فارسی
جمعه 07 ارديبهشت 1403 - الجمعة 16 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 7 ارديبهشت 1390 ساعت 12:13 صبح

اعتراض شدیدآيت‌الله العظمی صافي گلپايگاني به آتش‌سوزي قرآن و هتک مساجد در بحرين

 اعتراض شدیدآيت‌الله العظمی صافي گلپايگاني به آتش‌سوزي قرآن و هتک مساجد در بحرين

با انتشار پیام شدید اللحنی صورت گرفت؛ اعتراض شدیدآيت‌الله العظمی صافي گلپايگاني به آتش‌سوزي قرآن و هتک مساجد در بحرين

 

حضرت آيت‌الله صافي گلپايگاني با اعتراض نسبت به آتش‌سوزي قرآن كريم و تخريب مساجد در بحرين و سکوت مجامع اسلامی و بین المللی در برابر جنایات صورت گرفته در این کشور،از علما و زعماي عالم اسلام خواستند تا هيات‌هاي تحقيق خود را به كشور بحرين اعزام كنند.

 

 

 

به گزارش خبرگزاری اهب بیت (ع) ـ ابنا ـ "حضرت آيت‌الله العظمی صافي گلپايگاني" در پیام شدید اللحنی نسبت به آتش‌سوزي قرآن كريم و تخريب مساجد در بحرين اعتراض کرده و از علما و زعماي عالم اسلام خواستند تا هيات‌هاي تحقيق خود را به كشور بحرين اعزام كنند.

ایشان در بخشی از پیام خود همچنین با انتقاد از سکوت کشورهای استکباری ، مجامع بین المللی و اسلامی تاکید کردند:« اگر مسلمانان در به آتش كشيدن قرآن به وسيله يك كشيش، اعلام عزا و تظاهرات كردند اكنون در بحرين نيروهاي آل خليفه و آل سعود ـ اين مدعيان خدمت به حرمين شريفين ـ قرآن‌ها را در شهر اسلام و برابر چشم مسلمانان به آتش مي‌كشند و مساجد را ويران مي‌كنند و آمريكا و اذناب آن مداخله‌ سعودي را در بحرين قانوني ‌مي‌دانند و سازمان ملل و مراكز حفظ حقوق بشر و كنفرانس كشورهاي اسلامي همه با سكوت خود آن را تأييد مي‌كنند.»

متن پيام آيت‌الله العظمی لطف‌الله صافي گلپايگاني به اين شرح است:

 

 

بسم الله الرحمن الرحيم

قال رسول الله صلّى الله عليه و آله:

«اذا التبست عليكم الفتن كقطع الليل المظلم فعليكم بالقرآن»

علماء اسلام، زعماء اصلاح، حافظان حدود و ثغور دين مبين، حافظان قرآن مجيد؛

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

تعالوا علي القرآن نبكي و نلطما

به‌ حول الله تعالي و قوته، كشورهاي وطن بزرگ اسلامي در حال حاضر شاهد يك نهضت بيداريِ قرآني اسلاميِ استعمارگريز و استقلال‌طلب و بازگشت به هويت استضعاف شده از سوي مستكبران جهان هستند. صداي تكبير مسلمانان به گوش تمام ملل و مردم دنيا مي‌رسد. تظاهرات و جماعات و به ويژه جمعه‌هاي آنها را شرق وغرب مي‌بينند، گويي صداي دلنواز توحيدي «قولوا لا اله الّا الله تفلحوا» را مردم همه اقطار و مناطق مي‌شنوند، چه نواي روح‌بخش و چه آهنگ رسا و اتحاد آفرين.

در اين ميان طواغيت زمان و دشمنان عدالت و سران سلطه‌هاي وابسته و دست‌نشانده، نگهبانان سلطه‌گران غرب مانند آمريكا و دول اروپا در داخل جوامع اسلامي، در برابر اين قيام مقدس قرار گرفته از درك اين حركت اسلامي رو به پيش، بازمانده و همچنان بر ذلت وابستگي به مستكبران پافشاري مي‌كنند امّا به نصرت خدا تلاششان بي‌ثمر و در برابر اين قيام اسلامي مغلوب و محكوم شده و مي‌شوند.

