فارسی
پنجشنبه 06 ارديبهشت 1403 - الخميس 15 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 3 ارديبهشت 1390 ساعت 09:41 صبح

ششمین بیانیه مجمع جهانی اهل بیت (ع) در خصوص حوادث بحرین

 

 

در پی ادامه سرکوب مردم مظلوم بحرین مجمع جهانی اهل بیت (ع) با انتشار بیانیه ای، ضمن بر شمردن جنایان آل خلیفه، احزاب سیاسی، جمعیت های اجتماعی، سازمان ها، هیئت های حقوقی و زنان، جمعیت حقوق بشر و همه افراد شریف و آزادگان جهان را به اتخاذ موضعی یکپارچه در دفاع از زنان و مردان مظلوم بحرین فراخوانده است.

 

 

به گزارش خبرگزاری اهل بیت (ع) ـ ابنا ـ متن بیانیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«من قتل نفساً بغیر نفسٍ أو فسادٍ في الأرض فکأنما قتل الناس جمیعاً و من أحیاها فکأنما أحیا الناس جمیعاً» صدق الله العلي العظیم (سوره المائده، آیه 32)

در حالی که در سالروز شهادت جگرگوشه پیامبر(ص) حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهراء(س) هستیم، شاهدیم که ملت مسلمان و مظلوم بحرین با انواع یورش های بربری و وحشیانه و درد و رنج روزافزون مواجه است؛ و این به علت همکاری نیروهای حاکم مستبد با ارتش عربستان در تجاوز و حملات کینه توزانه آنان است که با جلوگیری از عزاداری و سوگواری و سرکوب عزاداران با بمب های صوتی و واقعی و بمب اشک آور و سلاح ساچمه ای که براساس قوانین بین المللی ممنوع می باشد، به بهانه های واهی نظیر حالت فوق العاده اعلام شده در کشور، که دستاویز دولت شده است و نشان دهنده کینه های فرقه ای و عشائری علیه ملت بحرین است، برای سرکوب انقلاب مردمی، محاصره و پایان دادن به آن تلاش می کند.

حکومت بحرین در گامی دیگر از آل سعود خواسته است، در روزهای شهادت حضرت زهراء (س)، ضمن استحکام نظامی نیروهای عربستان، دست به کشتار بیشتر در حق ملت بحرین بزنند.

این تصمیمات نامشروع و خودخواهانه که به دین و اعتقادات و شعائر دینی ای که شیعه و سنی سال های طولانی است در بحرین بر آن ها اجماع دارند، تجاوز به حقوق بشر و آزادی او در برگزاری مراسم دینی و عبادی به شمار می رود.

حکومت بحرین همچنان با شیوه های مختلف سرکوب، تهدید، ترور، بازداشت و شکنجه در تلاش است عزم این ملت را بر خارج شدن، تظاهرات و اعتراضات مسالمت آمیز و درخواست تغییر و اصلاحات سیاسی، سست کند.

اشتباهات استراتژی نیروهای خلیفه باعث شده است ملت، اذهان عمومی جهان و سازمان های بین المللی، ضرورت محکوم کردن نظام بحرین و خانواده حاکم را دریابد؛ نظامی و خانواده ای که مرتکب جنایت های زیر شده است:

1. بازداشت زنان آزاده بحرین و شکنجه کردن آنان با بدترین انواع شکنجه روحی و جسمی. در نتیجه زنان مجاهد بحرین که خواستار حقوق سیاسی و شهروندی خود هستند با انواع خشونت، ظلم، شکنجه و تهدید مواجه شدند و بعضی از آنان در نتیجه این سیاست خشونت آمیز در خاک وطن به شهادت رسیدند.

2. تخریب مساجد، حسینیه ها، اماکن عبادی و قبور صالحان به دست نیروهای آل سعود و وهابی ها در بحرین و سوزاندن قرآن کریم که ما را به یاد جنایت های ارتش عربستان که تجاوز به کشورها، شهرها و روستاها را مباح می دانست و هزاران تن از شهروندان بی سلاح در مدینه منوره، کربلاء مقدسه، احساء به خاک و خون کشاند و اماکن مقدسه، ضریح ها و قبر اولیاء و صالحین در حدود 117 سال پیش ویران کرد و به غارت اموال و هتک حرم و کشتار بیگناهان پرداخت، می اندازد.

