فارسی
پنجشنبه 06 ارديبهشت 1403 - الخميس 15 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 8 فروردين 1390 ساعت 01:30 صبح

آمادگی حرم رضوی برای‌ ‌70 میلیون تشرف از سوی زائران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، محمود ممتاز، معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی، امروز در نشست خبری اعلام برنامه های نوروز 90 در جمع خبرنگاران، به تبیین برنامه های این معاونت پیرامون خدمت رسانی به زائران در ایام سال 1390 پرداخت.
وی با اشاره به تشکیل ستاد ارائه خدمت به زائرین نوروزی، خاطر نشان کرد: این ستاد در برنامه ریزی های دوماهه ای که داشته است آماده خدمت رسانی به هفت میلیون زائر و  70 میلیون تشرف در 250 هزار متر مربع صحن و بست، و 60 هزار متر مربع رواق توسط 25 هزار نفر خدمه معادل یک میلیون و 250 هزار نفر ساعت را دارد.
معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی یادآور شد: در مراسم تحویل سال رواق‌های مبارکه دارالحجه، دارالولایه، شیخ حر عاملی، شیخ طوسی و صحن جامع رضوی، آزادی، جمهوری اسلامی، غدیر، هدایت و کوثر ویژه خانوادگی و رواق های مبارکه دارالاجابه، دار الحکمه، دارالهدایه وشبستان های نجف ابادی، میلانی، نهاوندی، تبریزی، سبزواری و صحن انقلاب ویژه خواهران و صحن های مسجد جامع گوهرشاد، رضوان و رضوان و شبستان های علوی و گرم ویژه برادران است.
وی از عطر افشانی رواق‌ها و صحن‌های مطهر رضوی با بهترین اسانس در طول این ایام خبر داد و یادآور شد: امسال برای نخستین‌بار پرداخت‌کاری ضریح و غبار روبی آیینه‌‌ها منور رضوی به طور همزمان انجام و 80 هزار متر مربع آیینه‌کاری ومعرق‌کاری‌های غبار روبی شد.
ممتاز بیان کرد: در این ایام خدمات کفشداری، دریافت امانات، افراد گمشده و پیدا شده، زائران در راه مانده، فوریت‌های پزشکی، صندلی چرخ‌دار، مفروش کردن روزانه 250 هزار متر مربع، توزیع پلاستیک، تنظیم حدود 500 هزار جلد کتب ادعیه، و قرآن، توزیع روزانه 9 هزار کارت دعوت مهمان سرا برای زائران در دستورکار قرار گرفته است.
وی همچنین با بیان اینکه مهمانسرای حضرت رضا(ع) همانند گذشته به ارتقاء ظرفیت پذیرایی خود پرداخته است، افزود: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده در سال 89، توزیع دعوت نامه های مهمانسرا در مراکز اقامتی، کمپ های زائران و محل استقرار زائران ‌در مدارس سطح شهر‌ انجام می‌شود.
معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی نیز خاطرنشان کرد: برای نخستین بار در ایام سال نو، روزانه 120 نفر از زائرین به صورت غیر منتظره دعوت می شوند و آنها در جلسه‌ای با عملکرد اماکن متبرکه آشنا شده و به سؤالات آنها پاسخ داده می‌شود.
وی در ادامه با عنوان اینکه در این طرح نقطه نظرات زائران در رابطه با ارتقای خدمات رسانی دریافت می‌شود، اظهار داشت: به بهترین پیشنهادات مطرح شده جوایز معنوی اهدا خواهد شد.
وی سپس عنوان داشت: زائران حرم مطهر رضوی همانند سال های گذشته با رعایت نظافت و بهداشت به خدمت رسانی بهتر خدام کمک کنند.
ممتاز ادامه داد: زائران از همراه آوردن وسایل اضافی در موقع زیارت خودداری کرده و در صورت مشاهده موارد مشکوک به انتظامات اطلاع دهند.


منبع : رسا نیوز
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...

بیشترین بازدید این مجموعه

عدم گفتن اذان در مسجد آستراخان روسیه
كشتار شيعيان عراق با تحريك علماي وهابي سعودي
برگزاری كلاس‌های آموزش قرآن در بلژيك
درگذشت زائر ایرانی در کنار ضریح امام حسین(ع)
زائران آمریکایی با لباس یک‌دست مشکی در ...
حاج رضا انصاریان مداح پیشکسوت وخادم الرضا (ع)
برگزاری هشتمین جایزه جهانی «برترین‌های قرآنی» ...
برداشت‏‌هاى عالمانه و عارفانه از آیات؛ ویژگی ...
گزارش تصویری/ سخنرانی استاد انصاریان در حسینیه ...
استاد انصاریان: عبادت؛ جادۀ رسیدن به مغفرت، لطف، ...

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^