فارسی
سه شنبه 04 ارديبهشت 1403 - الثلاثاء 13 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0

اسلام از فرهنگ دلسردي و غيرممكن بودن متنفر است

كرمان _ آيت الله 'حسين انصاريان' با اشاره به اينكه فرهنگ الهي طرد كردن خود را با عباراتي مانند ' نمي شود'، 'نمي توانم ' و 'امكان ندارد' نمي پذيرد، گفت: اسلام از دلسردي، نااميدي و فرهنگ غيرممكن بودن متنفر است.
حجت الاسلام انصاريان: اسلام از فرهنگ دلسردي و غيرممكن بودن متنفر است

به گزارش ايرنا، اين محقق و مدرس علوم حوزوي و دانشگاهي روز پنجشنبه در جشن ميلاد كوثر با حضور بانوان كرماني در حسينيه ثارالله افزود: عبارت 'نمي شود' ريشه در نااميدي و ياس دارد كه در قرآن كريم انساني كه رسيدن به مقام ها، منزل ها و درجات را ممكن نداند، كافر شناخته مي شود.
استاد انصاريان خاطرنشان كرد: فرد تربيت شده در سايه تعاليم دين اسلام مي داند كه نبايد در برابر غصه، غم، درد و مشكل ديگران بي تفاوت باشد و فرهنگ آلوده و پليد 'به من چه' را به كار بگيرد.
وي به روايتي در كتاب اصول كافي به نقل از پيامبر اكرم (ص) اشاره كرد و بيان داشت: در اين روايت آمده است فردي كه خود در جريان زندگي قرار دارد و نسبت به زندگي مسلمانان بي تفاوت باشد، مسلمان نيست.
اين روحاني محقق خاطرنشان كرد: مسلمان بايد ناله مردم را پاسخ دهد و اگر خودش نمي تواند، آبرو و بيان خود را براي رفع مشكلات مردم در ميان بگذارند.
آيت الله انصاريان گفت: اگر فردهي بتواند مشكلات ديگران را حل كند اما اين كار را انجام ندهد، به صورت مطلق دين ندارد.
وي به بيان بخشي از روايت مفصل اهل بيت (ع) به نقل از دانشمند بزرگ شيعه و مفسر قرآن مجيد سيد 'هاشم بهرامي' اشاره كرد و افزود: كاسبي محزون و غمناك به دليل تفكر در چگونگي احوال خود در قيامت به خانه بر مي گردد، همسرش را نزد حضرت زهرا (س) مي فرستد تا از آن بانو در مورد جهنمي يا بهشتي بودن شوهرش از او سوال كند.
وي  اظهار داشت: حضرت زهرا (س) در پاسخ به سوال اين زن فرمود كه به همسرت بگو خداوند كتاب قرآن را بر پدرم نازل كرده و اگر تمامي خصوصيات هر فرد با قرآن هماهنگ باشد به طور يقين اهل بهشت و اگر مخالف قرآن باشد، اهل جهنم خواهد بود.
وي بيان كرد: پاسخ آن حضرت براي تمام انسانهاي جهان تا روز قيامت بايد مورد نظر قرار گيرد زيرا ملاك يقين به نجات در قيامت هماهنگ بودن با قرآن و ملاك گرفتاري در قيامت ناهماهنگي با قرآن است.
وي در ادامه به ارتباط زن و شوهر اشاره كرد و گفت: اينگونه نيست كه اطاعت زن از مرد واجب باشد اما در مقابل مرد حرف منطقي، معقول و راهنمايي مثبت زن را گوش ندهد!
ايشان ، با تاكيد بر فرموده امام رضا (ع) مبني بر اينكه زن و شوهر عاشق و معشوق يكديگر هستند، افزود: فضاي بين زن و شوهر بايد محبت آميز باشد و تحقير زن ها از سوي مردها حرام است.
در ادامه اين آيين فرمانده سپاه ناحيه كرمان نيز ضمن گراميداشت ميلاد حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: خداوند فردي را الگوي زنان و بلكه مردان قرار داده است كه امام زمان (عج) مي فرمايند كه 'ما حجت خدا در بين خلق هستيم و فاطمه حجت خدا برماست.'
سرهنگ 'عبداكريم ناجي' خاطر نشان كرد: دختران و زنان جامعه ما بايد به فاطمه (س) اقتدا و با عملكرد و رفتار خود اين الگوي حسنه را به دنيا معرفي كنند.
وي اظهار داشت: در دنياي كنوني ظلم هاي بسياري به صورت مدرن به زنان وارد مي شود كه زنان جامعه اسلام و شيعه براي مبارزه با اين ظلم ها رسالت بزرگي را بر عهده دارند.
در پايان اين آيين به 18 نفر از بانوان شركت كننده به قيد قرعه جوايزي اهدا شد.ك/2

0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
برگزاری آیین نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد ...
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در دهه سوم ...
بازدید امام جمعه شهر بمبئی هند از موسسه ...

بیشترین بازدید این مجموعه

اطلاعیه مرکز علمی تحقیقاتی دارالعرفان الشیعی
مطالب ناب استاد انصاریان در «سروش»، «ایتا»، ...
اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1402
کتاب «خصال» با ترجمه استاد انصاریان به چاپ رسید
پیام استاد حسین انصاریان در پی جنایات هولناک ...
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^