فارسی
شنبه 01 ارديبهشت 1403 - السبت 10 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 27 مرداد 1388 ساعت 07:22 صبح

به هلاکت رسیدن رهبر وهابیون سپاه صحابه

"علی شیر حیدری" گروهک تروریستی سپاه صحابه پاکستان صبح امروز دوشنبه توسط افراد افراد مسلح ناشناس هدف حمله قرار گرفت و به هلاکت رسید.
 به نقل از رسانه‌های پاکستان، " پیر محمد شاه " رییس پلیس شهر خیرپور پاکستان اعلام کرد که "علی شیر حیدری " رهبر مرکزی گروهک تروریستی وهابی "سپاه صحابه " و "امتیاز پهلپوتو " مشاور وی صبح امروز در شهر "خیر پور " در ایالت سند این کشور به هلاکت رسیدند که به این ترتیب پایه‌های این گروهک مورد حمایت عربستان سعودی به لرزه افتاد.
رهبر گروهک سپاه صحابه که به عنوان سازمان منحله " ملت اسلامیه " معروف است، هنگام بازگشت از دهکده "دوست محمد ابرو " به طرف "پیر جو گوته " از سوی افراد ناشناس هدف قرار گرفت و به همراه یکی از دستیاران اصلی خود به هلاکت رسید و 6 تن دیگر نیز زخمی شدند.
رییس پلیس افزود: در نتیجه تیراندازی محافظان وی، یکی از حمله کنندگان نیز کشته شد که تاکنون جسد وی شناخته نشده است.
بنا براین گزارش، پلیس در اسرع وقت به محل حادثه رسید و منطقه را در محاصره خود قرار داد و همه کشته ها و مجروحان را به بیمارستان منتقل و تحقیقات را شروع کرد اما تاکنون هیچ کس دستگیر نشده است.
اختلاف میان "محمد احمد لدهیانوی " رییس سازمان منحله "ملت اسلامیه " و "علی شیرحیدری " به اوج رسیده بود و بسیاری از هوداران سپاه صحابه و ملت اسلامیه می‌خواستند "علی شیر حیدری " را جایگزین " محمد احمد لدهیانوی " کنند.
از قرن‌ها پیش، شیعیان و اهل تسنن شبه قاره هند برادرانه در کنار زندگی می‌کردند تا زمانى که وهابیون متعصب به عنوان "سپاه صحابه" شروع به قتل عام شیعیان کردند و با استفاده از ترورهاى بى‌رحمانه صدها زن و کودک و مرد مسلمان شیعه را به قتل رساندند که با پاسخ شیعیان مواجه شدند.
کارشناسان معتقدند که سپاه صحابه که ادعا می‌کند پیرو دین پیامبر اسلام(ص) بوده و از این رو خود را "سپاه صحابه" نامیده است، گروهى افراطى است و یکى از فرق اهل تسنن را در بر مى‌گیرد.این گروه در اوایل دهه 1980 توسط یک روحانى سنى به نام "مولانا حق نواز جهنگوى" تأسیس شد که با سالهای اول  انقلاب اسلامى در کشورمان همزمان بود و علّت پایه ریزى این گروهک در واقع جلوگیری از تاثیر پذیری مردم پاکستان از انقلاب اسلامی بود.این گروه یکى از اهداف مهم خود را مبارزه با عزادارى امام حسین(ع) و در واقع تخطئه قیام آن حضرت مى‌دانست و مجله خلافت راشده در طول سال‌هاى انتشار خود، بارها این خواسته را مطرح کرده و از دولت پاکستان خواسته است از برگزارى مراسم عزادارى عاشورا در کلیه مدارس و دانشگاه‌ها جلوگیرى کند. البتّه این تقاضا هیچ گاه از طرف دولت پاکستان پذیرفته نشد.از دیگر اهداف این گروه، مبارزه با یک گروه شیعه به‌نام "تحریک جعفرى" بود که در سال 1979 میلادی در پاکستان تأسیس شد و یکى از علل اصلى تشکیل "سپاه صحابه" مبارزه با خطرات احتمالى شیعیان و ترس از رشد قدرت نظامى، سیاسى و مذهبى آنان در منطقه بوده است.

منبع : صدای شیعه

0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...

بیشترین بازدید این مجموعه

تشرف یک هنرمند امریکایی به دین مبین اسلام
آشنایی با مركز علمی تحقیقاتی دارالعرفان الشیعی
تمسخر حجاب در دانشگاه عربستان
ارتباط با امام زمان(ع) و ارواح مؤمنین
پخش ویژه برنامه ولادت امام حسن عسگری(ع) از رادیو ...
به دليل اشتباه چاپی؛ خريد و فروش نسخه‌ای از قرآن ...
استاد حسین انصاریان: براساس آیات الهی دین مایه ...
گزارش تصویری/ سخنرانی استاد انصاریان در حسینیه ...
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^