فارسی
جمعه 07 ارديبهشت 1403 - الجمعة 16 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0

مظلوميت اهل بيت عليهم‏السلام‏


او و پدرش مظلوم ترين مظلومان جهان مى باشند. مظلوميت أبى عبدالله الحسين عليه السلام اگر يك است، مظلوميت امام مجتبى عليه السلام نود و نه است و مظلوميت اميرالمؤمنين عليه السلام بى نهايت است.

چه ظلمى در عالم به اين خانواده شده است. بالاترين ظلم اين است كه شش ميليارد نفر به جاى اين كه به امام اقتدا كنند، شب و روز به شيطان اقتدا مى كنند. اين بالاترين ظلم است. شش ميليارد نفر تابع فرهنگ هايى هستند كه دولت هاى جهان از ناحيه شكم، شهوت و عوامل خود به مردم ارائه مى دهند و مردم نيز مى پذيرند، اما فرهنگ اهل بيت عليهم السلام در دنيا، در غربت كامل است.

مظلوميت اين است كه در مدينه و ايام حج، دو ميليون نفر در نماز جماعت شركت مى كنند، اما اين نماز با فرهنگ الهى و ائمه عليهم السلام مطابق نيست، بلكه با فرهنگ ابوحنيفه، مالك و شافعى مطابق است كه دين آنان، دين بنى اميه است. اين مظلوميت است. اميرالمؤمنين عليه السلام سخنرانى بسيار جالبى كردند كه همه گوش و هوش ها را گرفته بود، يك نفر از وسط جمعيت بلند شد، اميرالمؤمنين عليه السلام سخنش را قطع كرد و فرمود: چه مى خواهى؟ گفت: على جان! به من ظلم شده است. تو امروز حاكم مملكت هستى و قدرت دارى كه اين ظلم را از من برطرف كنى؟

بر حاكم واجب است كه ظلم را برطرف و زندگى مردم را اداره كند و نگذارد ستمكار در جامعه سر بلند كند و ثروتمندان بى دين به خاطر اين كه ثروت دارند خون مردم را بمكند و به هر شكلى كه مى خواهند، اقتصاد را شكل بدهند.

گفت: على جان! تو حاكم هستى، سخنرانى تو را مخصوصا قطع كردم كه بگويم كه به من ظلم شده است و من خودم قدرت دفع ظلم از خودم را ندارم.

اين حاكم او را رد نكرد. به او نگفت: خجالت نكشيدى كه سخنرانى ما را قطع كردى؟ حاكم به مأمور دولتش نگفت: اين بى تربيت را بيرون كنيد، تا بى ادبى نكند.

بلكه تا گفت: اى حاكم! به من ظلم شده است، از صورت على عليه السلام اشك سرازير شد. از روى منبر به او گفت: چقدر به تو ظلم شده است؟ گفت: يك ظلم به من شده است.

در روايات ما ننوشته اند كه چه ظلمى بوده است. گفت: يك ظلم به من شده است. حضرت فرمود: اما منِ حاكم كه دارم براى شما سخنرانى مى كنم، به عدد ريگهاى بيابان و دانه دانه پشم شترها و گوسفندان و بزهاى دنيا به من ظلم شده است.

اين ظلم هنوز ادامه دارد. هنوز به نام على عليه السلام مكتب سازى، جنايت و فرقه سازى مى شود. عده اى زنا مى كنند و رابطه نامشروع برقرار مى كنند، ربا مى خورند، جنايت مى كنند و مى گويند: على عليه السلام در قيامت دست ما را مى گيرد. اين بدترين ظلم به اميرالمؤمنين عليه السلام است.


منبع : پایگاه عرفان
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

حركت صعودي با قرآن و اهل بيت
تسويل اعمال از طريق شيطان
تجارت مادی و معنوی - جلسه پنجم
ده صفت قول احسن
زكريا بن آدم، وكيل امام رضا عليه السلام
متن سخنرانی استاد انصاریان در مورد توبه
حكايت قصاب بت‏پرست هندى‏
تهران/ حسینیهٔ بنی‌الزهرا/ دههٔ سوم صفر/ پاییز ...
توحيد امام زين العابدين (علیه السلام)
آيات قرآن در تفاوت بين دو گروه‏

بیشترین بازدید این مجموعه

تجارت مادی و معنوی - جلسه پنجم
مرگ و فرصتها- جلسه دوازدهم
تقواى اقتصادى صابران و متقين‏
حديث عقل و نفس آدمى درآيينه قرآن - جلسه دوم - (متن ...
آياتى در باب شيطان اقتصادى
اسلام آوردن زكريا بن ابراهيم و خدمت او به پدر و ...
كرامات اخلاقى مرحوم حاج آقا رحيم ارباب
علامت روبرگرداندن خدا از بنده
تهران حسینیه حضرت قاسم دهه دوم صفر 94 سخنرانی ششم
امربه‌معروف و نهی‌از‌منکر از اخلاق سیدالشهدا(ع)

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^