فارسی
جمعه 31 فروردين 1403 - الجمعة 9 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0

امام خميني ره زنده کننده سيره معصومين درجهان

 

استاد حسين انصاريان گفت: امام خميني(ره) با انقلاب خود نام و سيره اهل بيت(ع) و ائمه معصومين را در جهان زنده کرد.

به گزارش ایسنا، اين استاد حوزه و دانشگاه در ويژه برنامه سالگرد ارتحال بنيانگذار جمهوري اسلامي در محل حسينيه ثارالله کرمان، امام را شخصيتي بي‌نظير در تاريخ تشيع توصيف كرد و افزود: کساني که جاهل به پروردگار هستند و به قيامت اعتقادي ندارند جز بدن خالي و بي‌فايده، چيز ديگري نيستند.

وي با اشاره به خطبه 109 نهج البلاغه مبني بر انسان‌هايي که هيچ ارتباط اعتقادي با انبياء خدا و اولياي الهي ندارند، خاطرنشان کرد: حضرت علي(ع) مي فرمايند «بدن بي‌مقدار اين انسان‌ها جز به امور مادي و دنيايي احساس نياز نمي‌کند و نمي‌تواند براي معنويت و کرامت انساني فعاليتي انجام دهد.»

وي با اشاره به اين‌که «افرادي که قيامت را قبول ندارند، در هاله سنگيني از تکبر نسبت به حق قرار دارند (از بيان مبارک قرآن مجيد)» گفت: اين‌گونه افراد اهل گوش دادن به سخن و دعوت حق نيستند و قرآن مي‌فرمايد «انحراف فکري‌شان آن‌قدر شديد است که گمان مي‌کنند اين زندگي که دارند، بهترين زندگي است.»

استاد انصاريان با بيان اين‌که «در تمام کره زمين کسي پيدا نمي‌شود که ارزيابي‌هاي حضرت علي(ع) را بدون دليل و برهان منکر شود» اذعان داشت: کساني که در مورد سخنان حضرت علي(ع) موضع‌گيري مي‌کنند، دچار انحراف فکري هستند؛ چراکه اگر انسان بين خود و عقل خود خلوت کند و پرده‌ها را کنار بزند کاملا حقايق بيانات اميرالمومنين(ع) را تاييد مي‌کند.

وي با اشاره به حديثي از امام اول شيعيان مبني بر اين‌که «مطالب حق را منحصر به اهل ايمان نکنيد» گفت: امام علي(ع) مي‌فرمايند «از دهان افراد گاهي حرف عالمانه‌اي بيرون مي‌آيد که بسيار ارزنده و مفيد است.»

وي منحصر کردن مسايل را به افراد مومن کار اشتباهي دانست و بيان كرد: وقتي خبر شهادت حضرت علي(ع) به معاويه لعنت الله عليه رسيد، معاويه در کلامي گفت «مات العلم و الفقه» يعني دانش و بينش از دنيا رفت و اين کلامي از کسي بود که نه تنها مومن نبود بلکه سرسخت‌ترين دشمن حضرت علي(ع) بود.

استاد انصاريان در رابطه با سفره رنگارنگ و پر غذاي آن‌ها که ثروت‌اندوزي کرده‌اند ولي جاهل به پروردگار و انبياء و اولياي الهي هستند، گفت: امام علي(ع) در روايتي محصول تجارت اين‌گونه افراد را تعبير به جيفه مي‌کند.

وي در تعريف کلمه جيفه افزود: يعني آن‌چه مي‌خورند و به دست مي‌آورند چون جداي از عقايد الهي و اسلامي است، نجس است و لقمه‌اي که مي‌خورند مردار است.

وي با تاکيد بر اين‌که «عامل پاکي همه چيز در کنار خدا بودن است» گفت: نبود خداوند و انبياء و اولياء الهي و نداشتن اعتقاد به قرآن و قيامت بود که صدام، طالبان، القائده، قذافي، اوباما، آل سعود و سلطه‌گراني همچون آن‌ها به وجود مي‌آورد که فقط جنايت، ظلم و کشتار انجام مي‌دهند.

اين استاد دانشگاه تصريح کرد: کساني که رو به مردار مي‌کنند، رسوا خواهند شد و او هر روز براي جمع‌آوري مردار و مال حرام حريص‌تر مي‌شود.

وي ادامه داد: کسي که عاشق ماديات شد، دچار جنسيت رياکاري و از همه مهمتر اختلال در ارزيابي پيدا مي‌کند و حق را باطل و باطل را حق مي‌گويد و براي همين است که از امام راحل بد مي‌گويد، ولي دولت جنايتکار آمريکا را تائيد مي‌کند و اين نتيجه خوردن گوشت مردار است.

وي خاطرنشان کرد: با يک بررسي ساده به اين نتيجه خواهيد رسيد که کساني که با خدا،‌ انبياء و اولياي الهي آشنا هستند و مسايل اعتقادي را رعايت مي‌کنند چه زندگي پاک و خوب و شيريني دارند.

به گزارش ايسنا، ويژه برنامه سالگرد ارتحال ملکوتي بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران با مداحي روشندل عسکري همراه بود که به همت هيئت رزمندگان اسلام، ستاد بزرگداشت ارتحال حضرت امام خميني(ره) و شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي استان کرمان برگزار شد.

 


منبع : رجا نیوز
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
برگزاری آیین نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد ...
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در دهه سوم ...
بازدید امام جمعه شهر بمبئی هند از موسسه ...

بیشترین بازدید این مجموعه

استاد حسین انصاریان : بر خی از افراد جامعه نسبت به ...
استقبال علاقمندان از ترجمه قرآن کریم استاد حسین ...
سفر زیارتی استاد حسین انصاریان به عتبات عالیات + ...
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^