فارسی
پنجشنبه 06 ارديبهشت 1403 - الخميس 15 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 24 شهريور 1390 ساعت 7:28 بعد از ظهر

بيانيه پاياني پنجمين اجلاس مجمع عمومي مجمع جهاني اهل بيت(ع)

 بيانيه پاياني پنجمين اجلاس مجمع عمومي مجمع جهاني اهل بيت(ع)

 

موج بيداري اسلامي كه اينك جهان اسلام را در بر گرفته است در تداوم نهضت پرشكوه اسلامي در ايران و متأثر از آموزه‌هاي امام راحل(ره) و موفقيت‌هاي چشمگير مقاومت اسلامي در لبنان و فلسطين مي‌باشد/شركت‌كنندگان در اين اجلاس ضمن دفاع از خيزش اسلامي مردم مظلوم بحرين و اعلام پشتيباني همه‌جانبه از مطالبات مشروع آنان، با علماي بحرين كه نقش عظيمي در مسالمت‌آميز بودن اعتراضات مردم ايفا كرده‌اند.

 

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ  پنجمین اجلاس مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت(ع) در پایان اجلاس 4 روزه خود با انتشار بیانیه ای ضمن تاکید بر لزوم حمایت از آحاد امت اسلامی و پافشاری بر وحدت امت اسلام و یکپارچگی جهان اسلام مسایلی را با پیروان اهل بیت(ع) در اقصی نقاط جهان در میان گذاشته است متن کامل این بیانیه بدین شرح در اختیار خبرگزاری ابنا قرار گرفته است:

 

بسم الله الرحمن الرحيم

الحمد لله رب العالمين والصلوة والسلام علي سيدنا ونبينا محمد وعلي اهل بيته الطيبين الطاهرين وصحبه المنتجبين

با استعانت از الطاف حضرت احديت و تحت عنايات بقية الله الاعظم امام زمان(عج) پنجمين اجلاس مجمع عمومي مجمع جهاني اهل بيت ـ عليهم السلام ـ با حضور بيش از ششصد تن از اعضاي محترم اين مجمع و نخبگان و انديشمندان جهان تشيع از تاريخ 20 الي 23 شهريورماه 1390 در تهران برگزار شد.

اين اجلاس باشكوه با اداي احترام به امام راحل عظيم الشأن(ره) آغاز شد و با شرفيابي و تجديد بيعت با ولي امر مسلمين جهان حضرت آيت الله العظمي امام خامنه‌اي ـ دام ظله العالي ـ و بهره‌مندي از رهنمودهاي معظم له در كنار مضجع منور حضرت ثامن الحجج علي بن موسي الرضا ـ عليه آلاف التحية والثناء ـ ادامه يافت.

 همچنين شركت‌كنندگان در اين اجتماع بزرگ در ديدار با رئيس محترم جمهوري اسلامي ايران ضمن استفاده از سخنان ايشان، نظرات خود را مطرح كردند و طي چهار روز جلسات فشرده، به بحث و بررسي مسائل و مشكلات جهان اسلام ـ بالاخص پيروان اهل بيت(ع) ـ پرداختند.

اكنون و در پايان اين همايش بين‌المللي، اعضاي پنجمين اجلاس مجمع عمومي با صدور اين بيانيه، ضمن تأكيد بر لزوم حمايت از آحاد امت اسلامي و پاي‌فشاري بر وحدت مسلمانان و يكپارچگي جهان اسلام نكات زير را يادآوري مي‌نمايد:

1. موج بيداري اسلامي كه اينك جهان اسلام را در بر گرفته است در تداوم نهضت پرشكوه اسلامي در ايران و متأثر از آموزه‌هاي امام راحل(ره) و موفقيت‌هاي چشمگير مقاومت اسلامي در لبنان و فلسطين مي‌باشد. بنابراين اعضاي مجمع عمومي ضمن تبريك به مردم انقلابي در تونس، مصر، يمن و ليبي براي پيروزي بزرگ آنها بر استبداد، نسبت به مصادره شدن زحمات اين ملل مظلوم و پايمال شدن خون شهداي اين نهضت‌ها هشدار مي‌دهند.

2. شركت‌كنندگان در اين اجلاس ضمن دفاع از خيزش اسلامي مردم مظلوم بحرين و اعلام پشتيباني همه‌جانبه از مطالبات مشروع آنان، با علماي بحرين كه نقش عظيمي در مسالمت‌آميز بودن اعتراضات مردم ايفا كرده‌اند ـ به ويژه «حضرت آيت‌الله شيخ عيسي قاسم» ـ اعلام همبستگي مي‌نمايند. همچنين تقاضاي آزادي سريع و بدون قيد و شرط روحانيون، دانشگاهيان، كادر پزشكي، جوانان و آحاد مردم بي‌گناه بحرين كه ماه‌هاست در زندان‌هاي آل خليفه به‌سر مي‌برند را خواستار مي‌باشند. همچنين تبعيض رسانه‌ها و سازمان‌هاي وابسته به استكبار جهاني در تبعيض و بايكوت رسانه‌اي ظلم‌هايي كه بر مردم ستمديده بحرين مي‌رود را محكوم مي‌كنند.

