فارسی
پنجشنبه 09 فروردين 1403 - الخميس 17 رمضان 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 16 تير 1390 ساعت 7:42 بعد از ظهر

برگزاری کنفرانس امامت در شهر «گرزن کرشن» آلمان

برگزاری کنفرانس امامت در شهر «گرزن کرشن» آلمان

روز یکشنبه 29/3/90 کنفرانس امامت در شهر «گرزن کرشن» واقع در 500 کیلومتری غربی برلین برگزار گردید.

 

در این همایش که توسط مرکز امام علی (ع) این شهر به مدیریت حجت الاسلام مجاهدی برگزار شد، جمع کثیری از مسلمانان ایرانی، افغانی و ترک از آلمان و کشورهای مجاور نظیر هلند و بلژیک (به دلیل نزدیکی محل برگزاری به این دو کشور) بصورت خانوادگی حضور داشتند. همچنین تعداد قابل توجهی از ائمه جماعات مساجد شیعی برلین و سایر شهرها حضور بهم رسانده بودند.

 

سخنرانان میهمان این همایش عبارت بودند از: استاد انصاریان، آیت اله دکتر رمضانی امام و رئیس مرکز اسلامی هامبورگ حجت الاسلام و المسلمین انصاری نماینده امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری (رئیس سابق مرکز اسلامی هامبورگ) و آقای دکتر ابوالفضل رهنما رایزن فرهنگی کشورمان در آلمان.

کنفرانس امامت با محتوای جشن میلاد امیرالمومنین علی علیه السلام، با تلاوت آیاتی از کلام ا... مجید آغاز شد. سپس مدیحه سرایی و مولودی زیبایی با اشعار فارسی و ترکی اجرا شد که بسیار مورد استقبال حاضرین قرار گرفت.

پس از آن حجت الاسلام مجاهدی دبیر کنفرانس پیام حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای اختری دبیر مجمع جهانی اهل البیت را قرائت و در پایان اعلام کرد که این همایش پس از اقامه نماز ظهر با سخنرانی سخنرانان مدعو ادامه خواهد یافت.

بخش دوم کنفرانس پس از ادای فرضیه ظهر، به امامت آیت اله دکتر رمضانی در سالن اصلی همایش آغاز شد.

 حجت الاسلام مجاهدی دبیر کنفرانس ضمن اشاره به حمایت و کمک سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به برگزاری این همایش از دکتر ابوالفضل رهنما، رایزن فرهنگی کشورمان در آلمان برای ایراد سخنرانی دعوت کرد.

 

دکتر ابوالفضل رهنما، رایزن فرهنگی ج. ا. ایران در آلمان

رایزن فرهنگی کشورمان ضمن تبریک میلاد با سعادت مولی الموحدین زحمات دبیر کنفرانس و پیگیری چند ماهه ایشان برای برگزاری هر چه بهتر این همایش را یادآوری نمود و  برگزاری این کنفرانس را توفیقی دیگر در کارنامه مرکز امام علی (ع) پس از برگزاری موفق 5 دوره کنفرانس عاشورا، همایش اربعین و اردوهای سالیانه جوانان اهل البیت عنوان کرد، همچنین سیاست کلی و اهتمام جدی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی را به بسط و توسعه فرهنگ و ارزشهای شیعی در جوامع مختلف را انگیزه ی اصلی حمایت از این کنفرانس اعلام داشت.

در ادامه آقای دکتر رهنما ضمن پرداختن به مقام و مرتبت عالی و ذکر بعضی ویژگیهای منحصر بفرد امام متقین به عصمت مطلق در بیت امیر مومنان اشاره کرد و سپس با استفاده از قصیده معرف مرحوم شهریار به شرح ابیاتی از آن در توصیف ویژگیهای امام علی علیه السلام پرداخت و در ادامه حاضران را به استماع و استفاده از بیانات سخنرانان بعدی دعوت نمود.

 

استاد حسین انصاریان

در ادامه همایش استاد حسین انصاریان خطیب و میهمان ویژه همایش به دعوت دبیر کنفرانس پشت تریبون قرار گرفت و با استفاده از منابع و مآخذ اهل سنت به توصیف شخصیت امام علی علیه السلام  پرداخت.

بیانات ایشان که توسط مترجم به زبان ترکی ترجمه می شد، خصوصاً نقل مطالبی از شارحین نهج البلاغه خصوصاً ابن ابی الحدید از علمای اهل تسنن و نیز نقل قول از معاویه در قبال شهادت امیرالمومنین مبنی بر «مردن علم و فقاهت» بسیار مورد توجه حاضرین قرار گرفت.

سخنران بعدی آیت اله دکتر رمضانی نماینده مجلس خبرگان رهبری، امام و رئیس مرکز اسلامی هامبورگ بود.

ایشان نیز با ذکر سیره و منش امام متقین به مجاهدتهای آن امام بزرگوار در تامین عدالت، احقاق حقوق ضعفا، دقت در بیت المال و مراقبت و مجاهده در عبادت و بندگی پروردگار پرداخت و شیعیان آن حضرت را به پیروی از دستورات و خصلت های متعالی وصی رسول اله دعوت کرد.

 

آیت اله دکتر رمضانی نماینده مجلس خبرگان رهبری، امام و رئیس مرکز اسلامی هامبورگ

در ادامه همایش حجت الاسلام و المسلمین انصاری به نمایندگی از معاونت بین الملل دفتر مقام معظم رهبری، بیاناتی در باب شخصیت امیر المومنین از نگاه خارجی ایراد کرد و به تاثیر شخصیت امام علی علیه السلام در نویسنده معروف مسیحی جرج جرداق پرداخت. وی امیر مومنان را الگوی عدالت و تقوی از نگاه مفسرین اسلام و نیز محققین خارجی دانست.

 

حجت الاسلام و المسلمین انصاری  به نمایندگی از معاونت بین الملل دفتر مقام معظم رهبری

گفتنی است این کنفرانس با استقبال نستباً خوب شیعیان آلمان(ایرانی، ترک و افغانی) و بعضاً ساکنین کشورهای مجاور ( هلند و بلژیک) روبرو شده بود. مولودی خوانیهایی در خلال برنامه گنجانده شده بود که با توجه به استقبال حاضرین و خانواده ها به شادابی مجلس می افزود. در پایان از مدعوین پذیرایی به عمل آمد و ساعت 5 بعدازظهر کنفرانس خاتمه یافت.

منبع خبر: رایزنی فرهنگی ج. ا. ایران – برلین

 



منبع : رایزنی فرهنگی ج. ا. ایران – برلین
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...
مومنان نسبت به یکدیگر مهر و محبت دارند

بیشترین بازدید این مجموعه

يورش هوايي نظامیان يمن به شيعيان با حمايت ...
آغاز مسابقات خوشنويسی اسلامی در برونئی
مصر ؛ جدال محبان اهل بیت(ع) با وهابیون؛ از ...
ایالت گالیسیا اسپانیا در فهرست بدترین دشمنان ...
استاد انصاریان: نقطه "باء" بسم الله؛ نقطه ...
صدور روادید اربعین از ۲ مهر آغاز می‌شود/ هزینه ...
گزارش تصویری/سخنرانی استاد انصاریان،حسینیه بیت ...
 استاد انصاریان: امروز هم، عقل و روح زن را خاک ...
استاد انصاریان در حرم امام رضا(ع) سخنرانی می‌کند
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^