فارسی
شنبه 01 ارديبهشت 1403 - السبت 10 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 1
100% این مطلب را پسندیده اند

کنفرانس بین المللی امامت با سخنرانی استاد انصاریان برگزار شد

همزمان با ایام ولادت امیر المومنین علی علیه السلام کنفرانس بین المللی امامت با سخنرانی اندیشمند فرزانه استاد حسین انصاریان در مرکز اسلامی امام علی در آلمان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل موسسه دارالمعارف الشیعیٰ  در این مراسم که بیش از 1000 نفر از اندیشمندانٰٰ محققان و مسلمانان کشورهای اروپایی از جمله آلمان بلژیک، هلند، اتریش و سوئیس حضور داشتند حضرت استاد انصاریان به سخنرانی پرداختند.
استاد حسین انصاریان در این کنفرانس سخنرانی خود را با شرح و تفسیر آیه مربوط  به مباهله و  تطهیر آغاز نموده و در این خصوص فرمودند: اگر انسان در این ایات قرآن با دقت بنگرد شگفت زده می شود. نگاه پیامبر و امیر المومنین در کتب اهل سنت این گونه آمده است که ایمان امیر المومنین را در ایام جوانی آن حضرت به عنوان کل ایمان در برابر کفر عنوان کردند. پیامبر اکرم درباره 63 سال عبادت آن حضرت نظر ندادندٰ فقط یک لحظه عبادت آن حضرت در جنگ خندق را برتر از عبادت جن و انس دانستند و این غیر از عبادت آن امام بزرگوار در طول عمر مبارکشان می باشد. امام صادق علیه السلام نیز در همین رابطه فرمودند:( ولایتی منه احب الي من  ولادتی عنه) ولایت او نسبت به منٰ نزد منٰ محبوبتر از ولادت من از آن حضرت می باشد.
وجود مبارک امام دوازدهم عجل الله تعالی فرجه الشریف نیز فرمودند: حضرت فاطمه الزهرا سلام الله علیها سرمشق زندگی و حیات من است و در وقت ظهور حکومتش سرمشق حکومت امیر المومنین خواهد بود.
ابن ابی الحدید در قصیده ای در مدح امیر المومنین گفته است: که من قانع نشدم که در این حرم یعنی حرم امیر المومنین علی علیه السلام آدم و نوح و یا عیسی و موسی و ابراهیم دفن اند و فقط قانع شدم که بگویم در این جا فقط نور خداوند دفن است.
استاد انصاریان در ادامه سخنان خود در بیان نگاه امیرالمومنین به پروردگارٰ انسان و جهان  ابراز داشتند: نگاه ایشان به پروردگارٰ انسان و جهان نگاهی است که محققان عالم با صدها جلد کتاب نتوانستند کل آن را بیان کنند. خود آن حضرت در 4 جمله آن را بیان کردند: اول خطاب به انسان ها گفتند که اگر می خواهید در سعادت دنیا و آخرت به روی شما باز شود خداوند را به اندازه ی نیازی که به او دارید عبادت کنید وهمچنین فرمودند خداوند را به اندازه ی طاقتی که در آتش جهنم دارید معصیت کنیدٰ  و سوم اینکه برای دنیا آنقدر کار کنید که گویی همیشه در آن زندگی می کنید و در آخر  برای آخرت آن گونه حرکت کنید که گویی همین لحظه به دنیای آخرت سفر خواهید کرد.
استاد انصاریان در پایان  بیانات مبسوط خویش اشاره کردند که دشمن ترین دشمن امیر المومنین معاویه ابن ابی سفیان جمله ای را بیان کرده است که حیف می دانم در پایان سخنان خود مطرح نکنم. وقتی خبر شهادت امیر المومنین علی علیه السلام به معاویه رسید گفت: (مات العلم و الفقه) به این معنا که علم و دانش با هم مردند.
خاطر نشان می شود استاد انصاریان در بیان فضائل امیر المومنین علی علیه السلام در مراسم افتتامیه کنفرانش بین المللی امامت سخنرانی مبسوطی فرمودند و همچنین در اجتماع مسلمانان ترک زبانٰ افغانٰ و کشور های عربی پاکستان و ایران در جلسات متعددی که به مناسبت میلاد امام علی علیه السلام در شهرهای آلمان برگزار شد به ایراد سخنرانی پرداختند که گزارش تکمیلی آن متعاقبا اعلام خواهد شد.
قابل ذکر است در کنفرانس بین المللی امامت "دکتر رمضانی" امام جماعت مسجد هامبورگ و "دکتر رهنما" رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در آلمان و "حجت الاسلام و المسلمین انصاری محلاتی" عضو دفتر  امور بین الملل مقام معظم رهبری و جمعی از علمای مقیم اروپا حضور داشتند.

0
100% (نفر 1)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
برگزاری آیین نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد ...
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در دهه سوم ...
بازدید امام جمعه شهر بمبئی هند از موسسه ...

بیشترین بازدید این مجموعه

اشاعه اسلام در هائیتی : سرزمینی که تاکنون تنها ...
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^