فارسی
سه شنبه 28 فروردين 1403 - الثلاثاء 6 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0

برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی

همایش شیرخوارگان حسینی همزمان با ایران در ۳۰ کشور جهان صبح جمعه ۱۱ آذرماه مطابق با ۶ محرم الحرام ۱۴۳۳ برگزار می شود.

داوود منافی پور دبیر هیئت مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) در گفتگو با خبرنگار مهر، بزرگداشت واقعه عاشورا را مصداق آیه شریفه وَمَن یُعَظِّمْ شَعَائِرَ اللَّهِ فَإِنَّهَا مِن تَقْوَى الْقُلُوبِ دانست و گفت: بزرگ ترین نقطه عطف واقعه عاشورا شهادت حضرت علی اصغر(ع) است که تمام قلوب را به سمت نهضت حسینی(ع) متمایل می کند.

وی افزود: همایش شیرخوارگان حسینی با هدف تکریم حماسه شیرخواره شهید حریم اهل بیت (ع) به عنوان بزرگ ‌ترین سند مظلومیت حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و به نمایش گذاردن ابعاد عاطفی، حماسی و عقلانی قیام حسینی جهت انتقال اصل پیام عاشورا در نخستین روز جمعه ماه محرم الحرام ۱۴۳۳هجری قمری مصادف با ۱۱ آذر ماه همزمان در ایران و ۳۰ کشور جهان در ساعت ۸:۳۰ دقیقه به وقت محلی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه همایش شیرخوارگان حسینی در بیش از ۱۵۰۰ شهر ایران و حدود ۱۱۰ جلسه در سراسر جهان برگزار خواهد شد، یادآور شد: مادران تربیت کننده نسلهای آینده هستند و اگر ما بتوانیم مادران را با کربلا و واقعه عاشورا بیشتر آشنا کنیم قطعا نسل آینده نیز با فرهنگ اهل بیت(ع) و نهضت حسینی(ع) بیشتر آشنا خواهند شد.

وی برپایی همایش را کاملا مردمی خواند و گفت: این برنامه به نام هیئت مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) ثبت شده است.

منافی پور حضور همه مادران و شیرخوارگان را در این همایش آزاد اعلام کرد و افزود: در این همایش در بدو ورود به مجلس لباسهای سبز ویژه کودکان در اختیار مادران قرار می گیرد که بر روی آن شماره پیامک ۱۰۰۰۲۲۲۰ درج شده است و مادران می توانند با هدف نذر کردن کودکانشان برای یاری امام زمان(عج) به صورت پیامک نام و مشخصات فرزندشان را ارسال کنند.
دبیر هیئت مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع)تأکید کرد: برای برگزاری این همایش بیش از ۱۵۰ هزار دست لباس ویژه شیرخوارگان تهیه و در سراسر کشور توزیع می شود.

وی به بازتابهای خارجی همایش شیرخوارگان حسینی در ایران اشاره کرد و گفت: این همایش مورد توجه بسیاری از سایتهای صهیونیستی و سلفی وهابیت قرار گرفته است که با اغراض ضد اسلامی و ضد شیعی تلاش دارند هدف اصلی ما که تعظیم واقعه کربلا و سوگواری شهادت اباعبدالله الحسین(ع) است را به گونه ای دیگر نشان دهند در حالیکه پرداختن به واقعه عاشورا و نقطه عطف آن که شهادت حضرت علی اصغر(ع) است یک کار مدرن در جهت تعریف عاشورا از طریق تلطیف عواطف انسانی است.

به گزارش مهر؛ همایش شیرخوارگان حسینی فردا جمعه ۱۱ آذرماه همزمان با سراسر کشور در تهران در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) و ۳۵ نقطه استان تهران رأس ساعت ۸:۳۰ دقیقه برگزار می شود.

0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

فهرست ها
اسرار غسل
فهرست
توجه به نعمت
سفارش به استاندار
اطعام به یتیم
روایات و یتیم
علل از دست رفتن نعمت
قرآن بیشتر به نفس عنایت دارد تا عقل
زمینیان بى بدیل

بیشترین بازدید این مجموعه

توجه به نعمت
فهرست
فهرست ها
استقامت در راه هدف
زمینیان بى بدیل
روایات و یتیم
اسرار غسل
اسرارى ديگر از وضو
رادیو اینترنتی "معارف" راه اندازی شد
تنهاعرفان ناب اسلامی زمینه ساز تعالی است

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^