فارسی
پنجشنبه 09 فروردين 1403 - الخميس 17 رمضان 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 5 شهريور 1388 ساعت 07:03 صبح

سفارش گوگل اسلامي از سوي فرقه‌هاي وهابيت

گوگل اسلامي در بسياري از جستجوهاي خود سايت‌هاي را پيدا مي‌كند كه معمولاً توسط وهابي‌ها اداره مي‌شود.به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از فارس، سايت گوگل اسلامي يك موتور جستجوي سفارشي شده گوگل است. قابليت سفارشي سازي جستجوي گوگل چند سالي است كه در اختيار كاربران قرار گرفته كه به خودي خود ارزش ندارد، بلكه همه توانايي و ارزش آن در انتخاب و گزينش سايت‌هاي هدف جستجوست و اينجاست كه جهت‌گيري گردانندگان در نتايج به دست آمده بسيار اثرگذار مي‌شود.
سايت گوگل اسلامي، تمايلات شديدي به مجموعه چند سايت islamway.com - islam2all.com islamweb.net - islam-guide.com - al-islam.com - islammessage.com و islamqa.com دارد.
اين چند سايت از بارزترين سايت‌هاي دعوت به اسلام ولي با گرايش شديد به وهابيت هستند و مبارزه با تفكر شيعه از مهمترين برنامه‌هاي آنهاست.بنا بر اين گزارش، چنين رويكردي در موتور جستجوي اين سايت نيز در نظر گرفته شده است؛ براي نمونه، با جستجوي كلمه شيعه بيشتر نتايج ـ دقيقا جز يك نتيجه در‌ سه صفحه نخست ـ به مطالبي در رد شيعه بر سايت‌هاي تند وهابي و يا گروه‌هاي اينترنتي آنها باز مي‌‌شود.
البته در اين بين، گاه نتايجي در برخي سايت‌هاي شيعه يا بي طرف هم يافت مي‌شود، ولي تعداد آنها بسيار ناچيز است و گويا تنها براي خالي نبودن عريضه در نظر گرفته شده‌اند و براي همين، معرفي و تبليغ براي چنين سايتي كه هدف آن تعريف خاصي از اسلام و ارايه ديدگاهي ضد شيعه است، چندان جالب به نظر نمي‌رسد.
اين گزارش مي‌افزايد: اما موتور جستجوي كتاب لينك نيز بر پايه بررسي‌ها، تنها موتور جستجوي واقعي كتاب‌هاي حوزه مطالعات اسلامي براي دانلود و يا مطالعه است. اين سايت لينك دانلود و يا مطالعه كتابي را كه در آن جستجو مي‌شود، در اختيار مي‌گذارد و هرچند خود سايت تنها ادعاي جستجوي كتابهاي حوزه مطالعات اسلامي را دارد، در بسياري از زمينه‌هاي ديگر هم به راحتي مي‌توان كتاب مورد نظر را پيدا نمود، به گونه‌اي كه از ديوان حافظ و شاهنامه تا كتاب‌هاي جامعه شناسي و روانشناسي قابليت جستجو دارد.
به هر حال، اكنون يكي از مهمترين مشكلاتي كه در حوزه علوم انساني و مطالعات اسلامي پيش روست، كمبود منابع به روز و نيز دشواري در دسترسي به منابع موجود براي دانش‌پژوهان حوزه و يا دانشگاه است، در حالي كه با آشنايي و معرفي اين قبيل سايت‌ها، دسترسي به بيشتر كتاب‌ها در اين رشته‌ها بسيار آسان مي‌شود.
اما مشكل اينجاست كه استفاده علمي از اينترنت در اين حوزه‌ها به خاطر ناآشنايي در اندازه بسيار كمي انجام مي‌گيرد، در حالي كه هر دانش‌پژوهي مي‌تواند با رفتن به اين سايت و نوشتن نام كتاب مورد نظر مانند تفسير الميزان و يا تاريخ طبري و يا حتي شاهنامه لينك دانلود و يا مطالعه آن را دريافت كرده و به راحتي با اين روش كتاب مورد نظر خود را به دست آورد.

منبع : شیعه نیوز

0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...
مومنان نسبت به یکدیگر مهر و محبت دارند

بیشترین بازدید این مجموعه

خاخام‌هاي صهيونيست:‌منطقه‌‌ الاقصي وقف ...
تخريب چهره پيامبر(ص) به سبك وهابيت
جمع‌آوری هزاران نسخه قرآن دارای اشتباه در ...
تازه‌مسلمانان مالزيايی صاحب مركز اسلامی ...
رجب طیب اردوغان: 1400 سال است داغ کربلا در دل داریم
استاد انصاریان تبیین کردند؛ هدف از خلقت انسان، ...
مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان دهه اول محرم در ...
استاد انصاریان: عبادت پیوسته و خالصانه ...
استاد انصاریان: چشمهٔ خاک شیعیان گریهٔ بر حسین(ع) ...
واجبات و محرمات ریشه در عشق خدا به بندگان دارد

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^