فارسی
پنجشنبه 09 فروردين 1403 - الخميس 17 رمضان 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0

نغمه های روح بخش قرآن در کرسی تلاوت حسینیه هدایت تهران

نغمه های روح بخش قرآن در کرسی تلاوت حسینیه هدایت تهران

 

چهارمین دوره کرسی تلاوت قرآن در حسینیه هدایت تهران با شور معنوی و شکوه کم نظیری در حال اجرا می باشد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل موسسه اسلامی حسینیه هدایت تهرانٰ آیت پیمان رئیس موسسه اسلامی هدایت تهران طی سخنانی گفت: از شب اول ماه مبارک رمضان تا کنون پنجاه قرائت ممتاز مجلسی، توسط بیست قاری بین المللی ایرانی و مصری و ده اجرای تواشیح توسط گروههای برجسته کشوری و بیست جلسه سخنرانی توسط اساتید برجسته حوزوی در حسینیه هدایت تهران اجرا شده است.

وی افزود:این محافل که تحت عنوان "ضیافت نور" برگزار می شود مورد استقبال پر شور و با معنویت خانواده ها و به خصوص جوانان و نو جوانان قرار گرفته است.

رئیس هیئت امناء حسینیه هدایت در ادامه اظهار داشت: پس از رهنمود رهبر معظم انقلاب به طور رسمی کرسی ملی قرائت قرآن کریم در این حسینیه افتتاح گردید و پس از اجرای سی جلسه به طور گردشی در سطح کشور به کار خود ادامه داده و با سابقه چهار ساله موجب ترویج تلاوت قرآن و ارائه الگوی مطلوبی  در کشور شده است.

پیمان با بیان اهمیت استمرار مجالس قرآنی و مداومت بر آن برای جریان سازی فرهنگ قرآني عنوان کرد: از رمضان 1386 تا کنون دویست و بیست جلسه تحت عنوان محافل "ضیافت نور" در حسینیه هدایت برگزار شده است که صد و بیست جلسه آن در ماههای مبارک رمضان و حدود یک صد جلسه دیگر در طول سال و در تمامی مناسبت های ماههای قمری و با حضور اساتید و قاریان برجسته دارای رتبه بین المللی برگزار گردیده است.

 وی با اشاره به برنامه های سال جاری گفت: در رمضان  سال جاری در محافل "ضیافت نور" حسینیه هدایت تهران استاد محمود شحات انور و استاد عکاشه از قاریان مصری و قاریان بین المللی ایران از جمله آقایان ابوالقاسمی، کریم منصوری، سعیدیان، رضیعی، قره شیخ لو، سبز علی، فردی، شاکر نژاد، احمدپور، خاکی، نوری، قصری زاده، رضائیان، موسوی بلده، رستمی، پویا و بعضی دیگر از قاریان ممتاز هر کدام چند شب تلاوت دارند و گروه های تواشیح و سرود خوانی طه، آل یاسین، نور، محراب در حسینیه هدایت برنامه اجرا می کنند.

آیت پیمان دیگر برنامه های سازنده و تاثیر گزار حسینیه هدایت تهران در ماه مبارک رمضان  را سخنرانی صاحب نظران علوم قرآنی دانست و بیان داشت: تا کنون حجج اسلام آقایان سید محمد باقر علوی تهرانی، دکتر سید ابراهیم هاشمیان، شیخ محمد انصاریان، مهندس حسن بیادی، شیخ امیرانصاریان در این مراسم  پیرامون معارف قرآن کریم و تعالیم تربیتی و اخلاقی این کتاب آسمانی سخنرانی داشتند و علاوه بر آن مسابقات کتبی مفاهیم قرآنی تحت عنوان "پیام رحمت و محبت" هر شب با استقبال گسترده حاضرین برگزار می گردد و به برندگان این مسابقات در پایان هر محفل جوائز نفیس و ارزنده ای اعطا می شود و قاریان جوان و نوجوان در بخشی از این مراسم برای تمرین قرائت قرآن تشویق می گردند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: این مراسم نورانی و پر فضیلت در دهه سوم ماه مبارک رمضان با کیفیت هرچه بهتر ادامه خواهد داشت و در شب بیست و یکم رمضان علاوه بر قاریان ایرانی استاد محمود شحات انور نیز به تلاوت قرآن خواهد پرداخت.

لازم بذکر است محافل قرآنی "ضیافت نور" در شب های ماه مبارک رمضان راس ساعت 22 در حسینیه هدایت تهران واقع در خیابان ریٰ کوی شهید رقیب دوست برگزار می شود.

 

 


منبع : پایگاه عرفان
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
برگزاری آیین نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد ...
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در دهه سوم ...
بازدید امام جمعه شهر بمبئی هند از موسسه ...
پیام استاد حسین انصاریان در پی جنایات هولناک ...

بیشترین بازدید این مجموعه

پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^