فارسی
جمعه 31 فروردين 1403 - الجمعة 9 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0

سمينار يوم حسين(ع) در بمبئي برگزار شد

به گزارش خبرگزاري اهل بيت(ع) ـ ابنا ـ در ابتداي اين سمينار  "سارانجان سينگ آهوجا " سيک مذهب  در سخناني گفت: شهادت امام حسين(ع) براي بقاء و ماندگاري انسانيت انسان بوده و ما و آيندگان بايد به دنبال پيام و درسي باشيم که امام  حسين(ع) تلاش کرده است با شهادت خود و 18 نفر از خاندانش به نجام برساند.

وي تصريح كرد: امروز کسي از يزد ياد نمي کند ولي هر کسي که بوي از انسانيت و حق طلبي در او وجود داشته باشد از امام حسين(ع) ياد کرده و به آموخته هاي وي عمل مي کند.

وي با اشاره به آموزه هاي امام حسين(ع) ادامه داد: ايشان به ما آموخته است که در هر مذهب و هر فرقه و در نقطه از جهان که باشيم با حق باشيم و عليه باطل مبارزه کنيم.

"جعفري" رئيس بنياد اهل بيت(ع) نيز با اشاره به ايام جاهليت عرب قبل از اسلام، به زنده بگور کردن دختران اشاره کرده و عنوان داشت که با ورود اسلام راه و روش صحيح زندگي براي انسانها هموار گشته و اسلام راه درست زندگي انساني را آموخته است.

"بشارت شکوه" از شخصيت هاي شناخته شده شيعي نيز در سخناني گفت: رفتار و اخلاق هر فرد متأثر از افراد خانواده و والدين وي ميباشد لذا براي شناخت امام حسين(ع) فقط کافي است تا کمي خاندان آن بزرگوار را بشناسيم تا درک کنيم که اين شخصيت عظيم چه مقام و مرتبه والايي دارند.

"سرفراز آرزو" سردبير هفته نامه اردو زبان هندوستان با اشاره به ضرورت پرداخت بيشتر رسانه ها در انعکاس رويداد بزرگي همچون عاشورا عنوان داشت: مهمترين و اساسي ترين پيام امام حسين(ع) اتحاد مسلمانان است. در زمان کنوني که واقعا مسلمانان به اتحاد نياز دارند بايد به فرمايش امام حسين(ع) عمل کرده و همگي در زير پرچم کربلا جمع شده و عليه دشمنان اصلي مبارزه کنند.

"مولانا منظر حسن" از روحانيون اهل تسنن نيز  گفت:  امام حسين(ع) از خاندان نبوت و فرزند فاطمه(س) است و مي توانست در صحراي کربلا با توسل به پروردگار براي نابودي دشمن دعا کند و در يک لحظه همه دشمنان خود را نابود سازد ولي امام حسين(ع) با مبارزه خود و خاندانش با لشکر يزيد خواست تا درس وفاداري، پاسداري، ايمانداري، اسلام دوستي، شهادت و... به جهانيان بياموزد و به جهانيان بگويد که هميشه از حق حفاظت کنيد و با باطل مبارزه کنيد.

"سودير ساوند" عضو سابق پارلمان و هندو مذهب گفت: يزيد زمان ما آمريکا است و براي نابودي آن اتحاد بين تمام ملت‌ها ضروري است تا با عمل به روش امام حسين(ع) ظالم را از بين برده و يار و ياور مظلوم باشيم.

"محمد باقر بيگي" سرکنسول جمهوري اسلامي ايران نيز با اشاره به اينکه امام حسين(ع) به مسلمانان يا شيعيان تعلق ندارد بلکه امام حسين(ع) متعلق به جهانيان و تمامي انسانيت است. ذکر و ياد امام حسين(ع) مختص به حسينيه ها و تکيه ها و عزاخانه ها نيست بلکه در محافل و مجامع علمي و آکادميک در خصوص نهضت عاشورا و پيام امام حسين(ع) تحقيق و بحث و گفتگو شود.

وي همچنين با ارائه سخناني از گاندي، نهرو و رابيندرنات تاگور رهبران سياسي هند در خصوص امام حسين(ع) اشاره نمود که اين جملات و گفته‌ها مهر تاييدي است که امام حسين(ع) متعلق به همه انسان‌هاي حق دوست و صلح‌ طلب بوده است.

0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

نفخه محرکه
عبرت آموز: مجموعه‏اي از نکته‏ها و داستانها
تفسیر حکیم (جلد6) قسمت دوم
سلامتى دين در عزلت‏
توبه ى دو برادر در آخرین ساعات عاشورا
استقبال علاقمندان از ترجمه قرآن کریم استاد حسین ...
سفر زیارتی استاد حسین انصاریان به عتبات عالیات + ...
اسلام و مالکیت
استاد حسین انصاریان : بر خی از افراد جامعه نسبت به ...
حکمت هاى عملى

بیشترین بازدید این مجموعه

امیرالمومنین علیه السلام و حالت انتظار
نفخه محرکه
اسلام و مالکیت
حکمت هاى عملى
استاد حسین انصاریان : بر خی از افراد جامعه نسبت به ...
قوّه هاضمه
تفسیر حکیم (جلد6) قسمت دوم
عبرت آموز: مجموعه‏اي از نکته‏ها و داستانها
استقبال علاقمندان از ترجمه قرآن کریم استاد حسین ...
برنامه هیئت‏ها و مراسم مذهبی در مشهد، قم و تهران ...

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^