فارسی
پنجشنبه 09 فروردين 1403 - الخميس 17 رمضان 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0

آيت پيمان:نيارمند پاسخگويي علماي شيعه و صاحب نظران حوزه به شبهات مهدويت هستيم.


مدير موسسه دارالمعارف الشيعي قم در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به سرمايهگذاريهاي هنگفت غربيها براي مهار موج اسلامگرايي در جهان، تصريح کرد: اين کشورها با وجود ترفندهاي مختلفي که به کار ميبرند وعليرغم تهاجم رسا نه اي غرب شاهد گرايش بيشتر مردم جهان به باورهاي مهدوي و اسلام وتشيع هستند.

به گزارش روابط عمومي اداره کل تبليغات اسلامي قم، آيت پيمان در گفتگو با خبرنگاران با بيان اينکه در سالهاي اخير دو جريان با نگاههاي مختلف در ارتباط با مهدويت فعاليت گستردهاي انجام ميدهند، اظهار داشت: يک جريان از ناحيه نظامهاي سلطهگر و تفکرات لائيک و سکولار در دنيا ايجاد شد وشبهات را دامن مي زند و ديگري جريان قوي شيعي است که در دهه اخير انسجام پيدا کرد و براي ترويج و گسترش فرهنگ مهدويت کارهاي فرهنگي، علمي و اطلاعرساني خوبي انجام داده است.

وي با تشريح فعاليت اين دو جريان گفت: نظامهاي سلطهگر از ايجاد موج اسلامگرايي در دنيا به وحشت افتادند و وقتي ميبينند که موضوعات پيرامون مهدويت و امام زمان(عج) مورد توجه مردم کشورهاي غربي قرار گرفته است، براي متوقف کردن امواج اسلام گرايي در دنيا به تکاپو افتادند.

مديرعامل مرکز علمي تحقيقاتي دارالعرفان اضافه کرد: دشمنان براي مقابله با تفکرات و انديشههاي والاي مهدويت با استفاده از سايتهاي اينترنتي و ماهواره به طرح شبهات پيرامون اين اعتقادات و انديشهها دامن ميزنند و هر روز دامنه ترديدافکني و شبهه افکني را در سطح جوامع گسترش ميدهند.

هر روز پردههاي ابهام از افکار کنار زده ميشود

رئيس شوراي سياستگذاري هيئت و کانون خادم‌الرضا(ع) با اشاره به فعاليتهاي انجام شده توسط جريان فکري شيعه براي بسط و گسترش تفکر مهدويت در جهان اظهار داشت: در دهه اخير موسسات دولتي و مراکز وابسته به حوزه و دانشگاه به موازات هم در راستاي ترويج، گسترش و غنيسازي فرهنگ مهدويت همت کردند و حاصل تلاش مهدي باوران و عاشقان امام زمان(عج) در سراسر کشور اين است که نه تنها در کشور بلکه در سراسر جهان دهه‌اي به عنوان دهه مهدويت نامگذاري شده و نشستها و کنگرهها و جلساتي پيرامون ابعاد و فلسفه وجودي مهدويت به صورت رسمي برگزار مي‌شود.

پيمان با بيان اينکه هر روز پرده‌هاي ابهام از افکار کنار زده شده و فروغ مهدويت هر روز شعاع بيشتري پيدا ميکند، تصريح کرد: اگر دشمنان اسلام سعي ميکنند با ابزارهاي مختلف در سراسر دنيا با سرمايهگذاري وسيع اين خورشيد را از انظار مردم پنهان کنند، بدانند که اين خورشيد تابيده است و نور خودش را به سراسر جهان افشاند.

رئيس شوراي سياستگذاري هيئت و کانون خادم‌الرضا(ع) به فعاليتهاي ستاد مهدويت اين هيئت و کانون اشاره کرد و يادآور شد: ستاد دهه مهدويت از شش سال قبل در راستاي فعاليتهاي ترويجي پيرامون مهدويت و انتظار فعاليت‌ خود را آغاز کرده و از همان ابتدا با تنوعي که در برنامه‌هاي اين ستاد وجود داشت، مردم و به خصوص جوانان بسياري به طور خودجوش جذب اين ستاد شدند.

پيمان ادامه داد: مراجع تقليد و علما نيز پس از تشکيل ستاد مهدويت، ضمن توجه به برنامه‌هاي آن، برگزاري پرشور مراسم دهه مهدويت را مورد تاکيد قرار دادند.

نيازمند پاسخگويي علما وصاحب نظران حوزه  به شبهات مهدويت هستيم

وي پاسخگويي به شبهات پيرامون مهدويت را يکي از نيازهاي روز جوانان برشمرد و تصريح کرد: امروز همه به اين باور رسيدهاند که برگزاري جشن و سرور و شادماني در ايام نيمه شعبان که اهميت دارد و پيوند عاطفي مردم را با امام زمان(عج) بيشتر مي‌کند، کافي نيست.

مديرعامل مرکز علمي تحقيقاتي دارالعرفان خاطرنشان کرد: امروز نيازمند پاسخگويي به شبهات عقيدتي پيرامون مباحث مهدويت و انتظار هستيم و بايد از طريق برگزاري جلسات متعدد و دعوت از سخنرانان برجسته، در زمينه ترويج فرهنگ مهدويت و پاسخ به شبهات و القائات ديني همت گماشت.

0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
برگزاری آیین نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد ...
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در دهه سوم ...
بازدید امام جمعه شهر بمبئی هند از موسسه ...
پیام استاد حسین انصاریان در پی جنایات هولناک ...

بیشترین بازدید این مجموعه

پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^