3. اعضاي پنجمين مجمع عمومي مجمع جهاني اهل‌بيت(ع) ضمن ابراز انزجار نسبت به كشتار مردم مظلوم عراق و افغانستان به دست گروه‌هاي تروريستيِ غرب‌ساخته، اين اقدامات ددمنشانه را محكوم نموده و از سازمان‌هاي حقوق بشري و مردم آزاده جهان مي‌خواهند كه با هر وسيله ممكن، مانع از به خاك و خون كشيده شدن مردم مظلوم منطقه در عمليات وحشيانه اين گروه‌ها گردند.

4. شركت‌كنندگان در اين اجلاس ـ همان گونه كه رهبر معظم انقلاب اسلامي ديشب در ديدار با آنان تأكيد فرمودند ـ وحدت اسلامي و تلاش براي جلوگيري از تفرقه‌هاي مذهبي و اختلافات طايفه‌اي را از مهم‌ترين آموزه‌هاي اهل بيت عصمت و طهارت(ع) مي‌دانند و بر اين باورند كه برگزاري همايش‌هايي همانند اين اجلاس، به استحكام وحدت اسلامي انجاميده، زمينه‌ساز اتحاد ابناء امت مي‌گردد.

5. كشتار بي‌رحمانه مردم مظلوم پاكستان ـ به ويژه پيروان اهل بيت(ع) ـ به دست عوامل افراطي و بازي‌خوردگان قدرت‌هاي جهاني كه موجب بروز ناامني در اين كشور پهناور و پرجمعيت مسلمان شده است را محكوم مي‌نماييم. بدون شك اين گروه‌هاي جنايتكار بدون همدستي و همكاري نيروهاي آمريكايي كه حتي به وسيله هواپيماهاي بدون سرنشين، مردم بي‌دفاع را آماج حملات خود قرار مي‌دهند، موفق به انجام عمليات ددمنشانه خود نمي‌شوند. بنابراين از مسلمانان، شيعيان و آزادگان دنيا مي‌خواهيم كه صداي مظلوميت مردم پاكستان را به گوش جهانيان رسانده و مانع از ادامه‌ي خشونت كور در اين كشور گردند.

6. اعضاي اين مجمع بر حقوق مشروع مسلمانان و لزوم آزادي‌هاي ديني در كشورهاي آسياي ميانه تأكيد داشته، نسبت به محدوديت‌هايي كه در كشورهاي آذربايجان و تاجيكستان براي انجام مناسك مذهبي و احياي شعائر ديني اعمال مي‌شود، انتقاد دارند؛ و از دولت‌هاي اين كشورها مصرّانه مي‌خواهند كه ضمن رعايت حقوق مردم آزادي‌هاي ديني و مذهبي پيروان اهل بيت(ع) را سلب ننمايند.

7. اعضاي مجمع عمومي معتقدند كه بسياري از ستم‌هايي كه بر مسلمانان و شيعيان جهان مي‌رود ريشه در سياست‌هاي شوم اسلام‌هراسي، شيعه‌هراسي‌ و ايران‌هراسي‌اي دارد كه در جهان غرب حاكم بوده و باعث ايجاد مشكلات فراواني براي مسلمانان در سراسر جهان گرديده است؛ لذا بر دفاع عالمانه و با قوّت براي خارج نمودن مسلمانان و پيروان اهل بيت(ع) از مظلوميت، تأكيد دارند.

8. شركت‌كنندگان در اجلاس حمايت قاطع خود را از مقاومت اسلامي و حزب‌الله لبنان اعلام نموده و تأكيد مي‌كنند كه اين جنبش به‌عنوان خط مقدم مبارزه با رژيم غاصب صهيونيستي و مقاومت در مقابل زورگويي‌هاي استكبار جهاني، هم‌اينك آماج هجوم عروسك‌هاي خيمه‌شب‌بازي غرب قرار دارد كه در دادگاهي بي‌ارزش و فرمايشي تلاش مي‌كنند مقاومت اسلامي را تحت فشار قرار دهند.

9. اعضاي مجمع عمومي مجمع جهاني اهل بيت(ع) در شرايط حساس كنوني با تجليل از نقش پيشگام «امام موسي صدر» در راه خدمت به مذهب اهل بيت(ع) و بيدارسازي امت اسلامي، آزادي وي را پس از سقوط نظام ديكتاتوري معمّر قذافي خواستار شده، به شوراي انتقالي و انقلابيون ليبي اعلام مي‌كند كه اين قضيه مسئله‌اي اساسي است و مصرانه مورد درخواست شركت‌كنندگان در اين نشست مي‌باشد و بايد نسبت به آن اهتمامي جدي و واقعي صورت گيرد.

