فارسی
جمعه 31 فروردين 1403 - الجمعة 9 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 29 ارديبهشت 1391 ساعت 08:38 صبح

اوصاف منافقين عصر حاضر از زبان استاد انصاريان

اوصاف منافقين عصر حاضر از زبان استاد انصاريان

استاد اخلاق حوزه علميه قم گفت: امروز دلار و دولت آمريكا به‌جاي بت‌هاي مكه و بت‌هاي قديم آفريقا و اروپا نشسته و ملت‌ها را در جاي جاي دنيا گرفتار بت‌پرستي مدرن كرده است.

 


آيت الله حسين انصاريان  در سخنراني خود كه در مهديه بزرگ سمنان انجام شد، اظهار داشت: همواره در طول تاريخ كساني به شرك آلوده بودند كه خدا را قادر بر تقدير عالم و زندگي موجودات دنيا نمي‌دانستند.
وي تصريح كرد: آنها در هر روزگاري بت جاندار و يا بي جاني را مقابل خدا علم مي‌كردند و بخشي از كارگرداني زندگي خود را به آن نسبت مي‌دادند.
استاد اخلاق حوزه علميه قم گفت: در دنياي امروز اين بت اغلب دولت‌هاي قدرتمند در درجه نخست و بعد ملت هاي آنهاست و در حال حاضر برخي از دولت‌ها به چشم خدايي به دولت آمريكا نگاه مي‌كنند.
انصاريان افزود: دولت‌هاي عربي معتقدند كه بدون دلار و دولت آمريكا چرخ زندگي نمي‌چرخد و اين اعتقاد در قلب آنها به جاي اعتقاد بر تدبير بي كران خداوند در تمام شئون‌ زندگي موجودات جهان را گرفته است.
وي تصريح كرد: اين نوع از شرك، "شرك جلي " است كه علاوه بر دولت‌هاي عربي برخي از دولت‌هاي آمريكاي لاتين و دولت‌هاي آسيايي نيز گرفتار آن شده‌اند.
استاد اخلاق حوزه علميه قم گفت: امروز دلار و دولت آمريكا به جاي بت‌هاي مكه و بت‌هاي قديم آفريقا و اروپا نشسته و ملت‌ها را در جاي جاي دنيا گرفتار بت‌پرستي مدرن كرده است.
انصاريان افزود: حكومت‌هاي اردن، تونس، ليبي، مصر و . . . بندگي آمريكا را مي‌كردند تا حدي كه به آنها دستور كشتار ملت خودشان و نابودي فرهنگ اسلامي داده مي‌شد و اين دولت ها اطاعت از اين دستور را لازم مي‌دانستند.

* منافقان در ديدار با آمريكا و انگليس مي‌گويند: از شماييم

استاد اخلاق حوزه علميه قم تصريح كرد: كساني كه گرفتار بيماري خطرناك نفاق هستند، تمام حركات دروني و بيروني‌شان و تمام عقايد، اخلاق و اعمالشان محصول كفر، شرك و نفاق است.
وي گفت: در قرآن به روشني بيان شده است كه اين افراد هرگز نمي‌توانند ثمره مثبتي داشته باشند، زيرا كه منافقان در پست‌ترين مرحله دوزخ قرار دارند.
انصاريان افزود: منافقان پست‌ترين انسان‌ها هستند كه در آتش نفاق به فرهنگ، ملت و كشورشان آتش مي‌زنند و اين ها كساني هستند كه در ديدارهاي خود با آمريكا و انگليس مي‌گويند درست است ما ايراني هستيم اما از شماييم.
استاد اخلاق حوزه علميه قم تصريح كرد: قرآن حال اين افراد را اين گونه بيان مي‌كند كه منافقان وقتي با شياطين مي‌نشينند، اقرار مي‌كنند كه ما از شماييم و منظور از شياطين در اينجا شياطين انسي بوده و نه جني زيرا شياطين جني قابل رؤيت نيستند چرا كه كلمه جن به معناي پنهان است.
انصاريان گفت: فردوسي در اشعار خود بيان مي‌كند كه اگر درختي را كه ميوه تلخي دارد به بهشت برده و باغبانش جبرئيل و از آب‌هاي بهشتي آبياري شود، باز به جاي گوهري ارزشمند همان ميوه تلخ را به بار مي‌آورد.
استاد اخلاق حوزه علميه قم افزود: هندوانه‌اي با شكل ظاهري زيبا اما ميوه‌اي تلخ‌تر از زهر مار وجود دارد كه اعراب بدان هندوانه ابوجهل مي‌گويند، چنين هندوانه‌اي اگر به بهترين شكل و در زميني با خاك مناسب پرورش داده شود، ميوه‌اش شيرين نمي‌شود بلكه همان ميوه تلخ را در مقدار بيشتر بار مي‌دهد.
وي تصريح كرد: اين ها مثال حال منافقان بوده و همان گونه كه قرآن ذكر كرده است هرگز نمي‌توانند براي ديگران زمينه‌ساز خير باشند.