مسلمانان بحرين ـ اين منطقه‌اي كه سابقه‌‌ اسلاميتش، به عصر آغاز طلوع آفتاب جهانتاب اسلام مي‌رسدـ نيز در اين قيام اسلامي با ساير كشورهاي عربي در نفي وابستگان به استكبار آمريكا هم‌نوا و هم‌صدا شدند و خواستار حكومت مردمي بر اساس عدل اسلامي شدند و با تظاهرات سالم و دور از برخوردهاي فيزيكي مطالب خود را طرح كردند و افرادي را كه به نام آل خليفه بر آنها به زورِ بيگانه مسلط بودند به احترام به حقوق مردم دعوت كردند و مي‌رفتند كه آل خليفه را در مقابل حق و مطالبات اسلامي تسليم كنند ولي استكبار آمريكا كه اين جريان را صد درصد با منافعش در منطقه معارض مي‌ديد با رفت و آمدهاي مكرّر وزير دفاعش به عربستان و بحرين، حاكمان آل سعود را به مداخله در بحرين و اعزام نيرو مأمور كرد و اكنون بيش از يك ماه است كه انتفاضه‌ مشروع و سالم بحرين ادامه دارد و سربازان سعودي با كمال بي‌رحمي به نسل‌كشي و قتل عام زن و مرد، صغير و كبير و حتي بازداشت و شكنجه بيماران و پرستاران و پزشكان بيمارستان‌ها و هجوم به دبستان‌ها و دبيرستان‌هاي دخترانه و پسرانه ادامه داده و انواع جرائم را مرتكب مي‌شوند. ابعاد اين مداخله و جوانب متعدد آن هر كدام بي‌سابقه، وحشتناك و شرم‌آور است.

آنچه به ويژه در مورد آن به علماي بزرگ و زعماي كشورها و انجمن‌ها و جمعيت‌هاي ديني و قرآني در كشورهاي اسلامي و غير اسلامي مصر، تركيه، پاكستان، اندونزي، مالزي، افغانستان و نقاط و مناطق ديگر هشدار مي‌دهيم اهانت و هتك حرمت‌هاي سربازان آل سعود و آل خليفه نسبت به قرآن مجيد و مساجد مسلمين است. قرآن‌ها را به آتش كشيدند و نزديك به 30 مسجد بزرگ را تخريب كرده‌اند كه هر مسلماني را غرق در اندوه و عزا مي‌كنند.

اگر مسلمانان در به آتش كشيدن قرآن به وسيله يك كشيش، اعلام عزا و تظاهرات كردند اكنون در بحرين نيروهاي آل خليفه و آل سعود ـ اين مدعيان خدمت به حرمين شريفين ـ قرآن‌ها را در شهر اسلام و برابر چشم مسلمانان به آتش مي‌كشند و مساجد را ويران مي‌كنند و آمريكا و اذناب آن مداخله‌ سعودي را در بحرين قانوني ‌مي‌دانند و سازمان ملل و مراكز حفظ حقوق بشر و كنفرانس كشورهاي اسلامي همه با سكوت خود آن را تأييد مي‌كنند.

چرا مجامع اسلامي جهان اسلام و مقامات مردمي و ديني و فرهنگي، مثل ازهر شريف ساكت نشسته‌اند و حداقل قرآن‌سوزي و تخريب مساجد را محكوم نمي‌كنند؟ چرا براي بررسي اين وضع پر از جسارت و اهانت و رسيدگي و تحقيق در اين موضوع، هر كدام هيئت‌هايي از علماء و دانشمندان بي‌غرض و اساتيد دانشگاه‌ها را به بحرين نمي‌فرستند تا از نزديك به عمق اين جسارت و قساوت مطلع شوند؟ چرا در امر قرآن مجيد بي‌تفاوتي و بي‌اعتنايي مي‌شود؟

همه نهاد‌ها و مساجد و مجامع اسلامي برحسب وظيفه ديني و غيرت اسلامي بايد عكس‌العمل نشان دهند و هيئت‌هايي به بحرين براي استنكار اهانت‌هاي سربازان آل خليفه و آل سعود نسبت به قرآن كريم و هم‌دردي با مسلمانان مظلوم بحرين بفرستند. توقع و انتظار اين است كه فوري اين هيئت‌ها از همه كشورهاي اسلامي و از مراكز و مجامع علمي اعزام شوند و حداقل، انكارِ اين منكرات بزرگ را نشان دهند.

«ان تنصرو الله ينصركم و يثبت اقدامكم»

كونوا اشدّاء علي المستكبرين و عمالهم الظالمين و العاقبة‌ للمتقين

حوزه علميه قم

جمادي الاولي 1432


منبع : خبرگزاری اهل بیت (ع) ـ ابنا
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...

بیشترین بازدید این مجموعه

کشتار بی رحمانه مسلمانان توسط دولت چین !
پیام آیت الله العظمی حاج شیخ لطف الله صافی به ...
تدريس علوم اسلامی در مدارس مقطع راهنمايی جمهوری ...
آغاز کار اولین نمایشگاه عفاف و حجاب
استاد حسين انصاريان در حرم رضوي: اصرار بر گناه ...
نمايشگاه عكس‏هاي امام خميني (ره) در فرانسه ...
سخنرانی های حضرت استاد انصاریان در ایام فاطمیه ...
برگزاری دوره قرآنی «الامام المرتضی(ع)» ویژه ...
گزارش تصویری 2/ رجب 1438 حرم مطهر حضرت معصومه (س) - ...
گزارش تصویری؛ آیین ورود کاروان نمادین حضرت فاطمه ...

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^