3. اخراج ده ها کارمند، پزشک، مهندس، کارگر، کارفرما و ورزشکار از کار و مسؤلیت های خود به علت همراهی با اعتراضات مسالمت آمیز در بحرین؛ و همچنین بازداشت رهبران و هزاران تن از فعالان سیاسی و حقوق و شکنجه آنان برخلاف قوانین و عرف بین الملل و ارتکاب فجیع ترین راه های سرکوب و ظلم.

4. اشغال بیمارستان ها و خارج کردن مجروحان و بازداشت آنان و بازداشت پزشکان و پرستاران و کادر بیمارستان و اخراج آن از مشاغل دولتی.

5. ایجاد وضعیت امنیتی و نظامی در روستاها، شهرها، شهرک ها و محاصر ملت بی دفاع و حمله به خانه ها و منازل به وسیله نیروهای عربستانی متجاوز و اشغالگر با همراهی نیروهای امنیتی آل خلیفه و مزدورانی دارای تابعیت سیاسی.

6. دیدار وزیر امور خارجه بحرین از پایگاه افراطی ترین جنبش های صهیونیستی در واشنگتن به همراهی سفیر یهودی خود برای هماهنگی و تبادل تجاری و فنی برای سرکوب انقلاب ملت مظلوم بحرین به گونه ای که با شرع اسلام و تصمیمات صادر شده از اتحاد کشورهای عربی که با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی مخالف است، منافات دارد و این مسأله ای است که رسانه های عربی و عبری آن را بیان کرده است.

7. وزارت دادگستری بحرین، تسلیم دادخواست قضائی علیه جمعیت وفاق ملی و جمعیت عمل اسلامی را جهت انحلال این دو جمعیت به بهانه تهدید امنیت اقلیمی و اجتماعی، اعلام کرد و این مسأله ای است که با اصول و پیمان های بین المللی که به آزادی بیان، فکر و انجام فعالیت های سیاسی اذعان دارد، مخالف است.

مجمع جهانی اهل بیت (ع) جمیع احزاب سیاسی، جمعیت های اجتماعی، سازمان ها، هیئت های حقوقی و زنان، جمعیت حقوق بشر و همه افراد شریف و آزادگان جهان را به اتخاذ موضعی یکپارچه در دفاع از زنان و مردان مظلوم بحرین فرا می خواند و روز جمعه و یکشنبه هر هفته را روز همبستگی و همدردی با ملت بحرین اعلام کنند و در حمله ای فراگیر و جهانی برای آزادی بازداشت شدگان و خارج شدن نیروهای متجاوز از بحرین و توقف سرکوب و نسل کشی در بحرین و برای جلوگیری از استمرار ویرانی مساجد و اماکن مقدسه با استفاده از شیوه های مختلف مانند تظاهرات، اعتصاب و راهپیمایی در مقابل سفارت های بحرین و عربستان، کاخ سفید، سازمان ملل و سایر سازمان های بین المللی که وظیفه فشار بر حکومت بحرین را دارد، در مقابل این سرکوب بایستند.

«إن تنصروا الله ينصركم و يثبت أقدامكم»

مجمع جهانی اهل بیت(ع)

 

 


منبع : خبرگزاری اهل بیت (ع) ـ ابنا
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...

بیشترین بازدید این مجموعه

عدم گفتن اذان در مسجد آستراخان روسیه
برپایی همایش اعجاز علمی و پزشكی قرآن در مكه مكرمه
افتتاح كرسی خط عربی در دانشگاه اسلامی نيجر
حمله به زنان محجبه در فرانسه
بازداشت طلبه روسی‏ که یک تالار عروسی را آتش زد!
قاتل مسلمانان میانمار نامزد جایزه نوبل شد
تشریح نقش بارگاه بانوی کرامت در شکل‌گیری حوزه ...
عکس خبری/ عزاداری عاشورای حسینی در شهر «سیدنی» ...
استاد انصاریان: تجلی حیات معنوی موحد در گرو فهم ...
استاد انصاریان: انسانی که حق الناس به گردن دارد ...

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^