن" فرماندار خوگیانی در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: تظاهرات کنندگان خشمگین که برخی از آنها مسلح بودند به قرارگاه نظامیان آمریکایی حمله کردند.

وی در ادامه گفت: در نتیجه درگیری میان نظامیان آمریکایی و تظاهرات کنندگان هفت تن از آنها زخمی و یک نفر از آنها کشته شد.

به گزارش رسانه‌ها "غلام الدین" مدیر اجرایی منطقه خوگیانی، گفت: به دنبال تیراندازی تظاهرات کنندگان 2 نظامی آمریکایی کشته شد.

به گفته شاهدان، نظامیان آمریکایی به وسیله هواپیما منطقه را از آسمان کنترل می‌کردند.

این در حالی است که دو روز پیش، رئیس جمهور افغانستان در واکنش به هتک حرمت قرآن کریم نشست فوق العاده‌ای با حضور اعضای پارلمان این کشور برگزار کرد.

اعتراض مسلمانان مالزی به اهانت نظامیان آمریکا به قرآن کریم

همزمان با برپایی تظاهرات ضد آمریکایی در اعتراض به اقدام بی شرمانه نظامیان آمریکایی در سوزاندن قرآن کریم در افغانستان، مسلمانان مالزی نیز به منظور همبستگی با افغانی ها تظاهرات کردند.

با وجود بارش باران مردم مالزی پس از برپایی نماز جمعه دیروز در اعتراض به اقدام بی شرمانه نظامیان آمریکایی در سوزاندن قرآن کریم در افغانستان و جریحه دار کردن احساسات مسلمانان، از یک مسجد به سمت سفارت آمریکا در کوآلالامپور راهپیمایی کردند.

معترضین اعلام کردند: آمریکایی ها برادران مسلمان ما  را نکشتند بلکه به مذهب و مقدسات ما توهین کردند و این موضوع قابل تحمل نیست.

مسلمانان مالزی پس از مردم لغمان، کابل، پروان، ننگرهار، کنر، بدخشان و لوگار با سر دادن شعارهای "مرگ بر آمریکا" خواستار خروج نظامیان خارجی از این کشور و مجازات عاملان توهین به مقدسات اسلامی شدند.

تظاهرات مردم پاکستان

نمازگزاران پاکستانی و معترضان به هتک حرمت قرآن کریم پس از اقامه نماز جمعه در شهرهای این کشور دست به تظاهرات زده و پرچم آمریکا را به آتش کشیدند.

مردم معترض شهرهای اسلام‌آباد، راولپندی، کراچی و پیشاور عصر روز جمعه و پس از اقامه نماز جمعه به خیایان‌ها ریخته و علیه هتک حرمت قرآن کریم توسط نظامیان آمریکایی در افغانستان شعار سر دادند.

در شهرهای اسلام‌آباد و راولپندی نشست‌هایی با هدف محکوم کردن این اقدام نظامیان آمریکایی برگزار و سخنرانان با ایراد سخنرانی، این عمل غیر انسانی و ضد حقوق بشری را تقبیح کردند.

در کراچی نیز مردم معترض با فراخوانی حزب "الدعدوه" دست به راهپیمایی زده و اخراج سفیر آمریکا و قطع رابطه با این کشور را از دولت خواستار شدند.

"نوید قمر" رئیس جماعه‌الدعوه" در کراچی در این تجمع گفت: آمریکا در افغاستان شکست خورده است و راهی  برای بازگشت محترمانه ندارد لذا از طریق سوزاندن قرآن کریم مردم مسلمان را تحریک می‌کند.

وی با شریک خواندن رئیس جمهور و وزیر دفاع آمریکا در این حادثه، افزود: ما نمی‌توانیم آنان را عفو کنیم و تنها راه آن جهاد است.

در شهر پیشاور نیز صدها تن از مردم معترض با بستن جاده اصلی این شهر دست به  اعتصاب زده و پرچم آمریکا و آدمک آمریکا را به آتش کشیدند.


منبع : ابنا - خبر گزاری اهل بیت علیهم السلام
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...

بیشترین بازدید این مجموعه

تشرف یک هنرمند امریکایی به دین مبین اسلام
آشنایی با مركز علمی تحقیقاتی دارالعرفان الشیعی
ساخت بزرگترین حوزه علمیه خاورمیانه در گيلان
تمسخر حجاب در دانشگاه عربستان
ارتباط با امام زمان(ع) و ارواح مؤمنین
با شرکت ایران؛ نمايشگاه مسلمانان اروپا در فرانسه ...
پخش ویژه برنامه ولادت امام حسن عسگری(ع) از رادیو ...
افزایش هشت عدد درب اضافی به مسجد النبی و باز بودن ...
استاد انصاریان: محرّک‌های الهیه را از دست ...
استاد انصاریان: چه کسانی در قیامت زیبا و چه کسانی ...

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^