فارسی
جمعه 10 فروردين 1403 - الجمعة 18 رمضان 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0

استقبال چشمگیر علاقمندان از ترجمه قرآن کریم استاد حسین انصاریان در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

استقبال چشمگیر علاقمندان از ترجمه قرآن کریم استاد حسین انصاریان در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

 

 

 ترجمه قرآن کریم استاد حسین انصاریان مورد توجه و استقبال علاقمندان به قران کریم در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم  قرار گرفته است.

 به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل موسسه دارالمعارف الشیعیٰ  استاد بهاءالدین خرمشاهی در نقد و بررسی ترجمه های قرآن کریمٰ ترجمه استاد انصاریان را از بهترین ترجمه های عصر حاضر دانسته و از ایشان قدردانی کرده اند و مرکز دارالترجمه قرآن کریم نیز طی نامه ای ضمن اعلام نظر خود این ترجمه را از بسیاری کاستی ها و لغزش های دیگر مترجمان مصون دانسته است.

این گزارش می افزاید: ترجمه حاضر حاصل چهار سال تلاش مستمر استاد و با استفاده از منابع علمی ارزشمندی چون: اعراب القرآنٰ مفردات راغبٰ المنجدٰ فروق اللغاتٰ  العینٰ مصباح المنیرٰ ٰ فرهنگ معینٰ مجمع البحرینٰ  و تفاسیری مانند: الصافیٰ الکشافٰ مجمع البیانٰ میزانٰ نور الثقلینٰ روض الجنان و ... نگاشته شده است.

بنابر این گزارش متن ترجمه پس از سه بار بازنویسی و دو بار بازخوانی به وسیله 2 ویرایشگر خبره پیش از چاپ به متخصصانی  از گروه بررسی تخصصی مرکز بین المللی دارالترجمه قرآن که نقد و انتقادشان مورد توجه محافل علمی است سپرده و اساتید وکارشناسان  خبره دارالترجمه قرآن کریم  نیز نسبت به این اثر ارزشمند آورده اند که: (( این ترجمه از نظر نگارش ساده و روان و قابل فهم همگان است  و در مواردی توضیحاتی برآن افزوده شده است...از ترجمه پیداست که در کار آن دقت به عمل آمده و از بسیاری از کاستی ها و لغزش هایی که برای مترجمان پیش آمده دور است.))در این ترجمه سعی شده مطالب به دور از ابهام و تکلف  و نزدیک به معانی و مقاصد آیات باشد.

لازم به ذکر است این ترجمه که پیش از این توسط  انتشارات دارالعرفانٰ اسوه و آیین دانش و فاطمه الزهرا سلام الله علیها  و به خط عثمان طه  و استاد نیریزی و استاد اشرفی با ترجمه مقابل و زیر منتشر گردیده استٰ هم اکنون توسط سازمان دارالقرآن الکریم و 4 ناشر فعال قرآنی با تیراژ میلیونی چاپ می شود. 

 

 

 


منبع : پایگاه عرفان
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب


بیشترین بازدید این مجموعه

مدیر عامل مرکز دارالعرفان الشیعی : دو میلیون نسخه ...
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^