فارسی
جمعه 26 دى 1399 - الجمعة 1 جمادى الثاني 1442

924
0
0%

آمادگی حرم رضوی برای‌ ‌70 میلیون تشرف از سوی زائران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، محمود ممتاز، معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی، امروز در نشست خبری اعلام برنامه های نوروز 90 در جمع خبرنگاران، به تبیین برنامه های این معاونت پیرامون خدمت رسانی به زائران در ایام سال 1390 پرداخت.
وی با اشاره به تشکیل ستاد ارائه خدمت به زائرین نوروزی، خاطر نشان کرد: این ستاد در برنامه ریزی های دوماهه ای که داشته است آماده خدمت رسانی به هفت میلیون زائر و  70 میلیون تشرف در 250 هزار متر مربع صحن و بست، و 60 هزار متر مربع رواق توسط 25 هزار نفر خدمه معادل یک میلیون و 250 هزار نفر ساعت را دارد.
معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی یادآور شد: در مراسم تحویل سال رواق‌های مبارکه دارالحجه، دارالولایه، شیخ حر عاملی، شیخ طوسی و صحن جامع رضوی، آزادی، جمهوری اسلامی، غدیر، هدایت و کوثر ویژه خانوادگی و رواق های مبارکه دارالاجابه، دار الحکمه، دارالهدایه وشبستان های نجف ابادی، میلانی، نهاوندی، تبریزی، سبزواری و صحن انقلاب ویژه خواهران و صحن های مسجد جامع گوهرشاد، رضوان و رضوان و شبستان های علوی و گرم ویژه برادران است.
وی از عطر افشانی رواق‌ها و صحن‌های مطهر رضوی با بهترین اسانس در طول این ایام خبر داد و یادآور شد: امسال برای نخستین‌بار پرداخت‌کاری ضریح و غبار روبی آیینه‌‌ها منور رضوی به طور همزمان انجام و 80 هزار متر مربع آیینه‌کاری ومعرق‌کاری‌های غبار روبی شد.
ممتاز بیان کرد: در این ایام خدمات کفشداری، دریافت امانات، افراد گمشده و پیدا شده، زائران در راه مانده، فوریت‌های پزشکی، صندلی چرخ‌دار، مفروش کردن روزانه 250 هزار متر مربع، توزیع پلاستیک، تنظیم حدود 500 هزار جلد کتب ادعیه، و قرآن، توزیع روزانه 9 هزار کارت دعوت مهمان سرا برای زائران در دستورکار قرار گرفته است.
وی همچنین با بیان اینکه مهمانسرای حضرت رضا(ع) همانند گذشته به ارتقاء ظرفیت پذیرایی خود پرداخته است، افزود: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده در سال 89، توزیع دعوت نامه های مهمانسرا در مراکز اقامتی، کمپ های زائران و محل استقرار زائران ‌در مدارس سطح شهر‌ انجام می‌شود.
معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی نیز خاطرنشان کرد: برای نخستین بار در ایام سال نو، روزانه 120 نفر از زائرین به صورت غیر منتظره دعوت می شوند و آنها در جلسه‌ای با عملکرد اماکن متبرکه آشنا شده و به سؤالات آنها پاسخ داده می‌شود.
وی در ادامه با عنوان اینکه در این طرح نقطه نظرات زائران در رابطه با ارتقای خدمات رسانی دریافت می‌شود، اظهار داشت: به بهترین پیشنهادات مطرح شده جوایز معنوی اهدا خواهد شد.
وی سپس عنوان داشت: زائران حرم مطهر رضوی همانند سال های گذشته با رعایت نظافت و بهداشت به خدمت رسانی بهتر خدام کمک کنند.
ممتاز ادامه داد: زائران از همراه آوردن وسایل اضافی در موقع زیارت خودداری کرده و در صورت مشاهده موارد مشکوک به انتظامات اطلاع دهند.


منبع : رسا نیوز
924
0
0%
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟

آخرین مطالب

گزارش تصویری از دیدار استاد انصاریان با جمعی از ...
غرب هنر عریانی را برای تخریب انسانیت آورده است
پوشش یا حجاب دستورى قرآنى و تكليفى انسانى است
توحید نیرویِ اتصال مؤمنین به پروردگار عالم است
کتاب «کامل الزیارات» با ترجمه استاد انصاریان روانه ...
تمام وجود زهرا(س) یکی از نشانه‌های بزرگ‌تر خدا در ...
گزارش تصویری سخنرانی استاد انصاریان در فاطمیه اول
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در دهه نخست فاطمیه مشخص ...
پیام تسلیت استاد انصاریان در پی شهادت استاد فخری زاده
تمامی آثار استاد انصاریان با تخفیف ویژه ارائه می‌شود

بیشترین بازدید این مجموعه

در همایش علمی کاربردی مبلغین از نرم‌افزار پرسمان ویژه ...
برگزاری هفدهمين دوره آموزش اسلامی ويژه دانش‌آموزان ...
یک روحانی مسلمان در لیست تروریست های جهان
تلاش براي احياي مسجدالاقصي در ماه مبارك رمضان
يك ميليون قرآن؛ هديه بحرينی‌ها برای مسلمانان آفريقا
برگزاری مناقصه برای بازسازی 5 مسجد از 40 مسجد ويران شده
پیام تسلیت حضرت استاد انصاریان به مناسبت رحلت حضرت آیت ...
گزارش تصویری/ آیین تعویض پرچم گنبد حرم حضرت معصومه(س)
بخش پاسخ‌گویی به شبهات مؤسسه علمی فرهنگی دارالعرفان ...
پوشش یا حجاب دستورى قرآنى و تكليفى انسانى است

 
نظرات کاربر
پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز

گزارش خطا