فارسی
جمعه 31 فروردين 1403 - الجمعة 9 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 27 آذر 1390 ساعت 9:27 بعد از ظهر

آغاز‌ رقابت‌های بين‌المللی قرآن كريم در عربستان

 

گروه بين‌الملل: سی و سومين دوره‌ مسابقات بين‌المللی حفظ، تجويد و تفسير قرآن كريم عربستان امروز، 27 آذرماه، به همت وزارت امور اسلامی، اوقاف، تبليغات و ارشاد اين كشور در فضای روحانی مسجدالحرام در مكه مكرمه آغاز می‌شود.

 

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از روزنامه‌ «البلاد» چاپ عربستان، در اين دوره از مسابقات، 161 قاری و حافظ از 53 كشور جهان به‌مدت يك هفته در مكه مكرمه با يكديگر به رقابت‌ می‌پردازند.

 

اين مسابقات در 5 رشته حفظ كل قرآن كريم به همراه رعايت قواعد تجويد، تفسير و معانی آيات، حفظ كل قرآن كريم به همراه رعايت تجويد، حفظ 20 جزء متوالی به همراه رعايت قواعد تجويد، حفظ 10 جزء متوالی به همراه رعايت قواعد تجويد و حفظ 5 جزء متوالی قرآن ويژه غيرمسلمانان برگزار می‌شود.

 

از سوی ديگر، وزارت امور اسلامی، اوقاف، تبليغات و ارشاد عربستان به نمايندگی از دبيرخانه سی‌و‌سومين دوره مسابقات بين‌المللی قرآن اين كشور، اسامی شركت‌كنندگان و كشورهای حاضر در اين دوره از مسابقات را اعلام كرد.

 

شش داور از كشورهای مصر، اردن، موريتانی، مالزی، پاكستان و نيجريه و چهار داور از عربستان به قضاوت در سی‌وسومين دوره مسابقات بين‌المللی قرآن كريم كه در مكه مكرمه برگزار می‌شود، می‌پردازند.

 

همچنين قرار است پس از پايان اين مسابقات به نفرات اول هر رشته به ترتيب 100 تا 60 هزار ريال سعودی جايزه داده می‌شود.

 

حفظ كل قرآن كريم به همراه رعايت قواعد تجويد، تفسير و معانی آيات، حفظ كل قرآن كريم به همراه رعايت تجويد، حفظ 20 جزء متوالی به همراه رعايت قواعد تجويد، حفظ 10 جزء متوالی به همراه رعايت قواعد تجويد و حفظ 5 جزء متوالی قرآن ويژه غيرمسلمانان رشته‌های مختلف مسابقات بين‌المللی حفظ قرآن عربستان است

«منصور بن‌ محمد السميح»، دبيركل سی‌و‌سومين دوره مسابقات بين‌المللی قرآن عربستان، با اشاره به اين‌كه 161 متسابق به نمايندگی از 53 كشور از سراسر جهان در رشته‌های مختلف مسابقات حضور دارند، تشويق جوانان به روی آوردن به قرآن و حفظ و تدبر در آيات كلام وحی و تقويت روحيه رقابت ميان حافظان قرآن را از اهداف برگزاری اين دوره از رقابت‌ها عنوان كرد.

 

در حاشيه اين مسابقات نيز دومين دوره بين‌المللی تربيت داور قرآن كريم با هدف مشاركت در توسعه قواعد داوری در حفظ قرآن كريم، مشاركت در آماده‌‌سازی داوران برای مسابقات قرآن و تربيت آن‌ها در سطح بين‌المللی، ارتقای سطح داوری در مسابقات جهانی و بررسی ضوابط و كيفيت داوری برگزار می‌شود.

 

در اين دوره به بررسی دو جنبه نظری و تطبيقی قواعد داوری پرداخته خواهد شد كه بررسی نظری شامل آشنايی با مسابقات قرآن كشوری و بين‌المللی، بارزترين فنون و شروط داوری مسابقات، ارائه خلاصه‌ای از برخی مسايل علمی در امر تجويد و قرائت، مهارت‌های داوری و نظام كميته داوری خواهد بود.

 

اما بررسی تطبيقی در اين دوره به آموزش علمی قواعد داوری، آموزش حسن تلاوت و احكام وقف و ابتدا و آماده‌سازی داوران در طول برگزاری دوره بر اساس برخی معيارهايی كه مهم‌ترين آن‌ها حضور ذهن، درك مطلب و تطبيق عملی آموخته‌ها است؛ اختصاص دارد.


منبع : خبرگزاری قرآنی ايران
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...

بیشترین بازدید این مجموعه

تشرف یک هنرمند امریکایی به دین مبین اسلام
آشنایی با مركز علمی تحقیقاتی دارالعرفان الشیعی
اهانت مسیحیان الجزایر به رسول اکرم(ص)؛ پیامبر ...
برگزاری همايش بين‌المللی «قرآن و حقايق علمی» در ...
افزایش هشت عدد درب اضافی به مسجد النبی و باز بودن ...
هتك حرمت قبور اسلامی در فرانسه
قرآن‌پژوه هندی بررسی کرد؛ مفهوم «عشق» در قرآن ...
در آستانه جلسه دادگاه عالی آمریکا صورت گرفت؛ ...
از فتوای قتل شاه تا آزادی متحیرانه همراه با استاد ...
عکس خبری؛ تصاویری از گنبد حرم امام علی(ع)

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^