فارسی
پنجشنبه 06 ارديبهشت 1403 - الخميس 15 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0

ضریح امام حسین(ع) تا ماه دیگر کامل می‌شود

استاد نگارگری ایران که این روزها در حال نظارت بر ساخت ضریح امام حسین (ع) است از اتمام کار تا ماه آینده خبر داد.

به گزارش مهر، استاد محمود فرشچیان، مینیاتوریست برجسته کشورمان که در طراحی ضریح جدید امام حسین (ع) مشارکت دارد از اتمام مراحل ساخت آن تا آخر امسال خبر داد.

بر اساس این گزارش، کار ساخت ضریح جدید امام حسین(ع) که از ۱۴ خرداد سال ۸۷ و در شهر قم آغاز شده و این ضریح پیش از این قرار بود طی دو سال یعنی تا خرداد سال جاری آماده شود اما با توجه به ورود استاد فرشچیان به این طرح، مقداری به تاخیر افتاد و برابر تعهدی که مجری ساخت این ضریح به طرف عراقی داده، قرار است تا آخر سال آماده و نصب شود.

محمود فرشچیان؛ استاد نگارگری و یکی از شناخته‌شده ترین چهره‌های هنری ایران در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: سال ۸۶ در مجموع ۶ طرح اولیه به هیات امنای قم که سرپرستی این پروژه را در دست داشت، ارائه دادم تا نهایتا طرح نهایی مشخص شد. از همان ابتدا نظرم این بود که طرح نهایی یک طرح شماتیک است و باید برپایه و اساس صحیحی اجرا شود. حتی من توصیه کردم که ضخامت نقره مورد استفاده در ضریح حداقل ۲ یا ۳ میلی متر باشد و این مساله در قرارداد حفظ شود تا حاصل کار خراب نشود. نکته دیگر درمورد خطاطی این ضریح است. من به خط استاد موحد مقید هستم و ترجیح دادم که او این ضریح را خطاطی کند.
فرشچیان با اشاره به خطاطی استاد موحد در ضریح امام حسین(ع) گفت: استاد موحد که از استادان بزرگ خوشنویسی ایران هستند، خطاطی این ضریح را برعهده دارد. همچنین آقای خدادادزاده که ضریح امام رضا(ع) را ساخت، قلمزنی ضریح امام حسین (ع)‌ را نیز انجام می‌دهد، برادر آقای خدادادزاده، استاد رضا نیز سرپرستی کارهای زرگری و فلزکاری‌ را برعهده دارد.

این نگارگر نامی ایران، درباره مراحل ساخت ضریح امام حسین(ع) گفت: بخشی از ضریح آذرماه امسال در فرهنگسرای نیاوران رونمایی شد. ضریح مطهر توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات هم‌اکنون در شبستان مدرسه علمیه معصومیه(س) در قم درحال پشت سر گذاردن مراحل نهایی ساخت است.

0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

ساخت صحن بزرگ امام جواد(ع) در کاظمین
استاد حسین انصاریان : صادقان در همۀ برنامۀ زندگی، ...
طلب علم
مال حلال در قرآن و روايات
مراسم کلنگ زنی دارالعرفان به روایت تصویر
براى خدا بین مردم باش
مجاهده ، رنج كشيدن ، گرسنگى
استغفار در سحر
مراسم كلنگ‌زني ساختمان جديد مركز علمي و ...
ثعلبة بن حاطب

بیشترین بازدید این مجموعه

خواب دیدن امیر الموءمنین در جنگ صفین
اخلاقى شگفت انگیز و عاقبتى عجیب
نماز در آئینه ى حیات انبیا و امت ها
خوش رویى
حديثى مهمّ و گفتارى حيرت‏آور
ثعلبة بن حاطب
خوف از خدا در دعاهاى اسلامى
كتب انگليسي
قدردانی استاد حسین انصاریان از خدمات دکتر تیجانی ...
استغفار در سحر

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^