فارسی
پنجشنبه 09 فروردين 1403 - الخميس 17 رمضان 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 23 فروردين 1390 ساعت 09:40 صبح

عرفان هاي نوظهور، نوجوانان را از خدا دور مي كند

عرفان هاي نوظهور، نوجوانان را از خدا دور مي كند

 

تهران - استاد حوزه و دانشگاه، گفت: شيطان پرستان و عرفان هاي نوظهور به دنبال اين هستند كه غذاي روح مورد نياز نوجوانان و جوانان را با شبه غذاي ساختگي و سرگرم كننده تامين كنند و ناخواسته و بصورت طبيعي آنان را از خدا و خداباوري دور كنند.

 

حجت الاسلام 'صادق گلزاده' دبير ستاد ملي راهبردي و ساماندهي پاسخگويي ديني كشور و كارشناس فرقه ها و مذاهب در گفت و گو با خبرنگار فرهنگي ايرنا،افزود: بشر موجودي دو بعدي است ، برخورداري از ابعاد مادي و معنوي از ويژگي هاي بشر است. 

كارشناس مذهبي ادامه داد: اقتضاي آفرينش انساني به گونه اي است كه تمايل به معنويت ،حق و حقيقت ، رب العالمين و پروردگار متعال و هرآنچه در مسير معنويت صحيح قرار گرفته طبيعت انساني است. 

گلزاده توضيح داد: فطرت انساني تمايل اساسي به معنويت دارد، جبهه باطل هميشه سعي بر اين داشته كه براي گرايش هاي انساني، شبيه ساز و جايگزيني را در نظر گيرد، به اين معني كه از معنويت گرايي انساني سو استفاده مي كنند تا جوانان معنويت گرا را به سوي معناي باطل، كاذب و به تعبيري جديد ، نوپديد و نوظهور گرايش دهند. 

حجت الاسلام گلزاده ادامه داد: از اين ميان مي توان به جريان عرفان هاي نوظهور و يا به ويژه در اين حوزه ، مقوله شيطان پرستي اشاره كرد. 

دبير ستاد ملي راهبردي و ساماندهي پاسخگويي ديني ادامه داد: نوگرايي و در واقع تنوع طلبي جواني را همراه با ظرفيت ، قابليت و فطرت معنويت گرايي توجه مي كنند و جايگزين هاي كاذب و ساختگي و جنس بدلي را به جاي جنس حقيقي عرضه مي كنند. 

وي يادآورشد: در شيطان پرستي و عرفان هاي نوظهور به دنبال اين هستند كه غذاي روح مورد نياز نوجوانان و جوانان را با شبه غذاي ساختگي و سرگرم كننده تامين كنند و ناخواسته و بصورت طبيعي آنان را از خدا و خداباوري دور كنند. 

به گفته حجت الاسلام گلزاده،مروجان شيطان پرستي و عرفان هاي ساختگي و كاذب مي خواهند به تطهير و تنزيه مكر ، حيله ، نيرنگ و شيطنت و وسوسه هاي شيطاني بپردازند و تا بدانجا پيش بروند كه حتي آن را نوعي مثبت گرايي و معنويت گرايي معني كنند. 

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: آگاهي در اين حوزه از ضرورت اساسي برخوردار است و جوانان برومند ما بايد از طريق اهلش با جريان عرفان هاي نوظهور و ساختگي و جريان معنوي گراي نوظهور و ساختگي كه مي خواهد جايگزين معنويت حقيقي و يا جايگزين عرفان حقيقي شود و جريان شيطان پرستي كه مي خواهد جايگزين خداپرستي شود ،آگاهي كافي و وافي پيدا كنند. 

حجت الاسلام گلزاده گفت: در صورتي كه نوجوانان و جوانان ما به اين آگاهي كافي و كامل كه آشنايي با آن تفصيل خاص خود را دارد، دست يابند. طبيعي است با اين روند به خوبي مي توانند راه را از چاه و بيراهه تشخيص دهند. 

فراهنگ**1540**


منبع : ايكنا
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...
مومنان نسبت به یکدیگر مهر و محبت دارند

بیشترین بازدید این مجموعه

خاخام‌هاي صهيونيست:‌منطقه‌‌ الاقصي وقف ...
تخريب چهره پيامبر(ص) به سبك وهابيت
جمع‌آوری هزاران نسخه قرآن دارای اشتباه در ...
تازه‌مسلمانان مالزيايی صاحب مركز اسلامی ...
رجب طیب اردوغان: 1400 سال است داغ کربلا در دل داریم
استاد انصاریان تبیین کردند؛ هدف از خلقت انسان، ...
مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان دهه اول محرم در ...
استاد انصاریان: عبادت پیوسته و خالصانه ...
استاد انصاریان: چشمهٔ خاک شیعیان گریهٔ بر حسین(ع) ...
واجبات و محرمات ریشه در عشق خدا به بندگان دارد

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^