10. شركت‌كنندگان در اجلاس، عقلانيت، خردورزي، اعتدال و حركت در جهت همزيستي اديان و تقريب مذاهب را از مهم‌ترين نيازهاي امروز دانسته، حركت‌هاي تندروانه و فتنه‌انگيزانه‌ي طايفه‌اي را خلاف دستورات پيامبر اكرم(ص) و اهل بيت وي، و نيز مخالف آموزه‌هاي قرآن كريم مي‌دانند.

11. تمامي پيروان اهل بيت عصمت و طهارت(ع) كه خود را شيعه‌ي باب علم پيامبر(ص) ـ اميرالمؤمنين علي(ع) ـ مي‌دانند، با تأكيد بر دانش‌افزايي و ارتقاء فرهنگي زنان، جوانان و كودكان پيرو اهل بيت(ع) در سراسر جهان، اهتمام به قرآن‌آموزي، توجه به تفسير و علوم قرآني، تجلي بخشيدن به آموزه‌هاي سنت در اخلاق و كردار، بهره‌برداري از تراث فرهنگي شيعه و معرفي عالمانه و آكادميك مكتب اهل بيت(ع) در مراكز علمي و پژوهشي جهان را از مهم‌ترين نيازهاي امروز بشريت مي‌دانند.

12. اعضاي اين اجلاس تلاش براي تعميق ايمان، التزام عملي به احكام نوراني اسلام و احترام به ارزش‌هاي ديني در جوامع شيعي را بسيار مهم دانسته و بر وحدت داخلي در بين صفوف شيعه و پرهيز از اختلافات در بين پيروان اهل بيت(ع) تأكيد مضاعف دارند.

13. شركت‌كنندگان در اين نشست ضمن سفارش به متموّلان، ثروتمندان، نيكوكاران و متنفّذان پيرو اهل بيت(ع) براي مشاركت در امور خير و كمك به هم‌كيشان خود، پشتيباني از مصيبت‌زدگان حوادث طبيعي، قحطي‌زدگان سومالي و آسيب‌ديدگان از انقلاب‌هاي كشورهاي عربي را از اولويت‌ها و ضروريت‌هاي امروز مي‌دانند.

14. در پايان، خداوند متعال را شاكريم كه به ما اعضاي مجمع عمومي مجمع جهاني اهل بيت(ع) توفيق داد تا پنجمين اجلاس سراسري خود را برگزار نموده، قدمي در راه ارتقاء وضعيت شيعيان جهان برداريم؛ و اميدواريم كه اين تلاش‌ها مرضيّ نظر قطب عالم امكان حضرت ولي‌عصر(عج) واقع گردد.

همچنين لازم است كه از محضر مبارك رهبر معظم انقلاب اسلامي كه همواره اين مجمع را مورد حمايت خود قرار داده و اين بار نيز با رهنمودهاي خود راهگشاي راه آينده‌ي ما بودند، تشكر نماييم.

از توليت محترم و دست‌اندركاران آستان قدس رضوي براي پذيرايي گرم و صميمانه آنان تشكر نموده، از دبيركل محترم، شوراي عالي، مديران و كاركنان مجمع جهاني اهل بيت(ع) به خاطر برگزاري اين اجلاس بزرگ صميمانه سپاسگزاري مي‌نماييم.

اميد است ششمين مجمع عمومي مجمع جهاني اهل بيت(ع) در چهار سال  آينده در حالي برگزار شود كه وضعيت فرهنگي، اجتماعي، اقتصادي، سياسي، علمي و حقوقي پيروان اهل بيت(ع) در سراسر جهان نسبت به امروز وضعيت بهتري پيدا كرده و افق‌هاي پيش روي آنان نسبت به زمان حال، وسيع‌تر و نوراني‌تر، گشوده شده باشد.

وقل اعملوا فسيري الله عملكم ورسوله والمؤمنون

پنجمين اجلاس مجمع عمومي مجمع جهاني اهل بيت(ع)

شهريور 1390 ـ شوال المكرم 1423 ـ سپتامبر 2011


منبع : خبر گزاری اهل بیت (ع) - ابنا
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...

بیشترین بازدید این مجموعه

اجازه گسترش شیعه را در مصر نمی‏دهیم
شهادت 22تن از شيعيان در يمن
همایش بین‌المللی «کربلا» در ترکیه
تظاهرات مسلمانان ولز علیه تصویب قوانین ضداسلامی ...
انتشار مجموعه سخنان مقام معظم رهبری درباره مقام ...
تدابیر امنیتی در آستانه اربعین حسینی در کربلا ...
نام‌نویسی اولویت‌های جدید حج تمتع تا 20 بهمن 84
گردهمایی پیروان ادیان مختلف علیه افراطگرایی به ...
گزارش تصویری/مراسم شب شهادت حضرت زهرا(س) در ...
استاد انصاریان: باور قیامت دیدگاه انسان را نسبت ...

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز
پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^