فارسی
جمعه 10 فروردين 1403 - الجمعة 18 رمضان 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 1
100% این مطلب را پسندیده اند

استاد حسین انصاریان در یزد: اگر حق مردم را ادا کنیم مورد مغفرت پروردگار قرار می گیریم

استاد حسین انصاریان در یزد: اگر حق مردم را ادا کنیم مورد مغفرت پروردگار قرار می گیریم
استاد حسین انصاریان در مسجد حظیره یزد در تفسیر آیات هفتم و هشتم سوره غافر گفتند: فرشتگان "حامل" و "اطراف" عرش الهی از مقرب‌ترین فرشتگان خداوند متعال هستند؛ گنجایش وجودی آنان از مابقی فرشتگان وسیع‌تر است، عبادات و عرفانشان نیز از سایر فرشتگان تفاوت دارد و بطور کلی تمامی تدابیر و فرمان‌های خداوند متعال را در عالم هستی انجام می دهند. 
ایشان افزودند: این فرشتگان خداوند را از هر عیب و نقصی دائما منزه اعلام می‌کنند. 
استاد انصاریان ادامه دادند: اگر ما عمق کلمه "تسبیح" را متوجه باشیم آرامش عجیبی به ما دست می‌دهد؛ همچنانکه هر روز در رکوع و سجود منزه بودن خداوند را اعلام می‌کنیم و می‌گوییم پروردگارم بدون عیب و نقص است؛ در نتیجه اگر در زندگی خود عیب و نقصی ببینیم نمی‌توانیم و نباید آن عیب و نقص را به پروردگار نسبت دهیم. 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر کمبود توصیف خداوند در جامعه گفتند: اگر ما واقعا اعتقاد داریم خداوند بی‌عیب و نقص است باید از او "تعریف" کرد و "ثناگوی" او بود. 
ایشان گفتند: ما از خداوند متعال کم "تعریف" می کنیم. در هر 24 ساعت چقدر ثنای خداوند را می‌گوییم؟ ما به اندازه یک دهمی که ازهم تعریف می‌کنیم، از خداوند تعریف نمی‌کنیم. 
ایشان ادامه دادند: آیا نباید دل و خانه را از تعریف خداوند پر کرد؟ آیا نباید مسجد را از تعریف خدا پر کرد؟ آیا نباید ادارات و شهر را از تعریف خدا پر کرد؟ 
استاد حسین انصاریان تاکید کردند: در جمع خانواده و فرزندان چقدر از خداوند متعال و الطاف او تعریف می‌کنیم؟ 
ایشان گفتند: قرآن با تعریف خدا آغاز می‌شود و با تعریف خداوند در آیه‌های "رب الناس، ملک الناس، اله الناس" به اتمام می‌رسد. 
وی اظهار تاسف کردند که چه عمری را بدون تعریف و شکر نعمت‌های خداوند سپری کرده‌ایم. 
ایشان همچنین در توصیف "فرشتگان حامل عرش الهی" و "قدر و منزلت بالای مومنان" گفت: آن فرشتگان مومن به خداوند هستند، دلبسته‌ی خدا هستند، وابسته‌اند، عاشقند و به وجود مقدس او گره خورده‌اند. 
استاد انصاریان اضافه کردند: در آیه هفتم سوره غافر آمده این فرشتگان بی وقفه برای مردم مومن از پروردگار درخواست مغفرت می‌کنند و آیا می‌شود دعای آنان مستجاب نشود؟ 
این خطیب شهیر به خانواده‌ها توصیه کردند تا با "تعریف" و "ثنا" از خداوند متعال، خداوند را به دل اهل خانواده وارد کنند. 
ایشان تاکید کردند چون انسان‌ها فطرتی پاک و الهی دارند و غافلانه از خداوند روی برگردانده‌اند اگر آن غفلت از آنان گرفته شود مجددا روی به خداوند می‌آورند. او نتیجه این حرکت را دستیابی به یک "جامعه عاشق خداوند" عنوان کردند. 
استاد انصاریان با هشدار نسبت به وضعیت فعلی جامعه گفتند: در حال حاضر عشق‌های مختلف و انحرافی در جامعه وجود دارد. جامعه ما عشق افراطی به پول دارد و در این مسئله اخلاق "یهود" را پیدا کرده است. جامعه عشق اضافی به زن، بچه و دوستان دارد؛ این عشق‌ها، عشق متعادل نیست، این عشق‌های افراطی، خداوند را کنار زده و "غیرخدا" را به دلمشغولی تبدیل کرده است. 
استاد حسین انصاریان ادامه دادند: آیا فرزندان ما به اندازه‌ای که فوتبالیست‌های خارجی و داخلی را دوست دارند، خدا را دوست دارند؟ آیا عشق ما به خداوند به اندازه عشق به " اسکناس" است؟ 
ایشان همچنین به خاطره‌ای از یک "لات" معروف تهران که گذشته‌اش را جبران کرده بود، پرداختند و گفتند: اگر توبه ما واقعی باشد و حق مردم را ادا کنیم، طبق آنچه در این آیه آمده مورد دعای این فرشتگان قرار می‌گیریم و امید است مورد مغفرت پروردگار قرار گیریم. 
وی در پایان به علت عدم استجاب دعاها پرداختند و گفتند: عدم استجاب دعاها فقط دو عیب دارد یا عیب از درخواست کننده است یا عیب در دعای او! 

منبع : پايگاه عرفان
0
100% (نفر 1)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
برگزاری آیین نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد ...
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در دهه سوم ...
بازدید امام جمعه شهر بمبئی هند از موسسه ...
پیام استاد حسین انصاریان در پی جنایات هولناک ...

بیشترین بازدید این مجموعه

مدیر عامل مرکز دارالعرفان الشیعی : دو میلیون نسخه ...
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^