فارسی
جمعه 10 فروردين 1403 - الجمعة 18 رمضان 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0

72سخن عاشورایی رهبر انقلاب منتشر شد

همزمان با فرا رسیدن ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (علیه السلام ) كتاب ' 72سخن عاشورایی ' حاوی بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی ، توسط دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی ) منتشر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رهبر معظم انقلاب ، این كتاب در 296 صفحه، گزیده‌ای از بیانات حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ا‌ی(مدظله‌العالی) درباره‌ی مسائل مختلف مربوط به نهضت حسینی را ارائه كرده كه از خرداد 1368 تا تیرماه 1390 در محافل و مجالس گوناگون ایراد و در قالب 72 سخن جمع‌آوری شده است.

همچنین در بخش پایانی این كتاب دعاهایی كه معظم‌له با محوریت 'حماسه‌ی عاشورا' در سخنرانی‌های مختلف فرموده‌اند، جمع‌آوری و ارائه شده است.

در بخشی از پیشگفتار این كتاب آمده است: در میان همه‌ی تلاش‌های گذشتگان در بهره‌گیری از بركات و آثار نهضت امام حسین(ع) نام امام خمینی(ره) همچون ستاره‌ای فروزان می‌درخشد؛ چرا كه آن امام راحل با استفاده دقیق و روزآمد از معارف حسینی و با طرح شعار برخاسته از فلسفه‌ی عاشورا یعنی 'پیروزی خون بر شمشیر' توانست انقلاب ملت مسلمان ایران را رهبری و به پیروزی برساند و به تبلیغ عملی و نشان‌دادن جلوه‌ی حقیقی فلسفه قیام عاشورا اقدام كند.

كتاب '72 سخن عاشورایی' به همت علیرضا مختارپور قهرودی جمع‌آوری و تدوین شده است و دارای یك فهرست تفصیلی است كه بر اساس ترتیب زمانی رخدادها تنظیم شده است. این كتاب همچنین دارای یك فهرست مطالعه موضوعی در ذیل عناوینی چون: زندگی و ابعاد شخصیت امام حسین(ع)، اهداف و فلسفه قیام، درس‌ها و عبرت‌های عاشورا، اهمیت ماه محرم و برگزاری مجالس عزاداری و ذكر مصیبت است.

در بخشی از كتاب به نقل از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع علما و روحانیون در سال 71 آمده است: روزی در همین كشور ما، مبارزات ضداستعماری ، ضداستبدادی و ضد دستگاه كفر و طاغوت مطرح بود. اما بعضی این تكلیف را تشخیص نمی‌دادند و به كارهای دیگر چسبیده بودند. احیانا اگر كسی تدریسی داشت، اگر تالیفی داشت، اگر یك حوزه كوچك تبلیغی داشت، اگر هدایت جمع محدودی از مردم در كارهای دینی بر عهده او بود، فكر می‌كرد اگر به آن مبارزه بپردازد، آن كارها معطل خواهد ماند! مبارزه به آن عظمت و به آن اهمیت را ترك می‌كرد، برای اینكه از این كارها باز نماند! یعنی اشتباه در شناختن آنچه لازم بود. آنچه مهم بود و آنچه اهم بود. حسین ابن علی علیه‌السلام در بیانات خود فهماند كه برای دنیای اسلام در چنین شرایطی، مبارزه با اصل قدرت طاغوتی و اقدام برای نجات انسان‌ها از سلطه شیطانی و اهریمنی این قدرت، واجب‌ترین كارهاست.

این كتاب كه جدیدترین محصول انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به موسسه انقلاب اسلامی (دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی) است در شمارگان 10000 نسخه و با قیمت 50000 ریال روانه كتابفروشی‌ها شده است.

علاقه‌مندان برای تهیه این كتاب می‌توانند با شماره تلفن‌های 66483695 و 66483975-021 و 09195593732 تماس حاصل نمایند و یا به نشانی پست الكترونیكی book@khamenei.ir مكاتبه نمایند.

0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

مدیر عامل مرکز دارالعرفان الشیعی : دو میلیون نسخه ...
نفس سلیم و نفس پلید
حبس در عناوین نشویم
عرفان از زبان امام على عليه‏السلام
مسئله شگفت‏انگيز نعمت‏ها
اقسام انديشه‏
انسان‏هاى پست‏تر از حيوان
لذّت اميد
در آداب خروج از منزل
مربیان و پنج دوره حیات انسان

بیشترین بازدید این مجموعه

صراط مستقیم ساوه (مسجد انقلاب) دهه دوم صفر ...
حالت جذب و انجذاب
حبس در عناوین نشویم
نفس سلیم و نفس پلید
مربیان و پنج دوره حیات انسان
عرفان از زبان امام على عليه‏السلام
نمونه‏هايى از تاريخ
لذّت اميد
در آداب خروج از منزل
اقسام انديشه‏

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^