* اعراب فرزندان خود را به صهيونيست‌ها مي‌سپارند
استاد اخلاق حوزه علميه قم گفت: متأسفانه امروزه برخي از مردم كشورهاي اسلامي براي به ظاهر پيشرفت بيشتر و بهتر، فرزندان خود را در كشورهاي بيگانه نزد صهيونيست‌ها، آمريكايي‌ها و يا مسيحي‌هاي متأثر از صهيونيست به پانسيون‌ها مي‌سپارند.
انصاريان افزود: واضح است كه بعد از گذشت 10 يا 15 سال بعد اين فرزند به يك انسان بي‌رحم نسبت به عواطف انساني، فروشنده دين و ملت خود، بي‌غيرت و پست تبديل شود كه تنها زندگي را منحصر به همين دنيا مي‌داند.
وي تصريح كرد: چرا فرزندانمان را به فرهنگ ناب اميرالمؤمنين علي عليه السّلام و يا پيغمبر اكرم صلّي الله عليه و آله و سلّم نسپاريم تا بعد از سال‌ها مالك اشتر و بلال‌مانندي تحويل بگيريم.
استاد اخلاق حوزه علميه قم گفت: قرآن سعي كرده است با از بين بردن زمينه‌هاي كفر و نفاق در دل‌هاي مردم، زمينه ايمان به پروردگار همه خوبي‌ها، زيبايي‌ها و ارزش‌ها را به وجود آورد.
انصاريان افزود: اگر انسان نه به صورت سطحي بلكه از عمق وجود خود، خداوند را بفهمد و باور داشته باشد به سرچشمه خوبي‌ها و كمالات وصل خواهد شد.
وي تصريح كرد: خداوند در قرآن كريم مي‌فرمايد: من رساندن نعمت‌هاي خود را بر تمام موجودات جهان بر خود واجب كرده‌ام، پس اگر منافق پرده نفاق و كافر پرده كفر را كنار بزند رحمتم شامل حالش خواهد شد.
استاد اخلاق حوزه علميه قم گفت: مردم كمتر از اين‌گونه حقايق مطرح شده در قرآن خبر دارند و شكر نعمت طبق آيات قرآن يعني هر نعمتي كه به انسان داده شده در همان جاي مخصوص به خودش قرار داده شود، يعني نعمت ايمان بايد در جايگاهش كه قلب است قرار داده شود.

+ نوشته شده در  یکشنبه 1390/04/26ساعت 2:6 بعد از ظهر

0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...

بیشترین بازدید این مجموعه

وضعیت وخیم اقتصادی مسلمانان ایغور چین
شهادت مظلومانه شيعيان در مرز پاكستان
گردآوری يك ميليون امضا در اعتراض به قرآن‌سوزی در ...
فریب‌کاری دولت پاکستان علیه شیعیان پاراچنار
عزای حضرت سیدالشهداء در فرانکفورت آلمان + تصاویر
برگزاری اولین همایش بین‌المللی گردشگری اسلامی ...
گزارش تصویری/ سخنرانی استاد انصاریان در شب عید ...
گزارش تصویری/ سخنرانی استاد انصاریان در حسینیه ...
استاد انصاریان: فاصلۀ بین ما از رحم مادر تا قبر یک ...
استاد انصاریان: شیعیان از اضافه گِل ائمه اطهار(ع) ...

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^